Brabus Crawler inceleme
BRABUS, 1977 yılında Bodo Buschmann tarafından kuruldu ve 2024'de 47. yılını kutluyor. Bu vesileyle, Alman üst düzey şirketin mühendisleri, teknisyenleri ve tasarımcıları, özel şasi ve buggy tarzı, dört koltuklu gövdeye sahip ilk süper otomobillerini geliştirdiler.
yüksek mukavemetli açıkta kalan karbondan. Geliştirme hedefi, çöl kumullarında sürüş keyfi yaşatan en iyi yarışçıyı yaratmaktı. Bu hedefe taviz vermeden ulaşmak için, caddede yasal olmayan, özel, yüksek performanslı bir off-road aracı olan BRABUS 900 CRAWLER'ı tasarladılar.
Bu süper otomobile, en zorlu arazi sürüşlerinin bile zahmetsizce üstesinden gelebilecek olağanüstü sağlamlık kazandırmak için, en son CAD teknolojisi kullanılarak özel bir boru şeklinde çerçeve tasarlandı. Entegre güvenlik hücreli şasi, yüksek mukavemetli çelikten üretilmiş ve ardından parlak BRABUS Kırmızısı ile boyanmıştır.
Bu şasinin süspansiyon bağlantıları maksimum dayanıklılık için tasarlanmıştır ve bu süper otomobil için özel olarak tasarlanan ön ve arkadaki portal aksları barındırır. Bu tür bir tasarım, motorun, şanzımanın, diferansiyellerin ve yarım millerin konumunu yükseltir; bu da, tekerleklerin tahrik edilmesi sırasındaki bu yükseklik farkını telafi etmek için entegre portal dişli kutusuyla birlikte özel tekerlek uçlarının mühendisliğini gerektirir. Bunun için gereken tüm özel bileşenler, yüksek mukavemetli alüminyumun yekpare parçalarından frezelenmiştir. Buna tekerlek uçları, tüm kontrol kolları, ön akstaki bağımsız süspansiyonun entegre alt şasisi ve arkadaki kiriş aksının aks muhafazası dahildir. Bu karmaşık tasarım, BRABUS şasi geliştiricilerinin, engebeli arazide çalışırken son derece avantajlı olan 53 santimetrelik (20,9 inç) maksimum yerden yükseklik elde etmesini sağladı.
Tabii ki, off-road sırt desenli devasa lastikler de BRABUS 900 CRAWLER'ın muazzam yerden yüksekliğinde rol oynuyor. 40 x 13,50 R 20 ebadındaki lastikler, ön ve arka 9,5Jx20 ebadındaki BRABUS Monoblock HD "PLATINUM EDITION" dövme tekerleklere monte edilmiştir. Zorlu arazi operasyonlarında ortaya çıkan muazzam yükler için tekerlekler, BRABUS portal akslarına uyacak şekilde sekiz delikli cıvata düzeniyle üretilmiştir. Beşinci, aynı komple tekerlek, olası lastik hasarı durumunda yedek olarak arkaya monte edilir.
Büyük boy lastiklere uygun ekstra geniş ön ve arka tekerlek davlumbazları açık karbon gövdeye entegre edildi. Bir kumul arabasının mantıksal üst düzey bir yorumu olarak, BRABUS 900 CRAWLER'ın boru şeklindeki çerçevesine cıvatalanan gövdede ne kapı ne de pencere bulunur. Bunun yerine takla kafesi şeklinde tasarlanan çelik güvenlik hücresini güneşten koruyan karbon fiber çatı paneli kaplıyor. BRABUS arka kanadı, tavanın arka ucuna kesinlikle sportif bir dokunuş katıyor. Ancak CRAWLER'ın tavan kaplaması yalnızca mürettebat için gölge sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda arka koltuklardaki sürücüler için entegre hava kanalları ve havalandırma delikleri de sunuyor. Merkezi hava girişinin ön solunda ve sağında tavan kaplamasına iki güçlü LED panel entegre edilmiştir. Karanlıkta, ana farların süper otomobilin önündeki araziyi gün gibi parlak bir şekilde aydınlatmasına yardımcı oluyorlar.
Ön kısım, sıcak çöllerde sürüş için radyatörlere mümkün olduğunca fazla temiz hava sağlayacak şekilde tasarlandı. Bu amaçla karbon donanımının geniş hava girişleri var. Ön panele entegre edilmiş paslanmaz koruma plakası, ana bileşenleri araziyle tehlikeli temastan korur. Arka ucun altındaki koruma plakası da aynı görevi yerine getirir. 100 litrelik (26,4 gal.) emniyetli yakıt deposunun çabuk açılan bağlantı elemanı sağ arka tarafa entegre edilmiştir.
Aracın her iki tarafındaki geniş karbon külbütör panelleri, giriş yardımı görevi görecek kadar sağlamdır. BRABUS 900 CRAWLER'ın bir diğer özel görsel özelliği de kaportadır. Önde iki hava girişi vardır ve motor tarafından ısıtılan hava, yanlara entegre edilmiş çıkışlar aracılığıyla motor bölmesinden verimli bir şekilde dışarı atılır.
Tabii ki, tamamen kendi bünyesinde üretilen ilk süper otomobile güç sağlamak söz konusu olduğunda dikkate alınması gereken tek seçenek, Alman Federal Birliği tarafından araç üreticisi olarak akredite edilen Bottrop merkezli şirketin geniş motor yelpazesindeki en güçlü motordur. Motorlu Taşımacılık Otoritesi.
Sekiz silindir, iki turboşarj ve 4,5 litre hacim - bunlar, CRAWLER'a güç veren BRABUS 900 ROCKET V8 çift turbolu, artırılmış deplasmanlı motorun temel verileridir. Motor, seçkin yüksek teknoloji bileşenleriyle bir mühendislik şaheseridir. Bunlar arasında 84 milimetre (3,3 inç) çapında dövme pistonlar, hassas dengeli özel piston çubukları ve 100 milimetre (3,9 inç) stroklu özel kütük krank mili bulunur.
Zorunlu indüksiyon sisteminin elemanları da aynı şekilde seçilmiştir. İki özel BRABUS turboşarj, maksimum 1,4 barlık takviye basıncı üretirken, iki BRABUS BoostXtra valfi, sürücü gazı bıraktığında heyecan verici bir üfleme sesi üretir. Yüksek basınçlı yakıt pompaları ve özel hava filtrelerine sahip pistonlu hava emme sistemi, motora yakıt ve yanma havası sağlar. Motor, kırmızı karbon fiberden üretilen çekici ve sportif bir BRABUS motor kapağının altına yerleştirilmiştir.
Çıkış tarafındaki BRABUS yüksek performanslı egzoz sistemi, arka tekerleklerin önünde aracın her iki yanında bulunan karbon külbütör panellerinin altından çıkan iki mat siyah egzoz borusuyla büyüleyicidir. 76 milimetre (3 inç) çapındaki özel iniş boruları ve metal katalizörler, sekiz silindirin serbestçe nefes almasını sağlar. Aktif olarak kontrol edilen egzoz valflerine sahip iki BRABUS susturucusu, aktif ses yönetimi sağlar. Sürücü, direksiyon simidindeki bir düğmeye dokunarak "Eve Dönüş" modunda gırtlaktan gelen bir V8 sesi ile hafif bir fısıltı arasında seçim yapabiliyor.
BRABUS enerji santrali mühendisleri ve elektronik uzmanları, yüksek performanslı bileşenlerin etkileşimini hassas bir şekilde koordine etti. Bu, kusursuz dayanıklılık ve muazzam güç dağıtımıyla sonuçlanır. BRABUS 900 CRAWLER'ın motoru, 6.200 rpm'de düşük bir devirde 662 kW / 900 bg (888 bhp) üretir. 1.250 Nm'lik (922 lb-ft) tepe torku da aynı derecede olağanüstüdür. Düşük 2.900 rpm'de çalışır. Bu rakam araçta elektronik olarak 1.050 Nm (774 lb-ft) ile sınırlıdır. BRABUS, zorlu çöl operasyonları için de MOTUL'un yüksek performanslı yağlayıcılarını önerir.
Güç, vitesleri ergonomik direksiyon simidi üzerindeki BRABUS RACE direksiyondan kumandalı vites değiştiricilerle değiştirilen dokuz vitesli bir şanzıman aracılığıyla elektronik olarak kontrol edilen kilitleme diferansiyelleriyle donatılmış kalıcı dört tekerlekten çekiş sistemine aktarılıyor. Otomatik mod alternatif olarak mevcuttur.
900 beygir gücü ve dört tekerlekten çekişin patlayıcı kombinasyonu, muazzam hızlanmaya yansıyor. İki metrik tondan fazla mürettebat artı boş ağırlığına rağmen, BRABUS 900 CRAWLER yalnızca 3,4 saniyede kendisini hareketsiz durumdan 100 km/sa (62 mil/sa) hıza fırlatır. Çölde sürüş için takılan arazi lastikleri nedeniyle azami hız elektronik olarak 160 km/saat (100 mil/saat) ile sınırlandırılmıştır.
BRABUS süper otomobilinin kokpiti, bu çöl yarışçısının büyüleyiciliğini daha önce hiçbir BRABUS süper otomobilinin olmadığı kadar saf bir şekilde deneyimliyor. Sürücü ve maksimum üç yolcu, BRABUS 900 CRAWLER'ın karbon yarış koltuklarına dört noktalı emniyet kemerleriyle bağlanıyor. Koltuklar mükemmel destek ve olağanüstü konfor sağlar. BRABUS döşeme mağazasında çerçeveye uygun parlak kırmızı Silvertex kumaşla ve aynı renkte bazı iç kısımlarla kaplanmıştır. Bu yüksek teknoloji ürünü kumaş, BRABUS Marine yüksek performanslı spor teknelerinden alınmıştır. Ancak bir çöl yarışçısında önemli olan suya karşı değil, kuma karşı dayanıklı olmasıdır. Ayrıca bu malzeme güneşten dolayı ağartılmaya karşı olağanüstü dayanıklılığıyla da öne çıkıyor. Bu malzeme seçimi kadar olağanüstü olan, nokta atışı hassasiyetle uygulanan kapitonede kullanılan yüksek kaliteli işçilik ve koltuk başlıklarına işlenmiş BRABUS logolarıdır.
İç mekanda pedallar ve sürücü ayak dayanağı gibi kırmızı anodize parçaların yanı sıra BRABUS'un çerçeve, şasi bileşenleri ve koltuk döşemesine eklediği kırmızı vurgularla uyum sağlayacak kırmızı camlı anahtarlar gibi öğeler bulunuyor. Yardımcı sürücünün önünde konumlandırılan GPS navigasyon sisteminin braketi de aynı renktedir. BRABUS ayrıca isteğe bağlı olarak belirli CRAWLER alıcısının aracı çalıştırdığı alan için ayrı ayrı derlenmiş harita verileri de sağlar.
Araçta, bireysel mürettebat üyeleri arasında iletişim için dahili bir dahili telefon sistemi bulunuyor. Birlikte verilen dört BRABUS karbon kaskla veya diğer kulaklıklarla kullanılabilir.
BRABUS 900 CRAWLER yalnızca 15 araçtan oluşan sınırlı sayıda üretilmiştir. Bu süper arabalardan ilk beşi bu yıl içinde teslim edilecek. Bunu 2023'te beş CRAWLERS ve 2024'te beş tane daha takip edecek.
BRABUS 900 CRAWLER 749.000 Euro'ya satılıyor (Almanya'daki yasal KDV hariç ihracat fiyatı).
Hyundai Crossover,Audi Crossover,Seat Crossover,Citroën Crossover
Peugeot Crossover,Opel Crossover,MG Crossover,B Segment,Skoda B Segment
Nissan B Segment,Ford B Segment,Renault B Segment,Honda B Segment
Toyota B Segment,Hyundai B Segment,Audi B Segment,Seat B Segment
Citroën B Segment,Peugeot B Segment,Opel B Segment,MG B Segment