Bertone 2011 Jaguar B99 Konsept inceleme
Otomotivde tarihi bir marka. Tasarımda tarihi bir imza. İkisini bir araya getirdiğinizde, Bertone'nin 2011 Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıttığı Jaguar B99 adında müthiş bir konsept otomobil elde edersiniz.
B99 ismi, Bertone'deki gibi B'yi, 99 ismi ise 2012 yılında 100. yıl dönümüne yaklaşan, dünyanın en eski tasarım şirketlerinden biri olan şirketi temsil ediyor. Konsept, paralel çizgiler ve sıçrayan formlar arasındaki "dinamik dengesizlik" ile büyüleyici yeni bir form dilini keşfederek, Jaguar'ın klasik stilini rafine Bertone zarafetiyle geleceğe yansıtıyor. Sonuç, D segmentine mükemmel şekilde uyan kompakt, dört kapılı bir sedan (4,5 m uzunluk, 1,35 m yükseklik, 1,95 m genişlik, 2,8 m dingil mesafesi) oldu. Bertone tasarımcıları, klasik üç hacimli bir mimariyle yola çıkarak, gerçek İtalyan "otobüs imalatçısı" geleneğine uygun olarak tamamen el yapımı alüminyum panellerle inşa edilmiş, cesur ama rafine karakterli gergin, kaslı gövdeyi şekillendirdiler. Lüks spor sedanın benzersiz kişiliği, dış ve iç kısımdaki sofistike minimalizmle vurgulanıyor ve sadeliğin ayrıcalıkla eşit olduğu İngiliz özgünlüğünün gerçek doğasının altı çiziliyor.
Bertone, Cenevre'de yalnızca lüks sedanı değil, aynı zamanda Jaguar markasının olağanüstü "çift ruh" geleneğini sürdüren, yarış pistinde sürekli başarı için yüksek hızlı aerodinamik eklentiler ve agresif grafikler ekleyen tam GT2 yarış versiyonunu da sunacak .
2011 Bertone Jaguar B99 Konsepti
Bertone, 2011 Bertone Jaguar B99 konsept otomobiliyle beş farklı Jaguar yaratan tek İtalyan tasarımcı olarak 99 yıllık tarihinde yeni bir rekora imza atıyor. Önceki modeller, dört kopya ile sınırlı sayıda üretilen 1957 XK 150, 1966 Jaguar FT konsept otomobili, 1967 Jaguar Pirana ve 1977 Jaguar Ascot'tur.
"İngilizlik": özünde bir Jaguar
Markadan başlayın. Bertone Marka ve Tasarım Direktörü Mike Robinson'un tasarım ekibine her proje için verdiği konsept budur. Dışarıdan bir tasarım kaynağı olarak Bertone'un, şirket içi tasarımcıların kesin olarak kabul ettiği şeyleri yakalaması gerekiyor: markalarının ne olduğu, ne olduğu ve olacağına dair derin bilgi. Böylece Robinsons'un ekibi, 2010 yılının Ekim ayının sonlarında, Orta ve Güney Amerika'daki bu muhteşem kediden gelen tüm olası benzeşimleri araştıran "Kedilerden Arabalara" adlı bir eskiz öncesi araştırma programıyla işe başladı. Aslında eski Aztekler ve Mayalar, kurnaz taktikleri ve katıksız gücü nedeniyle bu asil yırtıcıya tapıyorlardı ve ona "tek sıçrayışta öldüren" anlamına gelen "Jaguar" diyorlardı.
Bu büyük kediler 160 kg ağırlığa ulaşabilmektedir ve oldukça tıknazdırlar ve avlanmaya yönelik sessiz, "takip etme ve pusuya düşürme" yaklaşımı için özel olarak tasarlanmış güçlü ancak kısa bacaklara sahiptirler ve güçlü atılımlarıyla avı tamamlayana kadar yere kadar alçaktaki çalıların arasından yavaşça gizlice girerler. Avlanmaya yönelik bu gizli veya sessiz yaklaşım, Çita gibi uzun çevik bacaklarla avlarını kovalayan diğer büyük kedi türlerinden çok farklıdır. Jaguar'ın büyük bir kafası ve kafataslarını ezebilecek olağanüstü güçlü bir çenesi vardır.
Günümüzde Jaguar otomobil üreticisi markasının modern sembolü, tüm ağırlığı arka kalçalarda toplanmış, devasa kediyi yıldırım hızıyla ileri doğru fırlatan, zarif hayvanı güçlü bir ileri sıçrayışla dengeleyen krom bir görüntü olan kötü şöhretli "sıçrayan"dır. Büyük kafa, beklenmedik avı yakalamaya hazır şekilde uzatılmıştır. Bu simge onlarca yıldır Jaguar otomobil tasarımını şekillendirmiştir ve geçmiş, şimdiki ve gelecekteki Jaguar otomobillerinin genel dengesi ve oranları üzerinde güçlü bir etki yaratmaya devam etmektedir. Diğer yüksek performanslı spor otomobillerden farklı olarak Jaguarlar, bulvarda sessiz bir zarafetle "havada uçmak" veya süzülmek için tasarlanmıştır.
Bu nedenle her Jaguar pürüzsüz, sessiz ve ışık hızında olmalı, ancak yine de son derece zarif ve asil bir otomobil olmalıdır. Şirketin adının temsil ettiği hayvan, logo ve geçmişteki kilometre taşı otomobiller arasındaki görsel metaforlar, Jaguar markasını anlamamız açısından son derece önemlidir. Eski bir Jaguar sloganı şuydu: "Zarafet, Uzay ve Hız". Bertone'un Jaguar B99 konseptine yönelik araştırması şu şekilde özetlenebilir: "Irkların Yetiştirdiği Yeniliklerle Kurnaz Gösteriş."
Dinamik Denge
Bertone Jaguar B99 konsept otomobiliyle ilgili gözlemcinin dikkatini çeken ilk şey, çoğu modern spor sedan gibi yüksek kuyruk - alçak burun kama şekli değil. Aslında geleneksel üç hacimli mimaride, yerden yaklaşık olarak aynı yükseklikte farlar ve arka lambalar bulunur. Kemer hattı ve külbütör paneli tamamen paraleldir. Yine de arabaların form dili tamamen yatay. B99'un kasları, silah ateşlenmeden saniyeler önce bir kısa mesafe koşucusu ya da saldırmaya hazır bir jaguar gibi gergin. Aslında gövde tarafı ileriye doğru atlıyormuş gibi görünüyor. "Doğrusal ve sıçrayan" arasındaki bu karşıtlık, geleceğin olası bir Jaguar tasarım dilini öneren evrimsel eğilim olan "dinamik dengesizliğin" sırrıdır.
Ön uç, Jaguarların her zaman sahip olduğu "İngiliz güvenini" gösteren, artık yola bakan öne eğimli Jaguar ızgarasıyla başlıyor. Izgaranın açısı, fırlatılmak üzere olan güçlü yükün gerilimini dengelemek için doğal olarak ileri doğru açı yapma eğiliminde olan bir sapana benzetilmektedir. Bu gerginlik, kaputu görsel olarak uzatır ve farların yüksek konumuyla birleştiğinde, B99'un ön ucuna her açıdan üstün bir duruş kazandırır ve fütüristik lüksün modernliğinden ve ihtişamından ödün vermeden geçmişteki klasik Jaguar ızgaralarını ima eder. hareket ve çeviklik hissi uyandırır.
Izgaranın üstünde klasik sıçrayan jaguarın yerini aldık. Gelişmiş teknoloji sayesinde, hareket sensörleri yaklaşan herhangi bir nesnenin (veya kişinin) yakınlığını tahmin eder ve elektrik motorları, herhangi bir hasar oluşmadan önce onu saniyeden çok daha kısa bir sürede (hava yastığının açılma hızını düşünün) kaput seviyesinin altına çeker. yayaya yapılır.
Otomobilin gövde tarafı, klasik kısa ön çıkıntı ve uzun arka çıkıntıya sahip son derece uzun bir dingil mesafesi (2,8 m) ile karakterize edilir. Geleneksel üç hacimli sera kısaltılmıştır (dingil mesafesinin yaklaşık %75'i). ve alçaltılmış, şimdi avını takip eden bir Jaguar gibi vücudun içine gömülmüş gibi görünüyor ve son derece modern bir cam-kütle ilişkisi sunuyor. Hem gizemi hem de cazibeyi aktaran "dinamik dengesizliğin" bir başka örneği. Bertone Jaguar B99 konseptinde görsel ağırlık merkezi, C sütununun gövdeyle buluştuğu ve güçlü kalça kasının otomobili ön ızgaraya doğru ileri doğru fırlattığı arka tekerleğin "üzerine" yerleştirilmiştir. Dikiz aynaları, kemer çizgisi kaplamasından dışarı çıkan minik video kameralara sahip, fütüristik, ultra ince krom kanatlardır.
Arka uçtan görülen ekstra geniş duruş, plan görünümü bu kadar konik olan bir otomobilde özellikle önemlidir. Güçlü kalçalar, otomobilin yaydığı sessiz gücü ortaya koyacak şekilde dengede ve saldırmaya hazır. Arka ızgara, yuvarlak Jaguar logosunu taşıyan aynı parlak siyah parçayla ön ızgaraya çok benzer, ancak krom çerçeve yoktur. Aynı yüksek, yatay arka lambalar arka ızgaradan yanlara doğru uzanarak yine aracın olağanüstü genişliğini vurguluyor. Ortadaki geniş egzoz borusu, hibrit aracın, her iki dünyanın da en iyisini, düşük kirliliği ve tüyler ürpertici performansı sunabilecek, daha uzun menzil için bir termal motora sahip olduğunu hatırlatıyor. Bertone Jaguar B99 konseptindeki aktif aerodinamik, ekstra bastırma kuvveti ve azaltılmış hava türbülansı için yüksek hızlarda otomatik olarak yükselen arka spoylerde görülebilir. Düşük hızlarda bagaj kapağında kayboluyor.
İç tasarım: rafine minimalizm
Sütunsuz kapılar zıt yönlere açılıyor ve içeri girmek isteyen herkese geniş, lüks bir karşılama sunuyor. Derin, koyu kahverengi iç kısım iki tonlu deri açısından zengindir; biri ekstra opak, iri taneli kaplamaya, diğeri ise sedefli, yarı parlak, küçük tanecikli kaplamaya sahiptir. Bu karanlık, lüks ortam, iç mekanda gizli bir zenginlik oluşturan hem fırçalanmış alüminyum hem de çok parlak ahşaptan yapılmış parlak vurgularla dengeleniyor.
Jaguarlar tipik olarak sürücünün ihtiyaçlarını dinamik bir yaşam alanıyla ayrıcalıklı kılan, oldukça bireysel spor otomobillerdir. Diğer lüks sedanlar arka yolcu odaklıyken Jaguarlar kesinlikle sürücü odaklıdır ve yolculara yönelik "sen de gelebilirsin" tavrı vardır. Bu el yapımı kokpit, baktığınız, dokunduğunuz veya kokladığınız her yerde prestijli malzemeler kullanılarak "yapılandırılmış" bir görünüme sahiptir ve algılanan kaliteyi daha yüksek seviyelere taşır. Rahatlatıcı ama duyarlı ortam, güzel formları tek bir dokunuşla gözlerinizin önünde yüksek performanslı kontrollere dönüştürür. "Sürpriz ve Zevk" Jaguar DNA'sının bir parçasıdır.
Yerleştirildiğinde göze çarpan ilk bileşen, Jaguar imzasını taşıyan zarif, fırçalanmış alüminyum çerçeveyle tamamen çerçevelenen lake Ebony Macasar Afrika ahşabından oluşan, zarif, etrafı saran, konser piyanosu hissine sahip geniş, yatay gösterge panelidir. merkez. Yerleşik görünüm, hem varlıklı evin hem de iş ofisinin bir uzantısı olan genel bir yaşam alanını formüle etmek için bileşen katmanları ekler. Görsel gürültünün olmaması, günümüzde çoğu lüks otomobilin iç mekanını dolduran gösterişli yüksek teknolojili düğmelerin üzerinde saf, rafine form ve malzemeleri koyarak lüksü yeniden tanımlamanın modern bir yoludur. "Kedilerden Arabalara" araştırmamıza göre, güçlü Jaguar kedisinin doğası, avlanmaya yönelik sessiz yaklaşımına dayanmaktadır; burada "daha az, daha fazladır"; tam sessizlik, yıldırım hızında sıçrama saldırısına kadar her türlü gelişmiş uyarıyı önler. . Yani bir Jaguar'ın gerçek modern ayrıcalıklılığı görsel gürültünün olmamasından gelir.
Yukarıda da belirttiğimiz gibi, modern Jaguarların bir diğer klasik özelliği de, hemen hemen her şeyi gizleyen ve yalnızca parmak ucu dokunuşuyla işlevleri ortaya çıkaran "sürpriz ve keyif" özelliğidir. Bu özellik sürücüye Jaguarların "gizli zenginliklerini" ve fikir saflığını hem arkadaşlarına hem de iş arkadaşlarına gösterme zevkini verir. Büyük merkezi bilgi-eğlence ekranı, kullanılmadığı zamanlarda biçim ve malzemelerin saflığını koruyacak şekilde tüm gösterge paneli boyunca uzanan sürekli ahşap panelin arkasına gizlenmiştir. Aynı durum, yüzen "kanat" ile ön panonun ana gövdesi arasındaki gölgelerin derinliklerine gizlenmiş, A sütunundan A sütununa kadar neredeyse hiç fark edilmeden tüm alanı kaplayan ultra ince yatay hava menfezleri için de geçerlidir.
Aletlerin tümü, yine "kanat" ile ön pano arasında yüzen dört adet klasik alüminyum silindir içinde bulunur. Her silindir, geleneksel 2D kadranları, başlat düğmesine basıldığında sihirli bir şekilde canlanan yenilikçi üç boyutlu, arkadan aydınlatmalı heykellere dönüştüren, gizli sayılara sahip seramik beyaz trompet şekilli analog kadranla doludur. Vites kolu, bir parmak dokunuşuyla orta konsoldan çıkan, seramik beyazı renkte, aynı silindirik trompet şekline sahip benzer bir mekanizmadır. Dışarıdan bakıldığında mekanizma otomatik şanzıman vites değiştiricisi olarak görev yapıyor ancak dahili olarak gizli bilgi-eğlence sistemi için bir fare komutu görevi görüyor. Dokunulduğunda, orta konsoldaki hareketli ön kol dayanağı eğimli bir düzlemde ileri ve yukarı hareket ederek geniş uzunlamasına tünel ile geniş yatay şerit arasında görsel bir köprü oluşturur.
Kapı panelleri, "göldeki dalgalar"ı temel alan zarif bir heykel motifine sahip, yenilikçi bir ahşap eklentiyle tasarlanmıştır. Dört kapı panelinin tamamında bulunan hareketli kol dayanakları, orta konsolda bulunanlarla aynıdır. Her kol dayanağında cam kaldırma düğmeleri bulunur ve sürücü kapısında, kullanılmadığında kaybolan çok işlevli bir Tahrik mekanizması bulunur. Arkadaki yolcular, arka orta konsolun üst kısmına doğru devam eden hareketli kol dayanağından yararlanabilirler. Bu güzel ayrıntılara sahip modern mobilya parçası, yalnızca çok amaçlı bir kol dayanağı görevi görmekle kalmıyor, aynı zamanda iki Champaign şişesini soğutmalı bir bölmede tutacak şekilde dışarı kayıyor.
Teknoloji: temiz güç
"İnovasyon yoluyla performans" Jaguar'ın sloganlarından biridir ve bugün her zamankinden daha güçlü spor otomobillerin hem yüksek performans hem de ekolojik sürdürülebilirlik sunmanın yeni ve sorumlu yollarını bulması gerekiyor. Bertone Jaguar B99 konsepti, tahrik için arka aksın iç tarafına bağlanan ikiz 150kW (204 Cv) elektrik motorlarını ve 125 kW-170 Cv üreten hafif 1.400 cm3 termal motoru kullanan fütürist bir modüler, Genişletilmiş Menzilli Hibrit sistemi tarafından desteklenmektedir. menzil genişletme için, 425 kW veya 570 Cv'lik birleşik güç çıkışı sağlar. Termal motor, sürüş sırasında Lityum-iyon aküleri şarj ederek, yaklaşık 30 g Co2/km karbondioksit çıkışıyla, yakıt ikmalleri arasında otoyolda teorik olarak 700 kilometre sürüş mesafesine olanak tanıyor. Bertone Jaguar B99 konsepti aynı zamanda 100 km boyunca sıfır emisyon sunarak tam elektrikli modda da seyahat edebiliyor.
Jaguar B99 GT: Bay Hyde
Robert Louis Stevenson'un "Dr Jeckyll ve My Hyde" romanı, insan ruhunda ne kadar büyük paradoksların bir arada var olabileceğini anlamamıza yardımcı oluyor. Jaguar, kırmızı halı akşamlarına mükemmel bir şekilde uyum sağlayan özel lüks otomobillerin inceliklerini ve 24 saatlik yarış pisti cezasına mükemmel şekilde uyum sağlayan tam yarış arabalarının yırtıcı benzeri kaba kuvvetini birleştirerek böylesine güçlü bir ikilik üzerinde onlarca yıldır başarılı oldu. Bu nedenle Bertone, zarif B99 lüks sedanını bir GT yarış pisti canavarına dönüştürmeye karar verdi.
Orijinal sedanın taşınan bileşenleri (ön kapılar, sera, kaporta ve bagaj) oldukça belirgindir ancak 2,5 metre genişliğindeki gövdesi şüpheye yer bırakmıyor; yarış versiyonu ormandaki her Jaguar kadar vahşi, rekabeti canlı canlı yemeye hazır. . Otomobilin genel yüksekliği sokak versiyonuna kıyasla 100 mm alçaltıldı ve aerodinamik verimlilik için mükemmel düz bir karınla birlikte yalnızca 50 mm yerden yükseklik sağlandı. Pirelli PZero yarış lastikleri 325/30/19'dur. Dev ön spoyler soğutma havasını çekerken, dev arka egzoz da havayı geri veriyor. Yan spoiler dev egzoz yan borularıyla doldurulmuştur. Arka spoyler geleneksel iki seviyeli yarış spoyleridir. İç mekan tamamen boşaltıldı ve güvenlik takla kafesi, tam yarış sürücüsü koltuğu ve birkaç minimalist aletle dolduruldu. Grafikler, gümüş gövde ve karbon fiber aerodinamik bileşenlerle kontrast oluşturan parlak floresan yeşil renktedir.
Pistteki zorlu performans gereksinimlerini karşılamak amacıyla, B99'daki modüler "saf" hibrit sistem, 725 kW'a eşdeğer, yaklaşık 980Cv üreten dört tekerlekten çekiş düzeni için iki ek Lucchi elektrik motorunu içerecek şekilde değiştirildi. Artık Jaguar yarış hanedanının yeni bir üyesi var: B99 GT.
Bertone geçmişin Jaguarlarını tasarladı
Bu yıl Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtılan iki konsept otomobilin yanı sıra beş Jaguar tasarlayan tek İtalyan tasarımcı olan Bertone, elitist İngiliz markasıyla uzun bir işbirliği geçmişine sahip:
Jaguar XK 150 - 1957: Dört otomobilden oluşan bir mini seri halinde üretilen bu coupé, XK 150'yi temel alıyordu ve zarif zarafetten ilham alıyordu. Gövde tarafı, ön çamurluktan gelen yontulmuş çizgilerle karakterize edilmişti, sera kısaltılmıştı ama aynı zamanda çok hafif ve havadardı, neredeyse o zamanın klasik Bertone imzasıydı.
Jaguar FT - 1966: Jaguar'ın doğrudan isteği üzerine tasarlanan FT, S Type platformunu temel alıyordu ve 1966 Cenevre Otomobil Fuarı'nda sunuldu. Dört yolculu, iki kapılı coupé, o zamanlar oldukça popüler bir tasarımdı ve alçak tavan çizgisi, geniş yan cam ve dört farlı orijinal Jaguar ızgarayla yorumlanıyordu.
Jaguar Pirana - 1967: Efsanevi E Type'ı temel alan Jaguar Pirana, 1967 Londra Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı. E Type'ın şaşmaz oranları, o zamanlar uzun kaporta, kısa kuyruk ve kaslı gövde tarafıyla fütüristik bir tasarım olarak değerlendirilen tasarımın ortaya çıkmasına neden oldu.
Jaguar Ascot - 1977: V12 motorlu XJ-S platformunu temel alan Jaguar Ascot, 1977 Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı. 70'lerin sert kenarlı tipik kama şeklindeki tasarımı, yaklaşık 30 yıl sonra çok popüler hale gelen günümüzün 5 kapılı coupé'lerine kısa bir önizleme verdi.