2024 Pininfarina Enigma GT inceleme

2024 Pininfarina Enigma GT inceleme
Spread the love

2024 Pininfarina Enigma GT inceleme

Tasarımı son teknoloji ve sanki bilim kurgu filminden çıkmış bir tasarım diyebileceğimiz müthis bir araba. 2024 Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı'nda Pininfarina, şirketin ileri görüşlü misyonuna bir bakış sağlayan Enigma GT'yi tanıttı. Bu, güzellik ve teknolojinin kesişimini araştıran, Pininfarina'nın 2025'teki 95. yıl dönümü dikkate alınarak daha da geliştirilecek bir düşünce sürecinin başlangıcını simgeleyen tamamen sanal bir Tasarım Çalışmasıdır.

2024 Pininfarina Enigma GT inceleme
2024 Pininfarina Enigma GT inceleme

Pininfarina'nın Baş Kreatif Sorumlusu Felix Kilbertus, "Enigma GT'nin bir çeşit başlangıç, hala biraz gizemli bir şey, zorlu bir sorunu çözmenin ilk adımı olduğunu söylüyor. Günlük sürüş keyfinin ne anlama gelebileceğine dair yeni bir bakış açısı sunmak için yola çıktık. Yeni nesil için Çevredeki en iyi otomotiv tuvallerinden birini keşfederek başlamaya karar verdik: İtalyan tarzı - Pininfarina tarzı - tasarımın saflığını, zarafetini ve şıklığını yayan çağdaş bir GT, çekici, egzotik görünüme sahip bir 2+2. İtalyan yeteneği. Geleceğe olan güvenimizi ve otomobilin cazibesini anlatan, devam eden bir çalışma, iyimser bir çalışma. Geleceği birlikte yeniden keşfetmeye açık bir davet."

Pininfarina Enigma GT, Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı 2024'te cesur bir ifade olarak tasarlandı. Vizyon sahibi bir Tasarım Çalışmasına yaklaşımında Pininfarina, benzersiz özellikleri harmanlayabilen çağdaş bir GT'yi tercih etti:

  • 2+2 koltuklu konfigürasyon ve yüksek performanslı orta arka motor düzeni. Genel boyutlar, kompaktlık arayışından ilham alarak, verimlilik yararına ve GT karakteriyle tutarlı bir şekilde tasarlandı; nispeten uzun dingil mesafesi, 2+2 iç ferahlık sağlıyor.
  • ağırlık kontrolü, sürüş keyfi ve sürdürülebilirliğin son derece verimli bir kombinasyonunu hedefleyen bir güç aktarım mekanizması teknolojisi. Pininfarina'nın teknolojiden bağımsız yaklaşımı, tasarımcılarının ve mühendislerinin, ön aksta bir elektrik motoruyla birlikte arka tekerlekleri çalıştıran hidrojenle çalışan içten yanmalı bir motoru benimsemelerine yol açtı. Bu, yüksek performanslı bir GT otomobiliyle oldukça tutarlı olan bir AWD (Dört Tekerden Çekiş) kurulumunu yapılandırır.
  • Orta arka motor düzeni, aracın ön kısmının aerodinamik çalışmasının optimizasyonuna ve ön alanın en aza indirilmesine olanak tanıdı. Aktif aerodinamik elemanların kapsamlı kullanımı ve aracın alt gövde kaplamasının dikkatli bir şekilde incelenmesiyle birlikte Pininfarina, minimum sürüklemeyi önemli bastırma kuvvetiyle birleştiren son derece verimli bir aerodinamik konfigürasyon elde etti.
  • İtalyan usulü - Pininfarina usulü - tasarımın saflığını, zarafetini ve İtalyan zarafetini yansıtan çekici, egzotik bir görünüm.

2024 Pininfarina Enigma GT inceleme
2024 Pininfarina Enigma GT inceleme

DIŞ TASARIM VE AERODİNAMİK

Son derece duygusal dış tasarım, dinamik bir siluet ve bol miktarda doğal ışık alan cömert camlı bir sera ile başlıyor. Büyük kesintisiz ön cam yolcuların etrafını sarar ve kesintisiz panoramik görüş sağlar. Otomobilin ana hacmi doğal olarak aerodinamiktir. Havayla şekillendirilmiş ön kanatlar alçak, pürüzsüz ve son derece küçültülmüş ön kısma bağlanarak tüm aydınlatma işlevlerini geleneksel farlar yerine radikal biçimde modern bir merkezi ışık çubuğuna dahil ediyor.

2+2 için alışılmadık orta arka motor düzeni, Pininfarina Enigma GT'nin tavizsiz özelliklerinin merkezinde yer alıyor. Motorun merkezi konumu, aracın aerodinamik olarak optimize edilmiş ön ucuna ve küçük ön alana (1,96 m2) olanak sağlarken aynı zamanda yolcular için geniş alan sağlar. Aktif aerodinamik cihazların kapsamlı kullanımı sayesinde aracın aerodinamik konfigürasyonu, yüksek performanslı sürüşten düşük tüketimli seyire kadar çeşitli koşullara uyarlanabilir.

En düşük sürtünme ayarında, aracın ince profili, optimize edilmiş alt gövdesi ve sürükleme azaltma cihazları, 0,24'lük bir sürükleme katsayısına ulaşırken yeterli bastırma kuvvetini korumasına olanak tanır. Enigma GT'nin sürtünme katsayısı küçük ön alanıyla birleştiğinde Cd x A değerinin 0,48'in altında olmasını sağlar. Bu, Enigma GT'nin segmentin en ileri noktasında tam bir direnç oluşturduğu anlamına gelir.

Ana aktif aerodinamik unsurlar:

  • Aktif ızgara panjurları: Aracın soğutma gereksinimlerine bağlı olarak panjurlar, soğutma sisteminin ürettiği sürtünmeyi en aza indirmek için ısı eşanjörleri arasındaki hava akışını azaltır.
  • Aktif ön tekerlek deflektörleri: Tekerlek deflektörleri devreye girdiğinde etraflarındaki akışı yöneterek tekerleğin neden olduğu sürtünmeyi azaltır.
  • Aktif Aero-Kuyruk: Aktif Aero-Tail aracın kişiliğini kontrol eder. Delta kanat ve difüzörün konumlarını değiştirerek Enigma GT, performanstan verimliliğe anında geçiş yapabilir
  • Aktif taban hava tahliyesi: Aracın ön kısmındaki yüksek basınç bölgesini arka uca bağlayarak, aktif taban hava tahliye sistemi aracın alt tarafındaki basıncı arttırır, böylece oluşan aerodinamik direnci azaltır.

Stilin aerodinamikle birleşimine dönersek, lineer arka lamba, çalıştırılan kanada entegre edilmiş, aerodinamik bir heykelin üzerinde yer alıyor, hava akışını kutluyor ve arkaya monteli motorun etrafında soğutma sağlıyor. Uçan payandalar ve rüzgârla şekillenen tavan çizgisi gibi çarpıcı Pininfarina tasarım özelliklerine de dikkat edin.

UX/UI VE İÇ TASARIM

Arabaya girdiğinizde gölgelik dramatik bir şekilde yükselerek sizi özenle hazırlanmış bir iç mekana kavuşturur. Muhteşem açılış çözümü, Pininfarina'nın Abarth 2000 Coupe Pininfarina, Modulo, Ferrari 512S Berlinetta Speciale, Maserati Birdcage 75th ve Teorema gibi geçmiş konsept otomobillerinden ilham alıyor. Enigma GT aslında gösterge paneli ve ön camla birlikte kaldırılabilen benzersiz bir gölgelik sunuyor. Gölgelikte yüzen, neredeyse görünmez şeffaf OLED ekran, dijital bir merkez parçası görevi görüyor.

İç tasarım da duygusal ruhu teknik unsurlarla harmanlayarak samimi, sportif ve aydınlık bir ortam yaratıyor. Gemideki yaşam, uçmaya benzer, güçlü bir itişin tadını çıkarırken sizi hoş bir kozanın içine saran muhteşem bir tur deneyimine dönüşür. Havacılıktan ilham alan bir gösterge paneli, havalandırma için laminer hava akışını entegre ediyor. Tasarımdaki hafiflik, güçlü hidrojen aktarma organlarının parçalarının görünür hale getirilmesiyle öne çıkıyor.

Ustaca, gelişmiş ve sürdürülebilir malzemelere odaklanan yaklaşım, ön kısımdaki ışıkla şekillendirilmiş oturma alanında ifadesini buluyor ve konforu çağrıştırıyor. Kesintisiz yüksek dokunuşlu malzeme bandı, arka koltukların içinde samimi ve sportif bir atmosfer yaratıyor ve arka koltuklarla bütünleşiyor.

Pininfarina'nın tasarımı, bütünsel UX/UI tasarımında açıkça görüldüğü üzere teknolojiyi insancıllaştırıyor. AR ön camı bile sürükleyici ve sezgisel bir kullanıcı arayüzünün parçası haline gelir. Artırılmış Gerçeklik Sürüş Yardımı, sürücülere gerçek zamanlı olarak yardımcı olmak üzere tasarlanan aracın Yapay Zekası tarafından desteklenen yenilikçi bir artırılmış gerçeklik katmanıyla sürüş deneyimini geliştiriyor. Bu özellik, kapsamlı bir dizi işlevsel araç sunarak geleneksel navigasyonun ötesine geçer. Kusursuz navigasyon için İlgi Çekici Noktalar (POI'ler) sağlar, sürücüleri kör noktalar hakkında tanımlar ve uyarır ve gelişmiş güvenlik için Gelişmiş Sürücü Destek Sistemleri (ADAS) işlevlerini entegre eder. Bu son teknoloji, ilgili bilgileri doğrudan sürücünün görüş alanına aktararak daha bilgili ve güvenli bir sürüş deneyimi sağlar.

Şeffaf cam ekrana sahip iç döngü, sürücüye temel bilgileri sağlarken aynı zamanda yolcuların eğlence ihtiyaçlarını da karşılıyor. Şeffaf cam ekran, minimalist ve dikkat dağıtıcı olmayan bir tasarım sunarak sürücünün önemli sürüş ayrıntılarına odaklanmasını sağlarken, yolcular da etkileşimli ve ilgi çekici içeriğin keyfini çıkarabilir. Bilgi ve eğlencenin bu kusursuz entegrasyonu, araçtaki herkes için uyumlu bir araç içi deneyim yaratıyor.

Dokunmatik ekranlara sahip benzersiz şekilli, çok işlevli direksiyon simidi, akıllı ve dost canlısı bir makinenin el sıkışması gibi sürücünün otomobille bağlantıyı hissetmesini sağlayan temel somut unsurdur. Bu dokunmatik ekranlar kişiselleştirilmiş kontrolü kolaylaştırarak sürücünün komutları bireysel tercihlere göre özelleştirmesine olanak tanıyor. Araç ayarlarının ayarlanması, eğlence seçeneklerinin kontrol edilmesi veya iletişim özelliklerinin yönetilmesi olsun, direksiyon simidindeki dokunmatik ekranlar sezgisel ve kolay erişilebilir kontroller sağlar. Bu seviyedeki kişiselleştirme, sürücünün araçla kendi tercihlerine en uygun şekilde etkileşimde bulunabilmesini sağlayarak genel konfor ve rahatlığı artırır.

Uzun mesafeler için Otonom Sürüş Modu, seyahat süresini aile bağları ve rahatlama için bir fırsata dönüştürür. Uzun sürüşler sırasında sistem, sürüş sorumluluklarını üstlenerek sürücünün dikkatini iç mekana vermesine ve yolcularla kaliteli zaman geçirmesine olanak tanıyor. Bu mod, dinlenme ve eğlence için rahatlatıcı bir atmosfer yaratarak yolcuların refahını ön planda tutar.

Sonuç olarak Pininfarina Enigma GT sadece bir tasarım çalışmasını değil, zaman içinde ortaya çıkacak bir yolculuğun başlangıcını da temsil ediyor. 'Enigma GT' ismi bu özü özetlemektedir. Bir yandan, yeniden keşfetmek istediğimiz, yeniden tasarlanmış bir arabaya, GT'ye gönderme yapıyor. Öte yandan, tasarımının tamamının açıklanmasını kasıtlı olarak gizli tutuyor, onu gizemle örtüyor ve tüm açıklanmasını geleceğe saklıyor. Bu, gelişen bir anlatının, inceliklerini yavaş yavaş ortaya çıkaracak ve henüz yazılmamış bölümler için beklentiyi davet edecek bir tasarım gezisinin başlangıcını işaret ediyor.

TEKNİK ÖZELLİKLER

  • Uzunluk: 4580 mm
  • Genişlik: 1950 mm
  • Yükseklik: 1230 mm
  • Dingil mesafesi :2880 mm
  • Güç aktarma organı: 2,5L V6 turbo
  • Paket: 2+2 koltuk, tam gölgelik açıklığı
  • Şasi: Karbon monokok, karbon paneller
  • Cx: 0,24
  • Ön yüzey: 1,96 m2
  • Ağırlık: 1690 kg
  • Maksimum hız: 250 km/saat (elektronik olarak sınırlandırılmış)
  • 0'dan 100 km/saat'e hızlanma: < 4 saniye
  • Güç ICE: 325 kW
  • Sürekli güçlü elektrik motorları: 150 kW
  • Elektrik motorlarının maksimum gücü: 200 kW
  • Pil: 10 kWh
  • Karışık döngü özerkliği: ca. 550 kilometre
  • Otonom 100 km/saat döngü: > 700 km
  • Hidrojen tankı boyutu: ca. 9 kg H2
  • Yakıt doldurma süresi: 5-6 dk
  • Ağırlık dağılımı: %46 ön / %54 arka
  • Dönüş çapı: 12,3m
Ford Binek Otomobiller,Renault Binek Otomobiller,Honda Binek Otomobiller
Toyota Binek Otomobiller,Hyundai Binek Otomobiller,Audi Binek Otomobiller
Seat Binek Otomobiller,Citroën Binek Otomobiller,Peugeot Binek Otomobiller
Opel Binek Otomobiller,MG Binek Otomobiller,SUV Otomobiller
Skoda SUV Otomobiller,Nissan SUV Otomobiller,Ford SUV Otomobiller
Renault SUV Otomobiller,Honda SUV Otomobiller,Toyota SUV Otomobiller
Hyundai SUV Otomobiller,Audi SUV Otomobiller,Seat SUV Otomobiller
Citroën SUV Otomobiller,Peugeot SUV Otomobiller,Opel SUV Otomobiller
MG SUV Otomobiller,Crossover,Skoda Crossover,Nissan Crossover
Ford Crossover,Renault Crossover,Honda Crossover,Toyota Crossover
Hyundai Crossover,Audi Crossover,Seat Crossover,Citroën Crossover
Peugeot Crossover,Opel Crossover,MG Crossover,B Segment,Skoda B Segment
Nissan B Segment,Ford B Segment,Renault B Segment,Honda B Segment
Toyota B Segment,Hyundai B Segment,Audi B Segment,Seat B Segment
Citroën B Segment,Peugeot B Segment,Opel B Segment,MG B Segment
Facebook Comments Box

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Aradığın Aracı Buldun sitesinden daha fazla şey keşfedin

Okumaya devam etmek ve tüm arşive erişim kazanmak için hemen abone olun.

Okumaya Devam Edin