Arrinera Supercar incelemesi
ingiliz - polonya ortak yapımı bir baş yapıt, araç hem görsel hem mekanik hem teknolojik olarak 1. sınıf
kaliteli mühendislik ile üretilen bu araba, benzer tüm araç model ve markaları ile kolaylıkla baş edebilecek bir potansiyele sahip bize göre tek eksiği ülkemizde tanıtılmamış olması ve servis hizmetinin olmamasıdır.
Arrinera, sürüş parametreleri, işçilik kalitesi ve performans açısından aynı pazar segmentindeki diğer otomobillerle rekabet edebilecek bir İngiliz-Polonya süper otomobilidir.
Arrinera'nın tasarım varsayımları, bir süper otomobili seri üretilen spor otomobillerden ayıran aşağıdaki koşulların tamamını karşılamayı amaçlamaktadır:
- hız aralığı boyunca çok iyi çekiş gücü
- 1,1-1,3 g (10,79-12,75 m/s²) fren yavaşlaması
- 1,1-2,9 kg/1HP güç/ağırlık oranı
- 0-200 km/saat hızlanma 10 saniyenin altında
- 0-300 km/saat hızlanma 30 saniyenin altında
- 0-100 km/saat hızlanma 4 saniyenin altında
- 300-0 km/s hızdan 7 saniyenin altında frenleme
- 0-300-0 km/s hızlanma testi 40 saniyenin altında
- viraj alma g kuvveti 1'in üzerinde
- 1/4 mil süresi 12 saniyenin altında
- merkezi konumlu motor
Ünlü İngiliz otomobil tasarımcısı Lee Noble projeye adını verecek. Halen Arrinera Automotive SA'nın denetim kurulu üyesi ve hissedarıdır. Süper otomobille ilgili teknik hususların yanı sıra döner şasinin tasarımı ve üretiminden sorumlu olacaktır.
Lee Noble, İngiliz girişimci, tasarımcı ve otomobil mühendisidir. Şimdiye kadarki en üretken İngiliz otomobil üreticisi olarak kabul edildi. Otuz yıl boyunca kendi tasarımlarına dayanarak neredeyse 2000 araba üretti. Hemen hemen hepsi yenilikçi performans üretti. Lee'nin arabaları daha çok kullanım ve performans yeteneğiyle ilgileniyor. Bunlardan ilki - Ultima - dünyanın en hızlı üretim otomobili olacak bir model olan McLaren F1 için test aracı olarak kullanıldı .
Arrinera Automotive yönetimi, stratejisini uygulamanın bir parçası olarak, Fenix spor otomobilinin inşaat projesinde yer alan Büyük Britanya'dan Fenix Automotive Ltd'nin %50 hissesini satın almak üzere müzakereler için özel bir anlaşma imzaladı. Arrinera, satın alma işlemini 2011 yılının üçüncü çeyreği sonuna kadar tamamlamayı planlıyor. Bu yatırım, Arrinera'nın, düşük hacimli süper otomobil ve spor otomobil üretiminde dünya pazarında çok güçlü bir konuma sahip bir şirketler grubu oluşturma stratejisini hayata geçirmesine olanak tanıyacak. prestijli ve elit bir pazarda faaliyet gösterirken dış pazarlara ve teknolojiye/know-how'a erişim sağlıyor. Fenix Automotive, Lee Noble tarafından kontrol edilmektedir.
Arrinera Automotive, Polonya'da otomobil üretimine başlamayı planlıyor. Şirket, kendi üretim tesislerini kurmak yerine ülkemizde uygun alt yüklenicileri bulmaya odaklanıyor ve otomobil üretimi konusunda gerekli uzmanlığa sahip potansiyel ortaklarla görüşmeler oldukça ilerliyor.
Arrinera Automotive, hedef üretim hacminin yılda 600-700 araç olmasını bekliyor. Arrinera Automotive SA, New Connect pazarındaki ilk hisse kotasyonuna hazırlanıyor. Arrinera Automotive'in çoğunluk hissedarı, 3 yıldır New Connect pazarında işlem gören VENO SA risk sermayesi fonudur.
Arrinera'nın ortaya çıkışı
Otomobilin gövde stili, süper otomobilin devasa potansiyelini açıkça gösteren keskin ve dinamik çizgilerle karakterize ediliyor. Arabanın ön tarafının yere yakın olması aerodinamik özelliklerini büyük ölçüde artırıyor. Araca yandan baktığınızda, arabanın şaşırtıcı derecede asimetrik olduğu izlenimine engel olamazsınız: yolcu kabini ileri doğru hareket ettirilir ve kapı çizgisi belirgin bir şekilde yükselir - bu özellikler günlük trafikte çok sık görmediğimiz bir şeydir. Otomobilin arka kısmında, difüzörlü benzersiz susturucu muhafazaları jet uçağının egzoz ağızlarını andırıyor. Arrinera süper otomobili 650HP'lik bir motorla donatılacak. Otomobilin gövdesi benzersiz olacak ve aerodinamiği ve hafif yapısı, motor çıkışını en üst düzeye çıkarmayı mümkün kılacak. Arrinera'nın çizgilerinden sorumlu stilist Pavlo Burkatskyy'dir.
Şasi ve gövde
Lee Noble tarafından tasarlanan şasi, değişken kesitli ve kayda değer burulma mukavemetine sahip yüksek mukavemetli çelikten yapılacak. Olağanüstü derecede hafif olacak ve yüksek deformasyon direncine sahip olacak. İngiliz tasarımcının uzmanlığı (sektörde 30 yıldan fazla) bu kategorideki otomobiller için uygun bir koruma seviyesi sağlıyor. İsteğe bağlı olarak gövde, iç kısım ve zemin Karbon/Kevlar fiber kompozit malzemelerden yapılabilir.
İç mekan
Bireysel elemanlar yüksek kaliteli deri ve kompozit malzemelerden yapılacaktır. Araç ses sistemi, elektrikli camlar, aynalar ve klima ile donatılmıştır. Güvenlik nedeniyle - devrilme durumunda - güçlendirilmiş takla çubukları koltukların arkasına yerleştirilmiştir ve her iki koltuk da 4 noktalı emniyet kemerleri ile donatılmıştır.
Motor
Maksimum 650HP güce ve 820 Nm torka sahip 8 silindirli 6,2 litrelik motor.
Tekerlekler
19 inç jantlar genişletilmiş fren sistemi için ek alan yaratır. 255/35 R19 (ön) ve 335/30 R19 (arka) lastiklere sahip hafif alaşım jantlar.
Frenler
Ön tekerlekler 6 pistonlu kaliperler ve 350 mm fren diskleriyle donatılmıştır. 4 pistonlu kaliperli ve 330 mm fren diskli arka tekerlekler.
Süspansiyon
Bağımsız, çoklu bağlantılı, Lee Noble tarafından tasarlanmış ve optimize edilmiştir.
Termal görüş kamerası
Araca, birkaç yüz metre mesafeden otomobilin önündeki alanı izleyen bir termal görüş kamerası seçeneği takılabilir. Kamera, sıcaklığı ortam sıcaklığını aşan bir nesne (muhtemelen bir hayvan veya insan) tespit ederse, sürücü bu nesnenin parlak ve net görüntüsünü orta konsolda bulunan bir ekranda normal görüş hattında görebilir. Bu, xenon farlarla karşılaştırıldığında gece ve sisli sürüşlerde güvenlik seviyesini önemli ölçüde artırabilir.
Teknik özellikler
- Uzunluk: 4450 mm
- Genişlik: 2056 mm
- Yükseklik: 1190 mm
- Ön tekerlek izi: 1744 mm
- Arka tekerlek izi: 1744 mm
- Dingil mesafesi: 2695 mm
- Motor kapasitesi: 6,2 l
- Motor: V8
- Güç: 650 hp
- Maksimum tork: 820 Nm
- Şanzıman: Graziano
- Ağırlık: 1300 kg
- Ağırlık/güç: 2,0 kg/1 bg
- 0-100 km/saat: 3,2 sn
- 0-200 km/saat: 8,9 sn
- 0-200-0 km: 14,3 sn
- 200-0 km/saat: 133 m
- 1/4 mil süresi: 11,0 sn
- Azami hız: 340 km/saat
- Eğrilerde G kuvveti: 1,3G
- Taban fiyat: 100.000 GBP