Bumerang - Yazarkafe
Apex AP-0 Concept incelemesi - Aradığın Aracı Buldun

Apex AP-0 Concept incelemesi

Apex AP-0 Concept incelemesi
Spread the love

Apex AP-0 Concept incelemesi

Küresel spor otomobil markası APEX, Londra'daki küresel lansman etkinliğinde çarpıcı yeni tamamen elektrikli AP-0 spor otomobilinin örtüsünü kaldırdı. Marka, spor otomobil pazarına yeni bir felsefe getirerek sürücü ve makine arasındaki duygusal bağı, zanaatkarlığı ve öncülüğü, tasarım ve mühendisliği ilk kendi bünyesinde tasarlanmış modeli olan tamamen elektrikli APEX AP-0'ın temel taşları olarak benimsiyor.

Apex AP-0 Concept incelemesi
Apex AP-0 Concept incelemesi

Tam elektrikli performans ve eksiksiz sürücü keyfi sunan AP-0, direksiyon başında olma hissinin bir kutlamasıdır. Araba, sürdürülebilirliği, öncü teknolojiyi, son teknoloji tasarımı ve her şeyden önce güçlü bir duygusal bağlantıyı bünyesinde barındırarak daha bağlantılı bir sürüş deneyimi sunar.

APEX AP-0'ın tasarımı, özünde, maksimum sertlik için modüler uzay çerçeveleri ve merkezi omurgaya sahip ultra hafif bir karbon fiber küvet içerir. Bu arada, karbon fiber gövde panelleri küvetin etrafını sıkıca sararken merkezi yapının parçalarını açığa çıkarır.

150.000 £'dan (yerel vergiler dahil) başlayan fiyatlarla satışa sunulan AP-0, 2022'nin 4. çeyreğinde üretime girecek ve İngiltere'deki üretim üssünden dünya çapındaki müşterilere gönderilecek. APEX, AP-0 için depozito kabul ediyor.

APEX AP-0, form ve işlevin tek bir uyumlu pakette nasıl bir araya getirilebileceğinin bir zaferidir. Bu, havayı aracın altına ve ön tekerleklerin arkasına, gövde boyunca ve büyük arka difüzörün altına yönlendiren ön aerodinamik gövde ile başlar. Düz zemin, zemin etkisi prensiplerinden yararlanarak aracın zemine sabitlenmesine ve muazzam viraj alma kabiliyetine yardımcı olur.

Apex AP-0 Concept incelemesi
Apex AP-0 Concept incelemesi

Bu, 90 kW'lık zemine monteli pil takımının sağladığı düşük ağırlık merkeziyle destekleniyor. Bu özellikler bir araya geldiğinde AP-0'ın sadece 1.200 kg boş ağırlığa ulaşmasını sağlıyor.

Keskin güç aktarma organı mühendisliği ve şaşırtıcı derecede hafif boş ağırlığı sayesinde, arkadan itişli AP-0 2,3 saniyede 0-62mph (0-100km/s) hıza ulaşabiliyor. Bu hızlı ivmelenme, aracın pist kimlik bilgilerini vurgulayan etkileyici 190mph maksimum hız ile destekleniyor.

AP-0 güç aktarma organı, anında güç sağlayan yüksek performanslı bir üniteden daha fazlası olacak şekilde tasarlanmış ve üretilmiştir. Modern sürücü için lüks, performanslı bir elektrikli araç sunmada verimlilik ve hızlı şarj süresi zorunludur. Aracın kalbindeki sonuç pil teknolojisi, 320 mil (515 km) (WLTP) mesafeyi kat edecek kadar şarj sağlama kapasitesine sahiptir.

Teknoloji, APEX AP-0'da önemli bir rol oynuyor. Yeni spor otomobil, gelişmiş LiDAR sensör teknolojisi sayesinde sürücü yardımı söz konusu olduğunda doğruluk ve güvenliğin sınırlarını zorluyor. Sensörler, aracın yakın çevresinin 100 metreden daha uzak mesafelerde birkaç santimetre kadar küçük ayrıntılara sahip yüksek çözünürlüklü, üç boyutlu bir görüntüden oluşan ayrıntılı haritalarını oluşturur.

LiDAR teknolojisi, AP-0'ın potansiyel tehlikeleri, yayaları, bisikletlileri ve diğer araçları daha doğru bir şekilde tespit etmesini sağlayarak güvenliği artırıyor ve sürücüye tam bir gönül rahatlığı sağlıyor.

AP-0 ayrıca sürücülerin yeni yarış pistlerini öğrenme biçimini oyunlaştıran ve en üst düzeyde sürükleyici yarış deneyimi sunan holografik artırılmış gerçeklik (AR) ekranı ve AR Yarış Eğitmeni özelliğine de sahip.

Ayrıca APEX, Hong Kong'a yakın Greater Bay Area'da FIA onaylı bir yarış pisti ve yarış akademisi geliştirmeyi planlıyor. Pist, gelecekteki APEX modellerini test etmek için küresel bir araştırma ve geliştirme ağının parçası olacak. Ayrıca, gelecek nesil sürücüleri eğitmek için bir yarış akademisi başlatmayı planlıyor.

AP-0'ın her bir özelliği, hem satın alma, hem sahip olma hem de keyif alma açısından pazara giren en ilgi çekici yeni spor otomobillerden birini oluşturmak üzere bir araya geliyor.

Tasarım

Ünlü İngiliz tasarımcı Guy Colborne'un öncülüğünde APEX, benzersiz bir marka tasarım felsefesi geliştirdi. APEX AP-0, güçlü performans özelliklerini çağrıştıran ve aracın hafif yapısını vurgulayan çarpıcı bir tasarım dilini bünyesinde barındırıyor. Sanatsal çizgiler gövdeyi şekillendiriyor ve vurguluyor, geleneksel dokunuşlar ise fütüristik unsurlarla kusursuz bir şekilde harmanlanıyor.

Keskin, engebeli çizgiler belirgin ön spoylerin tabanından yükseliyor, geniş ön ızgaranın etrafını kesiyor ve delici, üç parçalı LED farları çevreliyor ve ardından bir kez daha kaputun ortasında birleşiyor. Her bir kanatta gururla duran iki arka görüş kamerası, aracın arkasına doğru uzanıyor.

Ön ızgaranın her iki yanından geçen bir çift temiz, düz çizgi, farların altında konumlandırılmış kompakt hava girişleriyle buluşuyor. Kaputun ortasındaki ek bir havalandırma deliği ve aracın yanları boyunca dikkatlice işlenmiş çizgilerle, bu özellikler havanın gövdeden ve gövdenin üzerinden akmasını teşvik ediyor. Tekerlek kemerlerinin altına düzgünce yerleştirilmiş, önde 19 inç ve arkada 20 inç çapında olan ofset karbon fiber jantlar ve zarif beş kollu jantlarla birleştirilmiş.

AP-0, Formula 1 ve Le Mans stilinden etkilenen yapısal, aerodinamik bir yüzgeçle birleşen damla şeklindeki bir cam tavanla taçlandırılmıştır. Tavanın merkez noktasından başlayarak, gelişmiş LiDAR kamerasının bulunduğu yerden başlayarak yüzgeç gerilir ve yavaşça aracın arkasına doğru iner.

APEX AP-0'ın arkası, aracın ruhunun ve özünün gerçekten canlandığı yerdir. Geniş ve baskın kırmızı arka lamba, APEX amblemini çağrıştırır ve aracı anında tanınır hale getirir. Aracın tüm genişliğini mükemmel bir şekilde saran ışık, sürekli olarak en soldan en sağ noktalara doğru akar, aerodinamik kanatçıkla buluşmak için ortada zirveye ulaşır ve aynı anda M şeklindeki arka difüzörle birleşir. Yandığında, arka lamba hem modern bir şehir silüetinin gece tiyatrosunu hem de APEX markasının teknolojik becerisini yansıtır.

Hafif tasarıma genel odaklanmayla tutarlı olarak, AP-0 temiz, basit bir iç mekana sahiptir. Kabinde, yerden sadece 180 mm yükseltilmiş ve tamamen karbon fiber kompozitten yapılmış iki koltuk bulunur. Gösterge paneli, gösterge panelinin teknolojisini kapsayan pürüzsüz malzeme katmanlarına sahiptir ve kompakt direksiyon simidi, sürücünün ellerine üstün kontrol sağlar.

Aracın alt gövdesinin tasarımı, Formula 1'den türetilen teknolojiyi kullanarak APEX AP-0'ın aerodinamik performansında etkili bir rol oynar. Yerden yüksekliği sadece 95 mm'dir ve aracı mümkün olduğunca alçak tutar. Arka spoylere olan ihtiyacı ortadan kaldırarak ve yer etkisi prensiplerini kullanarak AP-0 sürtünmeyi azaltır ve daha fazla sürüş keyfi sunar. Öndeki düz zemin havayı aracın altına ve ön tekerleklerin arkasına yönlendirirken, büyük arka difüzör arkadaki hava akışını hızlandırır. Bu teknoloji, araca ve sürücüye pistte olağanüstü viraj alma kabiliyeti ve yol tutuşu ile yolda üstün denge sağlar.

Çıplak karbon fiber ve zarif İnci Beyazı boyanın karışımıyla kaplanan AP-0, APEX markasının hızını, gücünü ve sportif ruhunu yansıtan kırmızı bir iç mekana sahip.

Güç aktarma organları

APEX AP-0'ın uzmanca tasarlanmış güç aktarma organları, karbon fiber kompozit şasi ve gövdesiyle birlikte olağanüstü bir güç-ağırlık oranı sunarak şaşırtıcı bir hızlanma, üstün verimlilik ve rekabetçi bir menzil sağlıyor.

AP-0, son teknoloji, tamamen elektrikli, lityum iyon pil güç aktarma organına ev sahipliği yapıyor. 90 kWh pil ünitesi 550 kg ağırlığında ve 650 bg (484 kW) tepe gücü üretebiliyor. Sıfır RPM'den itibaren torka sahip olan araç, 580 Nm'lik maksimum tork sağlayarak eşit derecede etkileyici bir performans sergiliyor.

Keskin güç aktarma organı mühendisliği ve 1.200 kg'lık şaşırtıcı derecede hafif boş ağırlığı sayesinde, arkadan itişli AP-0 2,3 saniyede 0-62mph (0-100km/s) hıza ulaşacak. Bu hızlı ivmelenme, aracın pist kimlik bilgilerini vurgulayan etkileyici 190mph maksimum hız ile destekleniyor.

Şarj ve menzil

AP-0'ın güç aktarma organları, sadece vahşi bir güç merkezinden daha fazlası olacak şekilde tasarlanmış ve üretilmiştir. Modern sürücü için lüks, performanslı bir elektrikli araç sunmada verimlilik ve hızlı şarj süresi zorunludur ve bu gerçek APEX AP-0'ın mühendislik ekibi tarafından göz ardı edilmemiştir. Aracın kalbindeki sonuç pil teknolojisi, maksimum 320 mil (515 km) (WLTP) kat etmek için yeterli şarj sağlama kapasitesine sahiptir.

Super EV, CCS, Tip 2 ve GB/T şarj konnektörleriyle uyumludur ve pratiklik ve seçim olanağı sunar. Tam bir rahatlık için, araç CCS şarj cihazı kullanılarak 15 dakikadan kısa sürede %80'e kadar şarj edilebilirken, Tip 2 konnektör kullanılarak tahmini şarj süresi sekiz saattir.

Şasi

APEX AP-0'ın şasisi, gelişmiş kompozit teknolojilerinin geliştirilmesi ve üretimindeki yılların deneyimini, kıyaslanamaz derecede hafif, dinamik ve sağlam bir yapıda bir araya getiriyor. Tüy kadar hafif şasi ve gövde çalışması, aracın piste hazır dinamiklerine ve sadece 1.200 kg'lık olağanüstü düşük boş ağırlığına önemli ölçüde katkıda bulunuyor.

Hafif yapı

AP-0'ın platformu, özünde öncü mühendislik ve teknolojiye sahiptir. Tamamen kompozit yapısal monokok küvet, modüler uzay çerçeveleri ve aracın önünü ve arkasını birbirine bağlayan bir merkez omurgaya sahiptir. Gövde kabuğu, küvet ve omurga detayının ve ön ve arka tekerleklerin üzerine ve etrafına sıkıca sarılmışken, karbon fiber şasiyi hala açığa çıkarır.

AP-0'ın pilleri, mümkün olan en düşük ağırlık merkezini elde etmek için platformun hem ön hem de arka tarafına zemine monte edilmiştir.

Pist için tasarlanmış bir süspansiyon

APEX AP-0, çoğu Formula 1 takımının tercih ettiği süspansiyon stili olan bir itme çubuğu süspansiyon sistemiyle donatılmıştır. İtme çubuğu sistemi ağırlık dağılımını optimize eder, aerodinamiği iyileştirir ve süspansiyonun daha verimli bir şekilde hareket etmesini sağlar.

Formula 1 yarış makinelerine yakışır bir süspansiyon sistemine ve benzersiz bir teknik özellik seviyesine sahip bir şasiye sahip olan AP-0, son derece hızlı olduğu kadar çevik ve sağlamdır.

AP-0'ın süspansiyon sistemi, ayarlanabilir bobinli amortisör yayları ve amortisörler kullanarak otomatik sürüş yüksekliği ayarlama özelliğine sahiptir.

AP-0, hem önde (245 mm genişlik) hem de arkada (305 mm genişlik) yüksek özellikli radyal lastiklerle donatılmış 19" x 9" ön tekerlekler ve 20" x 11" arka tekerleklere sahiptir. Lastiklerin düşük profili - önde 55 en boy oranı ve arkada 30 en boy oranı - olağanüstü tutuş, kontrol ve direksiyon tepkisi sağlar.

Ön tarafta 360mm x 32mm karbon seramik diskler ve altı pistonlu kaliperler, arka tarafta ise 340mm x 30mm diskler ve dört pistonlu kaliperler bulunuyor.

Boyutlar, dingil mesafesi ve iz genişliği

Yarış arabası türevi teknolojisine rağmen, APEX AP-0 her şeyden önce bir spor otomobildir. Bu, oranlarından bellidir: 4.380 mm uzunluk, 2.017 mm genişlik ve 1.224 mm yükseklik (tavan üstü LiDAR yüzgeci dahil), 970 mm ön çıkıntı ve 760 mm arka çıkıntı.

AP-0'ın dingil mesafesi 2.650 mm ve genişliği 1935 mm'dir. Dikkatle düşünülmüş bu oran, viraj alma yeteneğini en üst düzeye çıkarır ve mükemmel yol tutuşu, manevra kabiliyeti ve denge sağlar - markanın, sürücünün her virajın zirvesine mutlak bir güvenle saldırmasını sağlama misyonuna sadık kalır.

Bağlantı

APEX AP-0'ın temelinde yatan felsefe, kusursuz performansı rakipsiz sürüş deneyimiyle birleştiren bir spor otomobil türü yaratmaktır. Bu, hız, kontrol ve sürücü ile makine arasındaki doğuştan gelen bağlantının mükemmel bir karışımını yaratmak anlamına gelir.

Günümüz dünyasında 'bağlantı' kelimesi sistemler, arabalar, telefonlar ve altyapı arasındaki dijital bir bağlantıya atıfta bulunmaktadır. AP-0 bir dizi aktif ve pasif otonom ve bağlantılı teknolojiyle donatılmış olsa da, APEX bağlamında 'bağlantı', arabayı sürüşe gerçek bir tutku duyan kişilerle bağlamakla ilgilidir.

İşlevi formla birleştiren kusursuz tasarımı sayesinde APEX AP-0, ister yolda ister pistte olsun, direksiyon başındaki duygusal bağı güçlendiren son derece ayarlanmış ve hafif bir şasiye sahiptir. Sıfır emisyonlu bir güç aktarma organıyla AP-0 anında tork sağlarken, toplamda 1.200 kg ağırlığındaki hafif şasi, akıllı zemin etkili aerodinamiklerle birleşince sürüş tutkunları için benzersiz bir seçenek haline gelir.

İçeriye tırmanırken, AP-0'ın kokpiti sürücü etrafında tasarlanmıştır, merkezi karbon fiber küvette alçakta oturan konturlu ve ergonomik olarak tasarlanmış kova koltuklar, mükemmel yarıştan türetilen ayaklar yukarıda sürüş pozisyonu sağlar. Direksiyon simidi, işlenmiş alüminyum ve karbon fiberin bir kombinasyonundan mükemmel bir şekilde üretilmiştir, delikli deri ve mod seçici itme/çekme rocker kollarındaki yumuşak dokunuşlu kauçuk kadranlarla süslenmiştir. Tüm kabin malzemeleri, APEX'in tasarım felsefesinin temelini oluşturan daha derin duygusal bağlantıya katkıda bulunarak gelişmiş bir duyusal deneyim sağlamak üzere tasarlanmıştır.

AP-0'ın 2020'lerin spor otomobili kimliğini güçlendiren çığır açıcı EV, kuyruk yüzgecinin ön tarafında, kokpitin üzerinde konumlandırılmış entegre, öne bakan bir ADAS sistemi ile donatılmıştır.

APEX AP-0, gelişmiş LiDAR sensör teknolojisi sayesinde sürücü yardımı söz konusu olduğunda doğruluk ve güvenliğin sınırlarını zorluyor. LiDAR sensörleri, aracın yakın çevresinin ayrıntılı haritalarını üretebiliyor, yüksek çözünürlüklü üç boyutlu bir görüntü oluşturuyor ve 100 metreden daha uzak mesafeden ve her türlü hava koşulunda birkaç santimetre kadar küçük ayrıntıları tespit edebiliyor.

Bu teknoloji aracın ADAS yeteneğini artırıyor ve AP-0'ın potansiyel tehlikeleri, yayaları, bisikletlileri ve diğer araçları daha doğru bir şekilde tespit etmesini sağlayarak güvenliği artırıyor ve sürücüye gönül rahatlığı sağlıyor.

AP-0 ayrıca holografik artırılmış gerçeklik (AR) ekranı ve sürücülerin yeni yarış pistlerini öğrenme biçimini oyunlaştıran ve en üst düzey sürükleyici yarış deneyimini sunan AR Yarış Eğitmeni'ne sahiptir. APEX AP-0, Wi-Fi aracılığıyla yeni özellikler ekleyen ve mevcut işlevselliği geliştiren kablosuz yazılım güncellemelerini düzenli olarak alır.

ADAS sistemi, haritalama yazılımı, radar, sensörler ve daha hızlı işlemcilerde en son teknoloji anlamına gelen Seviye 3 otonomiyi bünyesinde barındırıyor. Bu, Otomatik Acil Frenleme, Uyarlanabilir Seyir Kontrolü ve Şerit Takip Asistanı gibi dinamik sürücü destek sistemlerinin yanı sıra trafik sıkışıklıklarından kaçınmak için dinamik navigasyon için bağlı haritalama anlamına geliyor. Temel sistem zaten oldukça gelişmiş ve Seviye 4 Otonomi güvenli bir şekilde elde edilebilir olduğunda geleceğe hazır hale getirmek için.

Facebook Comments Box

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Aradığın Aracı Buldun sitesinden daha fazla şey keşfedin

Okumaya devam etmek ve tüm arşive erişim kazanmak için hemen abone olun.

Okumaya Devam Edin