Bumerang - Yazarkafe
Dünyanın En Hızlı Arabası İnceleme - Aradığın Aracı Buldun

Dünyanın En Hızlı Arabası İnceleme

Dünyanın En Hızlı Arabası
Spread the love

Dünyanın En Hızlı Arabası İnceleme

Chiron Super Sport

Alçaltılmış ön kısmı, yanlardaki özel aerodinamik şekli ve en üst düzeyde performans için uzatılmış arka kısmıyla, yeni Bugatti Chiron Super Sport'un optimum aerodinamik performanstan taviz vermeden tasarlandığı ilk bakışta açıkça görülüyor. Bugatti mühendisleri, hem lüksü hem de konforu tamamen kucaklayan, en yüksek hıza yönelik yeni hiper spor otomobili geliştirdi.

Dünyanın En Hızlı Arabası
Dünyanın En Hızlı Arabası

Bugatti Başkanı Stephan Winkelmann, "Chiron Super Sport ile, en yüksek hızı mutlak lüksle birleştirme yönünde uzun süredir devam eden geleneğimizi sürdürüyoruz" diyor. "Chiron Super Sport, daha yüksek performans ve daha yüksek hızlarla birlikte daha fazla konfor ve zarafeti temsil ediyor. Bu yeni yaratımla, Chiron ailesi içinde farklı bir kişilik daha oluşturduk. Bu, son yıllarda öğrendiğimiz ve geliştirdiğimiz şeyin özüdür - nihai büyük gezici." Chiron Super Sport, Bugatti'nin geniş performans yelpazesinin bir parçasını temsil ediyor; viraj alma ve yanal çeviklik için tasarlanan Chiron Pur Sport'un karşılığı.

Tasarım - hız için tasarlandı

Bugatti, Chiron Super Sport'un modern gövdesi için optimize edilmiş aerodinamiğe sahip yeni bir araç tasarımı geliştirdi. Yeni Bugatti Chiron Super Sport, Bugatti tasarım mantrasının 'form performansı takip eder' ilkesinin tavizsiz bir yeniden doğuşudur. Ön ayırıcıdan arka difüzöre kadar kaplamanın her santimetresi en yüksek hız için tasarlanmıştır.

420 km/saatin üzerindeki hızlarda bir aracın minimum sürüklenmenin yanı sıra yeterli bastırma kuvveti de sunması gerekir. "Amacımız araca en yüksek hızda nötr bir düzen verirken aynı zamanda mümkün olduğunca akıcı bir şekil vermekti." Bugatti Tasarım Direktör Yardımcısı Frank Heyl şöyle açıklıyor: 440 km/s hızla kaportaya uygulanan kaldırma kuvvetleri çok büyüktür. Chiron Super Sport'un gövdesi, bu yükselişe karşı koymak ve güçleri mükemmel şekilde dengelemek için muazzam bir bastırma kuvveti üretiyor. Heyl şöyle devam ediyor: "Bu nedenle tasarım süreci özellikle aerodinamik verimliliğin elde edilmesiyle ilgiliydi." Bugatti Chiron Super Sport'un uzun kuyruk olarak bilinen genişletilmiş arka kısmı, ona yeni oranlar ve çok farklı bir estetik kazandırıyor. İsteğe bağlı yeni yatay renk ayrımı, Chiron Super Sport'un oranlarını görsel olarak daha da genişleterek hiper spor otomobilin daha da alçak görünmesini sağlar.

Dünyanın En Hızlı Arabası
Dünyanın En Hızlı Arabası

Aerodinamik performans için arka kısım, kaportaya doğru laminar akışı mümkün olduğu kadar uzun süre tutmak amacıyla yaklaşık 25 santimetre büyütüldü. Bugatti tasarımcıları ayrıca difüzör kesitini de genişleterek difüzörün arka kenarını daha yükseğe itti ve böylece arka arka yüzeyi yüzde 44 oranında azalttı. Sonuç olarak, aracın yavaşlamasına neden olan faktörler olan hava akımı ve rüzgar direnci önemli ölçüde azalır. Bu teknik modifikasyonların hoş karşılanan bir faydası, arka tarafın daha da iyi oranlara sahip olması ve hem daha geniş hem de daha alçak olmasıdır. Uzun kuyruk, laminer hava akışının mümkün olduğu kadar uzun süre vücuda bağlı kalmasına yardımcı olur.

Chiron Super Sport, yeniden konumlandırılmış egzoz borusu konfigürasyonu sayesinde uzaktan bile açıkça görülüyor. Difüzörün etkisini artırmak ve ona daha fazla alan kazandırmak için Bugatti, merkezi olan egzoz sistemini borular dikey olarak hizalanacak şekilde yana kaydırdı. Egzoz sistemi aynı zamanda daha derin ve zengin bir ses çıkarır. Frank şöyle açıklıyor: "Difüzörle bastırma kuvveti üretebilirsek, bunu sürtünmeyi sağlayan kanatlarla üretmemize gerek kalmaz. Bu, minimum sürtünmeyle bir sürüş için Maksimum Hız modunda kanadı mümkün olduğunca geri çekebileceğimiz anlamına gelir," diye açıklıyor Frank Merhaba.

Dünyanın En Hızlı Arabası
Dünyanın En Hızlı Arabası

Bu nedenle kaporta üzerinde kesintisiz hava akışı sağlamak için ön tarafın da mükemmel olması gerekir. Bugatti Chiron Super Sport'ta, hava girişlerinin yanında bulunan yan hava perdeleri gibi özellikler, önden tekerlek davlumbazlarına doğru hava akışının iyileştirilmesine ve bunun aracın yan tarafına yakın tutulmasına neden oluyor. Frank Heyl, "Bu, sürtünmeyi en aza indiriyor ve yan radyatörler üzerindeki hava akışını iyileştiriyor" diye açıklıyor. Eğimli farlara sahip yeni, odaklanmış yüz ifadesi ve modern tasarım dili, Chiron Super Sport'un agresif karakteriyle mükemmel uyum sağlıyor.

Çamurlukların her birinde bulunan dokuz egzoz hava deliği, Bugatti EB 110 Super Sport'a bir saygı duruşu olmanın ötesinde, aynı zamanda ön tekerlek yuvalarındaki hava basıncını serbest bırakmaya da hizmet ederek ön aksta akıcı bir bastırma kuvveti üretiyor. Ön tekerlek davlumbazlarının arkasındaki ek çıkışlar da aynı şekilde aerodinamik yüklerin dengelenmesine yardımcı oluyor.

Daha fazla ayrıcalık için beş Y kollu tasarımlı yeni alüminyum jantlar yalnızca Bugatti Chiron Super Sport için mevcuttur. Bu yeni Super Sport jantlar aynı zamanda elmas kesim seçeneğiyle de mevcuttur. Chiron Pur Sport'un yaysız kütlenin ağırlığını daha da azaltan ikonik magnezyum tekerlekleri de opsiyonel olarak mevcuttur.

İç mekan, zamana meydan okuyan zarafet ve konforun benzersiz bir birleşimidir. Deri ve cilalı alüminyum gibi doğal unsurların yüksek teknolojili karbon fiber uygulamalarıyla bir karışımıdır. Bu, yüksek hızlı kıtasal yolculuklara mükemmel şekilde uygun bir iç mekandır.

Geliştirme sırasında teknik maksimumlara güçlü bir şekilde odaklanılan yeni hiper spor otomobilin talepleri oldukça zorlu. 440 km/saat'e varan azami hızlarda bile kontrolün zahmetsiz ve güvenli olması gerekir.

Daha yüksek performans ve dakika başına daha yüksek devir

Bugatti, Chiron Super Sport'un 8,0 litrelik W16 motorunu baştan sona elden geçirerek performansını 100 PS artırarak 1.176 kW/1.600 PS'ye çıkardı. Aynı zamanda aracın ağırlığı da 23 kilogram daha azaldı. Mühendisler turboşarjlarda, yağ pompasında, valf mekanizmasıyla birlikte silindir kapağında, şanzımanda ve debriyajda değişiklikler yaptı. Bugatti Tahrik Geliştirme Başkanı Michael Kodra, "Daha uzunlamasına hızlanma ve daha da duygusal bir sürüş deneyimi için dakika başına devir sayısını (RPM) artırdık" diyor. Çevikliğin gözle görülür şekilde artması için motorun devri 300 artırılarak 7.100 devir/dakika'ya çıkarıldı. 1.600 Newton metrelik torka artık 6.000 dev/dak yerine 2.000 ila 7.000 dev/dak arasında erişilebiliyor.

Daha verimli kompresör çarklarına sahip daha büyük turboşarjların yarattığı geliştirilmiş performansla, tam yükte yedi vitesli çift kavramalı şanzıman ve 403 km/s hızla altıncı vitesten yedinci vitese tam hız geçişleri. Chiron Super Sport, 0'dan 200 km/saat hıza 5,8 saniyede, 300 km/saat hıza ise 12,1 saniyede ulaşıyor. Bugatti Chiron Super Sport, 0'dan 400 km/saat hıza Chiron'dan yüzde yedi daha hızlı çıkıyor. Yedinci vites yüzde 3,6 daha uzun şanzımana sahip.

Tam gazda kesintisiz hızlanma elde etmek için, hiper spor otomobil hızla ivme kazanırken ve optimum hızına ulaşırken takviye basıncının maksimuma yakın kalması gerekir. Vites değiştirirken basınç yalnızca 0,3 saniyelik çok kısa bir süreliğine düşer ve ardından Chiron Super Sport'un W16 motorunu doldurmak için 2,8 barlık tam takviye basıncına geri döner. Michael Kodra, "Muazzam güce ve muazzam uzunlamasına hızlanmaya rağmen Chiron Super Sport konforlu, sessiz ve dengeli bir sürüş sunuyor" diye açıklıyor. 6.000 dev/dk'nın üzerinde bile hızlanma azalmaz ve Bugatti Chiron Super Sport'a 7.100 dev/dk'ya kadar güçlü bir itiş gücü sağlar. "Bu motorun özellikleri en hızlı Chiron'a mükemmel uyum sağlıyor." Michael Kodra diyor.

En yüksek hız için yeni şasi kurulumu

Bugatti, Chiron Super Sport'un yüksek hızları ve yeni aerodinamiği için özel olarak yeni bir şasi geliştirdi. Direksiyon sistemleri ve amortisörler, sürüş hissinden dolayı araçla daha sıkı ve sağlam bir bağlantı oluşturarak daha yumuşak direksiyon hareketleri için daha sıkı direksiyon sağlar. Daha sert yaylar tüm aracı en yüksek hızda dengede tutuyor ve mühendisler ayrıca elektronik olarak kontrol edilen şasiyi de yeniden ayarlıyor. Ayarları altı milisaniye gibi bir sürede gerçek zamanlı olarak düzenler ve sürüş davranışına uyum sağlar. Dört sürüş modu seçeneği mevcuttur: EB, Yol tutuşu, Otoban ve Maksimum Hız.

Uzatılmış arka kısmı ve modifiye edilmiş ön kısmıyla Bugatti Chiron Super Sport, en yüksek hızda dengeli aerodinamiğe ulaşıyor. Jachin Schwalbe, şöyle açıklıyor: "Yüksek hızlarda girilen uzun virajlarda bile arka taraf sakin ve nötr kalıyor, bu da Chiron Super Sport'ta son derece dengeli bir sürüş sağlıyor. En yüksek hızda odak noktamız, konforla birlikte mutlak sürüş stabilitesi sağlamaktır", diye açıklıyor Jachin Schwalbe. Bugatti'de Şasi Geliştirme. Bu sarsılmaz yön stabilitesi, direksiyonun sessizliği ve sertliği ve gözle görülür derecede artan performansla birlikte Chiron Super Sport'u benzersiz kılıyor.

Yeni geliştirilen ve en yüksek hız için optimize edilmiş Michelin Pilot Sport Cup 2 lastikleri, Chiron Pur Sport'a takılan kavrama optimizasyonlu lastiklere göre daha fazla sertlik ve yumuşaklık sunar. Dahası, bunlar tutarlı bir şekilde 500 km/sa hıza kadar çıkabilen tek lastiklerdir. Bu, orijinal olarak Uzay Mekiği için inşa edilen test tezgahında doğrulanan, çok büyük kuvvetlerle başa çıkabilen güçlendirilmiş kayışlarla mümkün olmaktadır. En küçük düzensizlikleri bile ortadan kaldırmak için her lastik üretimin ardından röntgenden geçirilir.

Jachin Schwalbe şöyle açıklıyor: "Eşsiz Bugatti lüksü ve konfor deneyiminin yanı sıra muazzam hızlanma için mümkün olan en iyi kurulumu elde etmek amacıyla şasiyi geliştirirken tüm olası parametrelerde ince ayar yaptık." "Enine dinamiklere sahip, serbest devirli bir araç olarak 350 km/saat'e kadar büyük bir bastırma kuvveti sunan Chiron Pur Sport ile karşılaştırıldığında Chiron Super Sport, en üst hız aralıklarında bunun üzerinde bile oldukça nötr ve sessiz kalıyor. Bu, güvenlik hissini büyük ölçüde artırıyor" diye açıklıyor. Sonuç: Kendinden emin direksiyon ve sessiz üstyapıyla birlikte sürücünün tahmin edebileceği son derece hassas yol tutuşu.

Süper Sporun üç atası

Yeni Chiron Super Sport, Bugatti'nin bazı ünlü öncüllerinin saflarına katılıyor. Bugatti, Type 55 Super Sport'u ilk kez 1931'de Paris Otomobil Fuarı'nda tanıttı. Grand Tourer, safkan yarış arabası teknolojisini sofistike iki koltuklu aracın konforuyla birleştirdi. 2,3 litrelik sekiz silindirli motor, bir kompresör yardımıyla 160 PS'ye kadar güç üretiyor ve Type 55 Super Sport'u 180 km/saatin üzerine çıkarıyordu. Bir dizi üstyapı versiyonu genç ve yetenekli Jean Bugatti tarafından tasarlandı ve 1935 yılına kadar yalnızca 38 araç üretildi.

Bugatti, 1993 ile 1995 yılları arasında Super Sport'un bir sonraki versiyonunu üretmedi. EB 110 Super Sport'tan 39 adet üretildi. EB 110 bir kez daha tamamen hafif yapı, performans, lüks ve ayrıcalık odaklıydı ve çağının en iyi süper spor otomobili oldu. Karbon fiber gövdeli, dört tekerlekten çekişli ve dört turboşarjlı ilk süper spor otomobildi. V12 turboşarjlı motor 610 PS'den fazla güç üretti ve EB 110 Super Sport'ta 351 km/saatlik rekor hız da dahil olmak üzere çok sayıda rekora imza attı.

Yirmi yıl sonra Bugatti, Super Sport'u yeniden hayata döndürdü. 1.200 PS güce sahip Veyron 16.4 Super Sport, 2010 yılında 431,2 km/saat hıza ulaşarak hız rekorunu kırarak Guinness Rekorlar Kitabı'nda dünyanın en hızlı yollarda yasal seri spor otomobili olarak yer aldı. uzun yıllar. Bu, tipik büyük hava girişleri yerine NACA kanallarına sahip tek Veyron modelidir ve motorun büyük ölçüde kaplandığı tek modeldir. Bugatti, yatay renk ayrımını özellikle Veyron 16.4 Super Sport için geliştirdi.

Tarih, 2019 yazında Bugatti'nin Chiron Super Sport 300+ ile 300 mil/saat eşiğini aşmasıyla ve rekor kıran aracın 304,773 mil/saat (490,484 km/saat) gibi inanılmaz bir hıza ulaşmasıyla tekerrür etti. Bu, benzer tasarım ve renk öğelerine sahip, yalnızca 30 üniteden oluşan az sayıdaki modelin temelini oluşturdu.

Bugatti yakında Fransa'nın Molsheim kentinde Chiron Super Sport'un üretimine başlayacak. 3,2 milyon Euro (net) fiyat etiketine sahip hiper spor otomobillerin teslimatına 2022 yılı başlarında başlanması planlanıyor.

 

Hızlı arabalar

En Hızlı araba

dünyanın en hızlı arabası

Bugatti hızlı araba
en hızlı bugatti
Facebook Comments Box

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Aradığın Aracı Buldun sitesinden daha fazla şey keşfedin

Okumaya devam etmek ve tüm arşive erişim kazanmak için hemen abone olun.

Okumaya Devam Edin