Aston Martin Vanquish inceleme

Spread the love

Aston Martin Vanquish inceleme

Zaten hırslı olan Aston Martin , son zamanlarda daha da üst sınıfa tırmanıyor. Bu gelişmiş ayrıcalık çabasının bir parçası olarak, araçlarına bu yüce konumlandırmaya uygun performans, iç donanımlar ve teknoloji kazandırıyor. Bu, hiçbir yerde, akıl almaz 834 hp V-12 motorla çalışan, bayıltıcı derecede zarif 434.000 dolarlık amiral gemisinden daha belirgin değildir.

Aston Martin Vanquish inceleme
Aston Martin Vanquish inceleme

Aston Martin, 111 yıllık tarihindeki en güçlü amiral gemisini tanıtarak, efsanevi modeli Vanquish’in geri dönüşünü duyurmaktan gurur duyuyor.

Gerçek bir sınıf liderine yakışır teknik bir şaheser olan Vanquish, Aston Martin’in efsanevi önden motorlu spor otomobil serisinin zirvesinde yer alıyor. Olağanüstü şirket içi mühendislik yeteneğini sergileyen yeni bir efsane, bu hanedan soyunu muhteşem bir tarzda genişletiyor.

Öne çıkan özellikler arasında, muazzam bir güce sahip dünya standartlarında bir V12 motor, son teknoloji dinamik teknolojiyle dolu özel yapım şasi, eşsiz bir varlığa sahip karbon fiber gövde ve modern lüksün yeni standartlarını belirleyen bir iç mekan yer alıyor. Üretimi yılda 1000’den az örnekle sınırlı olan bu ikon, ultra lüks ayrıcalığını sürdürmeye devam edecek.

Yeni 5.2 litrelik Twin-Turbo V12’nin güç verdiği, şaşırtıcı 835 PS ve 1000 Nm tork üreten Vanquish, viteste muazzam ivmelenme ve 214 mph azami hızıyla süper otomobil performansı için yeni bir ölçüt elde ediyor – bugüne kadar bir Aston Martin seri üretim otomobilinin en yüksek azami hızı. Bu benzeri görülmemiş performans ve verimlilik, yalnızca içten yanmalı sürecin her aşamasının rafine edilmesiyle elde edildi ve bu muhteşem V12’nin küresel pazarlardaki en son emisyon mevzuatına uyması sağlandı.

Aston Martin Vanquish inceleme
Aston Martin Vanquish inceleme

Şasisi, benzeri görülmemiş dinamik bant genişliği sunmak üzere titizlikle geliştirilen Vanquish, karakter ve yeteneğin benzersiz bir kombinasyonunu sunmak için piyasadaki en gelişmiş güç aktarma organlarının, şasilerin ve fren kontrol sistemlerinin işlem gücünden yararlanıyor. Bu kombinasyon, kıtaları kasıp kavuran bir GT’nin zahmetsiz kilometre yeme konforunu, bir süper otomobilin hassasiyeti, kullanılabilirliği ve sürükleyici, eğlenceli sürüş deneyimiyle birleştiriyor.

Muhteşem yeni V12 amiral gemisinden bahseden Aston Martin Yönetim Kurulu Başkanı Lawrence Stroll şunları söyledi: “Vanquish’in tanıtımıyla Aston Martin’in yeni nesil spor otomobil portföyünü taçlandırdık. Her bakımdan gerçek bir hale modeli olan Vanquish, vurgulu bir ifade oluşturuyor. Ultra lüks spor otomobil pazarındaki en güçlü, en güzel ve en heyecan verici otomobilleri yaratma misyonumuzu daha da ileriye taşıyan bir ifade. Bu nedenle Vanquish, Aston Martin’lerin en hakikisidir. Kusursuz bir şekilde tasarlanmış ve kusursuz bir şekilde tasarlanmış olup, yeni nesil uzmanlar için olağanüstü yeni performans, stil ve lüks standartları belirliyor”.

Güç aktarma organları

Müşteri isteklerine büyük bir saygı duyan Aston Martin, markanın temel spor otomobil serisinde bugüne kadar gördüğü en güçlü V12 motorla 25 yıllık V12 motorlu amiral gemileri hanedanlığını sürdürmeye kendini adamıştır. Sınıfının lideri 835 PS ve 1000 Nm torka sahip yeni V12 motor eşsizdir. Öyle ki bu motor, 160 PS/Litre ile bir Aston Martin V12 motorundan bugüne kadar elde edilen en yüksek özgül güç çıkışını sunmaktadır. Bu nedenle 2024 Vanquish, Aston Martin’in V12 amiral gemisi modelinin güç ve tork çıkışlarının 1998’de ilk Project Vantage konseptinin tanıtılmasından bu yana neredeyse iki katına çıktığı amansız bir evrimin zirvesinde yer almaktadır.

Yeni V12 motorun donanım özellikleri arasında güçlendirilmiş silindir bloğu ve bağlantı çubukları, yeniden profillendirilmiş eksantrik millerini içeren yeniden tasarlanmış silindir kafaları ve yeni emme ve egzoz portları yer alıyor. Yeniden konumlandırılmış bujiler ve yeni daha yüksek akış oranlı yakıt enjektörleri, sınıfında lider performans ve verimlilik kazanımları için optimize edilmiş yanma sağlıyor. Ayrıca, yeni daha yüksek hızlı, azaltılmış ataletli turboşarjlar artırılmış performans ve gaz tepkisi sağlıyor.

Bu önemli noktalardan bazılarını daha ayrıntılı olarak inceleyerek, yeni V12 motorunu daha yüksek performans seviyelerine taşımaya yardımcı olmak için daha yüksek maksimum hıza (+%15) sahip yeni azaltılmış ataletli turboşarjlar, egzozdaki artan enerjiyi kullanmak ve motora daha fazla hava akışı sağlamak için takılmıştır. %10 daha yüksek akış hızına sahip yeni yakıt enjektörleri, motorun maksimum gücüne ulaşmasını sağlarken aynı zamanda emisyon hedeflerini karşılamasını da sağlar.

Bu son nesil Twin-Turbo V12’yi şimdiye kadar sunulan en tepkili ve en güçlü motor yapmak için Vanquish yeni bir Boost Reserve işlevi kazanıyor. Bu yeni teknoloji, özellikle sollama manevraları ve dinamik sürüş için faydalı olan daha da reaktif güç dağıtımına olanak sağlıyor.

Boost Reserve, turbo boost basıncını, herhangi bir kısmi gaz kelebeği konumu için normalde gerekenin üzerine çıkarır, böylece tam güç gerektiğinde kullanıma hazır olur. Bu, kısmi gaz talepleri sırasında, sürücü tarafından fark edilmeden, gaz kelebeği kapakçığı konumunu (emme akışını kısıtlamak için) ve turbodaki akıllı atık kapısını (artırılmış emme basıncını ince ayarlamak için) sürücünün beklentilerine uyacak şekilde dengeleyerek yapılır. Sürücü tam güç/tork istediğinde, gaz kelebeği birikmiş boost basıncını anında yanıt için serbest bırakır.

Vanquish için en son yüksek performanslı motor yağını tedarik eden Aston Martin Aramco Formula One® Team teknik ortağı Valvoline’in yardımıyla ek performans kazanımları bulundu. %50 daha fazla ısı reddetme kapasitesine sahip daha büyük bir motor yağı soğutucusundan akan tamamen sentetik motor yağı, optimum çalışma sıcaklığında tutularak her durumda optimum motor yağı basıncının korunmasına yardımcı olur.

Aston Martin ön motorlu V12 spor otomobillerde ilk kez, ünlü ZF 8 vitesli otomatik şanzıman elektronik arka sınırlı kaymalı diferansiyel (e-diff) ile eşleştirildi. Bu e-diff, elektronik denge programına (ESP) entegre edilerek aracın dinamik davranışına doğrudan bir bağlantı sağlıyor ve tekerlek kaymasının arka aks boyunca yönetilmesine olanak tanıyarak her koşulda çekişi optimize ediyor.

Geleneksel mekanik sınırlı kaymalı diferansiyelden farklı olarak, bu e-diff 135 milisaniyede tamamen açıktan %100 kilitliye geçebilir. En son ESP teknolojisiyle birleştiğinde, bu dinamik kabiliyeti önemli ölçüde iyileştirerek düşük ve orta hızlı virajlarda daha fazla çeviklik sağlarken, aşırı savrulma ve yüksek hızlı şerit değiştirme koşullarında daha fazla kontrol sunar. Bu nedenle, Vanquish’in dinamik karakterinin ayrılmaz bir parçasıdır, direksiyon girişlerine daha fazla dönüş tepkisi vererek aracı daha dar virajlarda ‘kısaltırken’, aynı zamanda hızlı virajlarda güvenli denge ve sakinlik sağlar.

2,93:1’lik Son Tahrik Oranı (FDR) ile Vanquish, 214 mph veya 345 km/saate ulaşan en yüksek hız için optimize edilmiştir. Yeni bir şanzıman kalibrasyonu, vites değiştirme hızlarını ve sürücü etkileşimini geliştirerek yeni modelin etkileşimini ve performans hissini daha da vurgular.

Aston Martin Baş Teknik Sorumlusu Roberto Fedeli şunları söyledi: “Yeni bir Aston Martin amiral gemisinin en son teknoloji V12’den başka bir şeyle çalıştırılması düşünülemezdi. Bu amaçla mühendislik ekibimiz mevcut 5.2 litrelik Twin-Turbo motorumuzu blok dökümden silindir kafalarına kadar tamamen elden geçirdi. Güç ve tork kazanımları için iddialı hedefler ve sürüş kabiliyeti, verimlilik ve küresel emisyon uyumluluğunda iyileştirmeler için eşit derecede zorlu hedeflerle sonuç, modern bir şaheser. Kategorisindeki diğer hiçbir otomobilin ulaşamayacağı performans özellikleri sunan bir başyapıt. Bu nedenle Vanquish, bol gücü ve prestijiyle yalnızca yaratımına harcanan tutku ve beceriyle aşılabilen belirgin bir ifade oluşturuyor”.

Vücut yapısı

Böylesine güçlü bir güç ünitesi, aynı derecede eşsiz bir şasi gerektirir. Yapısal sağlamlık için yeni standartlar belirleyen ve kusursuz bir şekilde ayarlanmış dinamikler sunabilen son teknoloji bir süspansiyon sistemi için nihai platformu sağlayan bir şasi.

Beğenilen ahır arkadaşları DB12 ve Vantage gibi Vanquish de çift salıncaklı ön süspansiyon ve çok bağlantılı arka süspansiyona sahip birleştirilmiş alüminyum gövde yapısı etrafında inşa edilmiştir. Daha odaklanmış ve ilgi çekici dinamikler sunmak için geliştirilen ek gövde altı sertleştirme bileşenleri, Aston Martin’in önceki amiral gemisi DBS 770 Ultimate’a kıyasla yanal sertlikte %75 artış sağlar.

Dingil mesafesi yaklaşık 80 mm daha uzun (A sütunu ile ön aks arasında yapılan artış) şasi, ön süspansiyon kuleleri arasında daha fazla burulma sertliği ve yanal sertlik sağlamak için daha sert bir motor çapraz desteği aldı. Bu, Bilstein DTX amortisörleri için geliştirilmiş montaj sertliği anlamına gelir; Vanquish’te yeni ve özel bir kalibrasyonla, daha verimli sönümleme performansı ve gelişmiş iyileştirme sağlar.

Yeni ön alt tabla ve ön çapraz eleman, sertlikte ek kazanımlar sağlar, daha kalın ön alt tabla, gelişmiş direksiyon hissi ve tepkisi için ön alt şasinin yatay sertliğini destekler. Çift salıncaklı ön süspansiyon için montaj noktası sertliğini artırmak üzere yeniden tasarlanan ve arkaya doğru yeniden konumlandırılan yeni çapraz eleman, merkezde ve merkezden uzakta direksiyon hissiyatında somut iyileştirmeler sağlar.

Arka süspansiyon kuleleri arasındaki artan yanal güçlendirme, yeni Bilstein DTX amortisörlerinin montaj sertliğini iyileştirerek daha fazla denge ve gövde, süspansiyon ve arka aks arasında gelişmiş bir bağlantı hissi sağlar. Yapısal iyileştirmeler paketini tamamlayan daha kalın bir arka alt tabla, arka alt şasinin yatay sertliğini iyileştirerek arka aks stabilitesini artırır ve araç dinamik dengesini optimize eder.

Şasi dinamikleri

Vanquish’i geliştirirken amaç, ezme yeteneğine sahip bir amiral gemisi yaratmaktı; uzun yolculuklarda zahmetsizce rahatlatıcı ve güvenli hissettiren, GT modunda tüm yol tiplerinde en iyisini sunma yeteneğine sahip bir araba. Sürücü yalnızca performansı ve karakteri daha da yükseltmek ve yoğunlaştırmak istediğinde daha agresif Spor ve Spor+ amortisör modlarına geçme ihtiyacı hissederdi.

Sonuç olarak, Aston Martin Vanquish’in sürüş ve kullanım dengesi, bu esnek denge ve nihai performans karışımını sunmak için olağanüstü bir incelemeye tabi tutulmuştur. Gövde sertliğindeki artışlar, daha fazla geri bildirim ve dinamizm elde etmek için kullanılırken, yanal sertlikteki kazanımlar ön aks boyunca daha iyi bir yük transferi sağlayarak ön uçtaki tepkiselliği iyileştirmeye yardımcı olmuştur.

En son Bilstein DTX amortisör teknolojisi – ilk olarak DB12’de görüldü – bu V12 amiral gemisi modeline tanıtıldı ve sürüş modları arasında önemli bir farklılaşma sağlandı. Bu daha geniş amortisör kuvveti aralığı, amortisöre sürüş modu ayarları arasında daha fazla incelik ve kontrol aralığı sağlıyor. Ultra hızlı amortisör tepki süreleri, GT modunun uyumlu bir sürüş kalitesini korurken gelişmiş çeviklik ve tepki seviyeleri sunmasını sağlıyor. Yeni bir dinamik karakter tanımlayan Sport ve Sport+ modları, giderek daha fazla tepki ve daha sıkı gövde kontrolü sağlıyor.

Dinamik davranışı ve tepkiyi geliştirmek için şasi yuvarlanma sertliği daha büyük çaplı denge çubukları (ARB) ile artırılmıştır. Gövde sertliği geliştirmeleri şasi için sağlam bir platform sağlarken, süspansiyon burcu sertliği, incelik ve kontrol arasında bir denge sağlamak için optimize edilmiştir. Bu, optimum süspansiyon kontrolü ve direksiyon hissiyatını korurken istenmeyen yol yüzeyi geri bildirimini en aza indirir.

Sürücü ile araç arasındaki birincil bağlantı olarak Vanquish direksiyon sistemi hassasiyet, tepki ve geri bildirime odaklanır. İzole edilmemiş bir direksiyon kolonunun takılması, sürücü, direksiyon simidi ve gövde yapısı arasında bozulmamış bir bağlantı sağlayarak gelişmiş bir dinamik his verir.

Elektrikli Güç Destekli Direksiyon Sistemi (EPAS), rahat ama güven veren rafine merkezde direksiyon hissi sağlamaya odaklanarak yeniden kalibre edildi. Optimum direksiyon hassasiyeti ve ayrıntılı yüzey geri bildirimi sunarak Vanquish, sportif kimliğini açıkça ifade ediyor ancak sürüş deneyimine hakim olmuyor.

Değişken, hıza duyarlı asistan ve kolay manevra için kilitten kilide 2,27 tur ile direksiyon, sürüş modu programlarının bir parçasıdır ve böylece hangi modun seçildiğine bağlı olarak çeşitli bir asistan seviyesi sunar; GT, normal sürüş koşullarında dengeli bir ağırlık sunarken, daha agresif modlarda daha sıkı, daha ağır ve daha dinamik bir his sunar.

Neredeyse sınırsız yapılandırılabilirlik sağlayan ve Vanquish’in global dinamik kontrol sistemlerine tamamen entegre olan e-diff, her sürüş modunun belirgin bir karakter sunmasını sağlar. Vanquish’in olağanüstü dinamik bant genişliğinin ve sürücünün ruh haline veya hakim koşullara anında uyum sağlayabilen bir otomobil yaratmanın anahtarlarından biridir.

Geleneksel mekanik sınırlı kaymalı diferansiyele kıyasla e-diff’in faydaları dönüştürücüdür. Saf performans açısından, nötr bir dengeyi koruyarak hem düşük hız çevikliğini hem de yüksek hız stabilitesini önemli ölçüde artırır, ayrıca viraj çıkışında çekişi en üst düzeye çıkarırken yol tutuş dengesini iyileştirmek için çalışır. Ayrıca, örneğin ıslak veya karlı/buzlu yamalar olan bir yol gibi değişken tutuş yüzeylerini yönetirken daha etkilidir.

En önemlisi, e-diff’i yeni son teknoloji Elektronik Denge Kontrol sistemiyle tamamen entegre etme yeteneğidir. İlk olarak DB12 ve Vantage’da piyasaya sürülen ve şimdi en son kontrol işlevselliğine sahip olan bu yeni ESP sistemi, sürücüye gelişmiş dinamik destek ve maksimum güvenlik sunmak için tasarlanmıştır ve Vanquish’e özgü ayarlama ve uygulama ile tasarlanmıştır. Kademeli dinamik kontrolle kusursuz bir şekilde entegre edilen sistem, ani müdahalelerden kaçınır, en son algoritmalar aracılığıyla optimum tutuş seviyelerini tahmin ederken aynı zamanda anlık araç dengesizliklerine de tepki verir.

Bu öngörücü teknoloji, altı boyutlu bir ivmeölçer, tekerlek hızı sensörleri, direksiyon açısı ve pedal açısı sensörlerinden gelen girdileri sürekli olarak değerlendiren bir dizi akıllı kontrolör ve yazılım modeli kullanır. Bu, sistemin ana kontrol ünitesinde dijital canlı bir senaryo oluşturmasını ve tüm aktif sistemleri tam potansiyelleriyle kullanmasını sağlar.

Akıllı model tabanlı denetleyicilerin kullanımı, sistemin araç davranışını tahmin etmesini ve sürücü tarafından fark edilmeyen daha küçük ayarlamalar yapmasını sağlayarak doğal bir performans hissi verirken, bireysel modül performansını iyileştirmek için hassas bir tahmin sağlar. Sistem, orta konsoldaki ESP düğmesi aracılığıyla seçilebilen dört önceden tanımlanmış ESP modu (Açık, Pist, Kapalı, Islak) sunar. Islak mod, düşük tutuşlu yüzeylerde dengeyi artıran sürüş moduna bağlıdır.

Markanın amiral gemisi spor otomobili olan Vanquish, standart olarak Karbon Seramik Fren sistemine sahiptir. Ön aksta 410 mm ve arkada 360 mm disklerden oluşan CCB sistemi, artırılmış fren performansı, 800°C’ye kadar sıcaklıklarda azaltılmış fren zayıflaması ve yaylanmamış ağırlıkta önemli bir azalma (dökme demir frenlere kıyasla -27 kg) sunar; bu da sürüş kalitesini ve dinamik yol tutuş davranışını da iyileştirir.

Fren soğutması, ön tamponda bulunan bir girişten beslenen ve bu kütle hava akışını kesintisiz olarak doğrudan frenlere gönderen özel soğutma kanalları aracılığıyla sağlanıyor.

Yeni model tabanlı ABS sistemi, Entegre Fren Kayma Kontrolü (IBC), Entegre Çekiş Kontrolü (ITC), Entegre Araç Kontrolü (IVC) ve Entegre Araç Dinamikleri Tahmini’ni (IVE) yönetmek için dört yeni kontrolör kullanır. Birlikte, geleneksel sistemlere kıyasla önemli ölçüde iyileştirilmiş durma mesafeleri sağlamak için tek bir entegre araç dinamikleri kontrol sistemi oluştururlar ve dinamik performans ve kontrolün yeni bir boyutunu sunarlar.

Örneğin, Entegre Fren Kayma Kontrolü, her virajda mevcut sürtünmeyi en üst düzeye çıkararak durma mesafelerini iyileştirmeye yardımcı olur. Fren kontrol durumları boyunca kayma öğrenme ile birleştirilen ve aracı dengede tutmak için e-diff ile entegrasyondan faydalanan sistem, eşsiz bir güç, denge ve kontrol hissi için virajın derinliklerinde kontrollü frenleme sağlar.

Mühendislik ortaklarımızın en son teknolojisini ve şirket içi dinamik uzmanlarımızın teknik uzmanlığını kullanan Vanquish, Corner Braking 2.0’dan faydalanan Yeni Nesil Spor Arabaların ilkidir. Entegre Fren Kayma Kontrolü ile Entegre Araç Kontrol modülleri arasında daha güçlü bir bağ kurarak, Corner Brakeing 2.0 sistemi, aracın viraja girerken iz freni yaparken stabilitesini korumasına olanak tanıyan öngörülü bir iyileştiricidir.

Bu, Vanquish’in virajda daha sıkı bir çizgide kalmasını, stabiliteyi feda etmeden arka uç frenleme potansiyelinin daha fazlasını kullanmasını sağlar. Daha yüksek arka frenleme potansiyeli kullanıldığında, sürücü daha sonra fren yapabilir, kayma torku vektörlemesi pürüzsüz ve doğrusal bir sürüş deneyiminin hissini artırır, daha iyi pedal hissi ve gerekirse geliştirilmiş kayma kurtarma sağlar.

Vanquish yarış pisti için üretilmemiş olsa da, bu gibi özellikler tüm serimizde bulunan dinamik yeteneği göstermektedir. Vanquish sürüş deneyimini, özellikle performansının sınırlarını tam olarak keşfetmek isteyenler için, yükselten şey bu yetenek derinliği ve hassas ayardır.

Yola maksimum kauçuk koyan Vanquish, standart olarak 21 inç dövme alaşım jantlar ve özel Pirelli P ZERO™ lastikler sunuyor. Stratejik jant tedarikçileriyle yakın bir şekilde çalışan Aston Martin mühendisleri, tasarım karakterinden ödün vermeden ağırlığı en aza indirmek, dayanıklılığı ve dinamik performansı en üst düzeye çıkarmak için bu hafif jantların yapısını optimize etti. Tüm fazla ağırlığın kaldırıldığından emin olmak için son teknoloji simülasyonu kullanan bu jantlar, önceki 21 inç jantlardan daha hafiftir.

Vanquish’in süper otomobil performansı ve ultra lüks sürüş deneyiminin benzersiz karışımını dengelemek için Aston Martin, marka için özel bir yaz ve kış lastiği bileşiği geliştirmek üzere Pirelli ile yakın bir şekilde çalıştı. Yaz lastikleri için Pirelli, P ZERO™ (PZ4)’ün sırt tasarımını özelleştirilmiş bir yapıya dahil etti. Bu yeni P ZERO™, gelişmiş teknolojik özellikleri ve son teknoloji malzemeleri sayesinde Aston Martin’in zorlu performans hedeflerini karşılıyor. Soğuk iklimler için P ZERO™ Winter 2, karda mükemmel frenleme performansı ve AB etiketinde ıslak koşullar için ‘A sınıfı’ derecesiyle olağanüstü güvenlik sunuyor.

Aston Martin’in hem yaz hem de kış ekipmanlarındaki sürüş konforu gereksinimlerini karşılamak için Vanquish P ZERO™ (PZ4), lastiğin iç kısmında bulunan ses emici bir cihaz sayesinde aracın içindeki gürültüyü yarı yarıya azaltabilen bir teknoloji olan Pirelli Gürültü Önleme Sistemi (PNCS) ile donatılmıştır.

Aston Martin Araç Performansı Direktörü Simon Newton şunları söyledi: “Vanquish, yeniden canlandırılan Aston Martin serisine başka bir boyut getiriyor. Yeni V12 motor, rölanti devrinin hemen üzerindeki muazzam tork ile gerçekten vahşi bir üst uçla birleşen, gerçeküstü bir karaktere sahip. Gerçekten olağanüstü bir motor. Bu sınırsız itme hissi, eşit düzeyde kontrol ve incelikle eşleştirilmeliydi; bunu, yeni Bilstein DTX adaptif amortisörlerin, e-diff’in ve son nesil elektroniklerin muazzam kapsamını daha fazla keşfederek başardık. Ayrıca, Pirelli ile yakın bir şekilde çalışarak, özel olarak Vanquish’e göre tasarlanmış özel bir lastik geliştirdik. Dinamik hassasiyet, destansı performans ve lüks rafineliğin ortaya çıkan karışımı, markanın halo modeli için yeni bir standart belirleyen ve Vanquish adına layık bir bant genişliğine sahip, benzersiz bir şekilde özeldir”.

Tasarım – Dış Cephe

Tamamen yeni bir yüzey diliyle Aston Martin Vanquish, tonlu fiziği, geniş duruşu ve akıcı eğrileriyle çağdaş zarafeti ifade ediyor. Böylesine ilgi çekici bir varlığa ulaşmanın anahtarı, artırılmış dingil mesafesidir; A Sütunu ile ön aks arasındaki mesafe, kaputu daha uzun ve gösterişli bir profil için +80 mm uzatılarak uzatılmıştır.

Önden motorlu orantıları güçlendirerek Vanquish, muhteşem bir hız ve güç duygusunu ifade ediyor, damla şeklindeki formu önden arkaya doğru muazzam bir itme akışını yakalıyor. Ayrıca Aston Martin’in motor sporları ile olan derin bağlantısından da yararlanıyor, tasarım ekibi geçmişin ve günümüzün ikonik Aston Martin’lerinden ilham alıyor. Özellikle, günümüzün Formula 1 arabalarında bulunan karmaşık işlevsel detaylar ve 1960’larda Le Mans’ta yarışmak için seri üretim modellerinden geliştirilen şeytani derecede hızlı ‘Proje Arabaları’nın temiz, akıcı şekilleri.

Bu motor sporları DNA’sı, Vanquish’in tanımlayıcı özelliklerinden bazılarında görülebilir; V12 motoru soğutmaya yardımcı olan F1®’den esinlenen termos panjurlu, yontulmuş kaput ve Project Cars’ın ayırt edici bir özelliği olan, hızı düşüren sürtünmeyi azaltmaya yarayan belirgin Kamm Tail. Bu ve diğer ayrıntıların kusursuz bir şekilde bir araya getirilmesi, tasarım biçimi ve teknik işlev konusunda içgüdüsel bir ustalığı göstermektedir.

Aston Martin’in İcra Başkan Yardımcısı ve Baş Yaratıcı Sorumlusu Marek Reichman şunları söyledi: “Vanquish, spor otomobil portföyümüz için ikonik bir hale modelidir ve her zaman beklenenin ötesinde, mantıklı ve düşünceli tasarımlar yapıyoruz. Performansının muazzamlığını ve amaçlanan amacının otoritesini yakalarken, Vanquish’in dramını nadir ve belirgin bir zarafet duygusuyla yumuşattık. Ekibimiz, beklenmedik tasarım fikirleri sunma arayışlarında cesaret ve merak gösterdi. Damla şeklindeki dış yüzey, yepyeni bir yüzey dili ve güçlendirilmiş ön motor oranlarına sahip ve iç ortam, gerçek bir sürücü otomobilinin odağını yükseltilmiş lüks ve son teknolojiyle birleştiriyor. Saf heyecan yaratmada büyük bir tutku var ve bu yeni Vanquish, korkusuz yaratıcılığın ve insan zekasının bir doruk noktası. Aston Martin’in çağlar boyunca taçlandıracak bir V12 amiral gemisi sunmak için bir sonraki seviye, ultra lüks performansı İngiliz havalı spor otomobil stiliyle birleştirdik.”

Vanquish, daha iddialı bir tasarım karakteri ve daha fazla yol varlığı sunan yepyeni bir ön tampon, çamurluk ve ızgara tasarımına kavuşuyor. Geleneksel kanatlı ızgara standart hale getirildi ve açıklık genişletildi, 835PS motorun soğutulmasına yardımcı olmak için DBS 770 Ultimate’a göre %13’lük bir yüzey alanı artışı sunuyor. Yeni dış tampon havalandırmaları havayı burun etrafından geçirerek soğuk havayı ön tekerlek kemerlerine yönlendirerek fren soğutmasına yardımcı oluyor.

Matrix LED farlar, entegre Gündüz Farları (DRL’ler) ile markanın yeni ışık imzasını tanıtıyor. Farlara, far iç kısımlarına kazınmış Aston Martin sözcüğü de dahil olmak üzere karmaşık ayrıntılar uygulandı.

Genel tasarımın en çarpıcı unsurlarından biri Panoramik cam tavandır. Bir Aston Martin V12 için bir ilk olan Vanquish, bu muhteşem özellik ile standart olarak donatılmıştır. %6 ışık geçirgenliğine izin vermek için renklendirilmiş ve yolcuları zararlı UV-A ve B ışınlarından korumak için düşük emisyonlu bir kaplama kullanılarak, her zaman alan ve hız hissinin tadını çıkarabilmenizi sağlamak için geleneksel bir perdeye olan ihtiyaç ortadan kaldırılmıştır.

Herhangi bir Aston Martin’in en ikonik tasarım özelliklerinden biri, ayırt edici yan çıtadır. Vanquish’te benzersiz imza, heykelsi bir dolgu panelinin içinde kasıtlı olarak yer alır. Standart olarak yan çıta, parlak siyah yan dolgu panelinden öne çıkan parlak kromla kaplanmıştır, ancak bu, isteğe bağlı dış üst paketlerin bir parçası olarak özelleştirilebilir. Geçmişteki Aston Martin’ler gibi, Vanquish de kırmızı bir ‘V12’ motifiyle süslenmiştir; çağrışımlı tarihi öneme sahip ince bir ayrıntı.

Anında tanınan bir diğer Aston Martin özelliği ise artık basit bir basışla veya araç uzaktan anahtarla açıldığında elektronik olarak ele doğru açılan gömme kapı kollarıdır. Çerçevesiz kapı aynaları, Vanquish’in aerodinamik profilini iyileştirmek için daha küçük ve daha şık bir tasarım sunarken, aynı zamanda yansıtıcı yüzeyin yüzey alanını en üst düzeye çıkararak optimum geri görüş sağlar.

Vanquish’in tasarımının dramı, geniş, güçlü kalçaları ve aerodinamik dengeyi önden arkaya sağlamak için entegre bagaj kapağı spoyleri bulunan acımasızca ani Kamm Tail sayesinde arkada doruk noktasına ulaşır. Arka tarafın saf bir stil öğesi, aracın arkasında yüzüyormuş gibi görünecek şekilde tasarlanmış olan ‘Shield’dır. Bu ifade paneli, Aston Martin kelime işaretini gururla sergiler ve çeşitli karbon fiber veya gövde rengi kaplamalarıyla özelleştirilebilir.

Kalkanı çerçeveleyen tamamen yeni LED Işık Bıçakları. İlk olarak Valkyrie’de görülen bu karmaşık aydınlatma düzeni – yedi ayrı bıçaktan oluşan – hem modern hem de tasarımında sadedir ancak Vanquish’in karanlıkta da gündüz olduğu kadar anında tanınabilir olmasını sağlar.

Arka uç uygulamasını tamamlayan, yüksek hızlı stabiliteyi iyileştirmek için aracın altında düşük basınçlı hava akışını yöneten tam genişlikte difüzördür. Vanquish, benzersiz susturucu geometrisi ve çarpıcı dörtlü egzoz borusu düzenine sahip yeni geliştirilmiş bir paslanmaz çelik egzoz sistemi alır. Bunlar, Vanquish soyunun muhteşem bir V12 uluması yayma geleneğini sürdüren gelişmiş bir frekans aralığı ve rezonans davranışıyla sonuçlanır. En üst düzey işitsel deneyimi isteyenler için Vanquish, isteğe bağlı Titanyum egzoz sistemiyle de mevcuttur. Bu, daha net, daha yüksek ve daha da ilgi çekici bir V12 ses karakteri sağlamak için daha küçük bir susturucu kullanır ve aynı zamanda 10,5 kg ağırlık azaltımı sağlar.

Tasarım – İç mekan

Zanaatkarlık ve hassasiyet, Vanquish iç mekanının temel temasıdır. 2 kişilik bir amiral gemisi olarak özel olarak tasarlanan Aston Martin Vanquish’in iç mekanı, sürücüye keyif sunmaya ve içgüdüsel deneyimi yalnızca bir başkasıyla paylaşmaya odaklanmıştır.

Aston Martin’in tüm yeni nesil spor otomobillerinde büyük bir sıçrama yapan yeni iç mimari üzerine inşa edilen Vanquish, özel bir iç düzen aldı. Orta konsol, daha fazla netlik, alan ve lüks hissi için yatay bir düzleme indirildi.

Vanquish iç mekanı ayrıca lüks ve kalite hissini artırmak için kalın görünür çizgilere sahip bölümler oluşturmak için bir malzeme karışımı kullanır. Mücevher paketi spesifikasyonundan bağımsız olarak, gösterge paneli boyunca geleneksel bir dikiş çizgisinin yerini ince parlak bir krom ufuk çizgisi alır.

Dokunmatik ekranların iç mekana hakim olabildiği bir teknoloji çağında, Vanquish lüks hissini koruyan ve sürüş sırasında kullanımı sezgisel olan dokunsal yüzeylerle teknolojiyi harmanlamaya devam ediyor. Bu amaçla, tüm önemli sürücü kontrolleri merkezi olarak monte edilmiş olup, sık kullanılan işlevler kolayca erişilebilir bir yerde tutularak sürücü odaklı bir iç mekanın netliği ve sadeliği güçlendirilmiştir.

Bu arada, tamamen dijital 10,25″ TFT sürücü ekranı, bilgileri maksimum netlikte sunmak üzere tasarlanmıştır ve özel ekran yapılandırmaları sunar. Benzer şekilde, yeniden konumlandırılmış orta konsolla entegre edilmiş, tam çevrimiçi bağlantıya sahip 10,25″ Pure Black dokunmatik ekran sistemi, tam kapasitif tek ve çok parmaklı hareket kontrolü teknolojisine sahiptir.

Ekran, tüm bilgi-eğlence, iklim ve genel araç ayarları için kullanıcı kontrolü sağlar; sağlam metal döner kadranların, silindirlerin ve dokunulduğunda soğuk olan açık sabitlemelerin dokunsallığıyla iyi dengelenmiştir ve amiral gemimizi inşa etmek için harcanan işçiliği ve gururu göstermektedir. Bu fiziksel anahtarlar ve düğmeler, vites seçimi, tahrik seçimi, ısıtma ve havalandırma gibi temel mekanik işlemler için tutulmuştur. Ayrıca Şasi, ESP ve Egzoz, Şerit Asistanı ve Park Mesafe Kontrolü için geçersiz kılma anahtarları da vardır ve en çok kullanılan kontrollerin sezgisel olarak ve gözlerinizi yoldan ayırmanıza gerek kalmadan çalıştırılabilmesini sağlar. Aydınlatmalı cam motor çalıştırma/durdurma düğmesi, Aston Martin için ikonik hale gelen ilgi çekici bir çalıştırma prosedürü sağlayarak orta konsolun ortasında yer alır.

Aydınlatılmış düğmenin etrafını, istenen sürüş modunu seçmek için dokunsal, işlenmiş metal döner kadran çevreler. Otomatik şanzıman, Sürüş, Boş ve Geri vitesi seçmek için yeni bir merkezi kol kullanılarak kontrol edilir. Ayrı bir Manuel düğme, direksiyona monte edilmiş kanatçıklar aracılığıyla daha ilgi çekici bir sürüş deneyimi için otomatik işlevin geçersiz kılınmasına olanak tanır.

Motor sesi karakteri, Vanquish isminin eşanlamlı olduğu bir şeydir. Sürüş modunu değiştirerek veya özel egzoz düğmesini kullanarak egzoz karakteri, GT modunda rahat, rafine bir V12 tonundan Sport ve Sport+ modları seçildiğinde giderek daha dolgun, cesur ve iddialı bir ses karakterine değiştirilebilir. Ayrı bir egzoz düğmesi, sürücünün bu ses kalitesini seçilen dinamik moddan bağımsız olarak kontrol etmesini sağlar.

Vanquish, ilk olarak DB12, Vantage ve DBX707’de tanıtılmasının ardından, Aston Martin’in tamamen özel bir sistem olan ve sıfırdan şirket içinde geliştirilen yeni nesil bilgi-eğlence sistemini sunan dördüncü modeldir. Apple iOS ve Android cihazlarını destekleyen yeni bir Aston Martin mobil telefon uygulamasıyla desteklenen bu sistem, müşterinin kişisel cihazı aracılığıyla Vanquish’e etkileşim, kontrol ve geri bildirim sağlar.

Navigasyon sistemi daha akıllı, daha hızlı ve daha bilgilendirici bir deneyim için çevrimiçi bağlantı özelliğine sahiptir. Çevrimiçi bağlantı, sürücünün en sevdiği restoranı kolayca aramasını, yorumları okumasını ve onu bir varış noktası olarak seçmesini sağlar.

3D haritalama, şerit kılavuzu ve gerçek zamanlı trafik katmanlarıyla sezgisel, net talimatlar sunar. Bağlantılı dinamik rotalama gereksiz gecikmeleri garanti eder. Sürüş sırasında çevreyi görselleştirmek için dinamik olarak indirilen uydu görünümü.

Navigasyon uygulamalarını mobil cihazları üzerinden kullanmayı tercih eden sürücüler için Vanquish, kablosuz Apple CarPlay özelliğini de destekleyecek.

Bilgi-eğlence sistemi, çevrimiçi bağlantı ve yepyeni bir yardımcı Aston Martin uygulaması etrafında oluşturulmuştur; bu işlevsellik, Vanquish sahiplerinin araçlarıyla iletişim kurmasını, etkileşimde bulunmasını ve etkileşimde bulunmasını sağlar.

Çevrimiçi bağlantı, artan kullanım kolaylığı, gönül rahatlığı ve araç özelliklerini cep telefonlarının konforu ve güvenliğinden güncelleme ve yükseltme fırsatı ile sahiplik deneyimine yardımcı olacaktır. Sürekli genişleyen bir sistem olan Aston Martin Connected Car, ürünler ve hizmetler mevcut hale geldikçe gelişmeye devam edecektir.

Bu yepyeni bağlantılı araç ekosistemi üç temel unsuru kullanır: araç, Aston Martin mobil uygulaması ve Aston Martin’in güvenli veri sunucuları. Bu üç unsur, Aston Martin tarafından barındırılan Vanquish’teki gömülü e-SIM aracılığıyla küresel dolaşımlı 4G LTE / GSM hücresel ağları üzerinden bağlanır. Aston Martin mobil uygulaması, yerleşik bir kişisel cihaz ve ilişkili veri sözleşmesi tarafından barındırılır. Kişisel veriler, siber güvenlik ve bulut korumasının en son endüstri standartları tarafından korunur.

Yeni Vanquish’lerini satın alırken, sahipleri yeni Aston Martin mobil uygulamasına kaydolmaya ve kendi benzersiz AML kimliklerini oluşturmaya davet edilir. Apple iOS ve Android’de mevcut olan uygulama, ilk 3 yıl boyunca ücretsiz olan ve Aston Martin sahiplik deneyimini en üst düzeye çıkarmak için tasarlanmış bir dizi bağlı araç abonelik paketi sunar.

Araçlarına özel kişiselleştirilmiş içerik, bilgi-eğlence sisteminin yeni kullanıcı arayüzü/kullanıcı deneyimiyle kusursuz bir şekilde eşleşen net ve sezgisel ekranlarda sunulur. Müşteriler uygulamadan araçlarını izleyebilir, konumlandırabilir ve koruyabilir ve ayrıca hesap ayrıntılarını yönetebilir ve entegre medya akışları aracılığıyla Aston Martin sahipleri topluluğuyla paylaşabilirler.

Beklediğiniz gibi, kıtaları zahmetsizce geçmek için tasarlanmış bir otomobilde sürücü ve yolcu konforu en önemli unsurdur. Standart olarak Sports Plus Koltuğu ile donatılmış ve isteğe bağlı olarak karbon fiber Performans Koltuğu ile sunulan Vanquish, sportif bir his ve dinamik sürüş için mükemmel bir pozisyon yaratan alçak bir oturma pozisyonuna sahiptir. Alçak orta konsol ve tırtıklı kapı panelleri, sürücünün kollarının dinamik sürüş veya manevra sırasında engellenmemesini sağlayarak üst gövde etrafındaki alanı optimize eder.

Vanquish’in arkası, iç mekanın her bir parçasının aynı düzeyde ayrıntı ve hoşgörülü bir bitişle zenginleştirilmesini sağlamak için dikkatlice tasarlanmıştır. Heykelsi arka çapraz destek, aksesuar olarak sunulan zarif eyer deri bavul setleri için özel olarak yapılmış alanları ayıran cesur bir ifadedir.

Hassas işçilik, tüm Aston Martin’lerin özünde yer almaya devam ediyor ve Vanquish ile tanıtılan yeni kapitone desenleri, zarif detaylar ve benzersiz karakteri somutlaştırıyor. Yeni kapitone deseni, Sports Plus Sele ve arka paket rafına uygulanıyor. Karbon tavan seçeneği seçilirse, arka paket rafındaki kapitone, tavan döşemesine yansıtılıyor.

Tüm Aston Martin modelleri gibi, Vanquish müşterileri Q by Aston Martin kişiselleştirme hizmeti aracılığıyla sonsuz özel yapım ve özelleştirme olanaklarını keşfedebilirler. Q’nun tasarımcılarının ve zanaatkarlarının becerilerinden yararlanan müşteriler, tek bir küçük ayırt edici ayrıntıdan tam ölçekli mühendislik ve tamamen özel bileşenlerin üretimine kadar her şeyi kapsayabilen unutulmaz bir kişisel sipariş yolculuğuna çıkarlar ve gerçek bir tek seferlik yaratırlar.

Halo modelimiz için, Vanquish’in standart olarak ses ortağımız Bowers & Wilkins’in en iyi ses sistemiyle donatılmış olması çok uygun. Vanquish için kusursuz bir şekilde entegre edilmiş ve uzmanca ayarlanmış, 15 hoparlörlü, çift amfili surround ses sistemi en büyüleyici ses deneyimini sunar.

Sınırlı sayıda satışa sunulan sansasyonel yeni Vanquish, şu anda siparişe açık ve ilk teslimatlar 2024’ün 4. çeyreğinde yapılacak. Hepsi Vanquished olacak.

Aston martin vanquish hot wheels premium
 
Aston Martin Vanquish Fiyat
 
Aston Martin Vanquish Zagato
 
Aston Martin Vanquish 0 100
 
Aston Martin Vantage
 
Aston martin vanquish 2012
 
Aston martin vanquish 2. el
 
Aston martin vanquish sahibinden
 

Yorum bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Scroll to Top

Aradığın Aracı Buldun sitesinden daha fazla şey keşfedin

Okumaya devam etmek ve tüm arşive erişim kazanmak için hemen abone olun.

Okumaya Devam Edin

Aradığın Aracı Buldun
Gizliliğe genel bakış

Bu web sitesi, size mümkün olan en iyi kullanıcı deneyimini sunabilmek için çerezleri kullanır. Çerez bilgileri tarayıcınızda saklanır ve web sitemize döndüğünüzde sizi tanımak ve ekibimizin web sitesinin hangi bölümlerini en ilginç ve yararlı bulduğunuzu anlamasına yardımcı olmak gibi işlevleri yerine getirir.