Buick Wildcat inceleme
Çucukluk yıllarımızda nadirde olsa Buick arabaları yollarda büyük cüsseleriyle görürdük, müthiş motor sesi ile hep kulaklarımız aşina olurdu. Buick ülkemizde pek tutulmadı bunun nedeni bayilikler diye düşünüyorum diğer arabalardan üstün bir çok özelliği var bence en önemli özelliği sağlam olması aşırı sağlam bir kaporta bizim yapım arabalardan kaza esnasında daha çok faydalı olurdu aslında bence büyük kayıp. Her zaman bu arabalara hayrandım arkadaş çevremizde öyleydi firmanın yeni ürettiği Wildcat modelini inceledik.
Wildcat, öngörülebilir gelecekte Buick üretim modellerini etkileyecek tamamen yeni tasarım dilini aktarmak üzere geliştirildi. Buick'in gövdenin ön ve arka kısmına belirgin bir şekilde monte edilen yeni üç kalkanlı logosu, tasarım dönüşümünü simgeliyor ve yeni üretim modelleri gelecek yıldan itibaren bu logoyu taşıyacak.
Global Buick ve GMC Design'ın genel müdürü Sharon Gauci, "Wildcat EV konsepti markanın gerçek tasarım geleceğini temsil ediyor" dedi. "Buick her zaman ileriye dönük olmuştur ve bu ifade nereye gittiğimize ve elektrikli bir geleceğin sınırsız olanaklarına dair sahip olduğumuz iyimserliğe bir bakış."
Wildcat EV konsepti aynı zamanda Buick için alçak monteli, trapez ızgaraya sahip, cesur, ileri eğimli ön uç görünümüyle öne çıkan yeni, etkileyici bir yüz sunuyor. Keskin, yükseğe monte edilmiş ve yatay onay işareti şeklindeki aydınlatma aracın yanlarında bulunurken, ızgaranın dış kenarları ana aydınlatmayı barındırıyor. Aydınlatma elemanları, sürücü yaklaştığında benzersiz bir karşılama koreografisi oluşturacak şekilde yapılandırılmıştır.
Ayrıca, 2+2 coupe araç, alçak, geniş duruşuyla tamamlanan tamamen yeni, rahat orantısıyla güçlü ve etkileyici bir duruş sergiliyor. Ön cam, agresif profili vurgulamak için hızlı tavan çizgisiyle çarpıcı biçimde incelen yan camın etrafını sarıyor ve içine doğru akıyor.
Dış tasarımın öne çıkan diğer özellikleri arasında şunlar yer alıyor:
- Kolay giriş ve çıkış için ayırt edici yarı açılır kapılar.
- İç koltuk yapılarına kusursuz bir şekilde akıyor gibi görünen benzersiz alüminyum kaplama.
- Ön aydınlatma için mikro LED aydınlatma teknolojisi ve ince ışınlı projektör lensleri.
- Tavanın yelken panellerine gömülü bıçak tarzı arka lambalar, ön aydınlatma imzasını yansıtan onay işareti tarzı yatay lambalarla doruğa ulaşıyor.
- Hatchback'in dış camında görünen harici bir "şarj durumu" göstergesi.
- Jet Age'den ilham alan 18 kollu "türbin" jantlar.
Boniface, "Wildcat EV konseptine ne kadar çok bakarsanız, ayrıntılar da o kadar kendini gösterir" dedi. "Zamansız oranları markanın zengin tasarım mirasını onaylarken, en son teknolojimiz de sizi ileriye taşıyor."
Modernlik ve sıcaklığın birleşimi
İçeride, Buick Wildcat EV konseptinin kabini, sürüş deneyimini daha keyifli hale getirmek için tasarlanan yeni teknolojileri entegre ederken, davetkar ve rahatlatıcı bir iç parıltıya sahip.
Buick'in dış ve iç tasarım müdürü Therese Pinazzo, "Duygusal bir etki yaratmayı amaçlayan bir alan" dedi. "Dengeyi, uyumu ve sıcaklık hissini aktaran basit, zarif formlarla tanımlanıyor."
Gösterge panelinin tabanından arka oturma alanına kadar uzanan belirgin bir konsolla tanımlanan 2+2 konfigürasyonu, kabinin hafiflik hissini ve ferahlığını vurgulamayı amaçlayan, görsel olarak yüzen unsurların algısını yaratmak için benzersiz grafik ve renk kontrastları kullanıyor.
Renk, iç mekanın taşıdığı sıcaklık ve konforda önemli bir rol oynar. Legato Green kabinin içinden akıyor ve fırçalanmış veya parlatılmış alüminyum kaplamayla vurgulanıyor. Emniyet kemerleri de dahil olmak üzere canlı turuncu unsurlar da görsel farklılık katıyor.
Ek iç tasarım öğeleri arasında, yüzer gibi görünen dirsekli koltuk başlıklarına sahip kokpit tarzı koltuklar ve hafif, düz tabanlı bir direksiyon simidi yer alıyor.
Teknoloji entegrasyonu ve bilgi-eğlence etkileşimi söz konusu olduğunda geniş bir dokunmatik ekran, konsoldaki tamamlayıcı bir ekranla birlikte gösterge panelindeki erişim noktasıdır.
Buick Wildcat EV konsepti yapay zeka, biyometri ve aromaterapi gibi fütüristik özellikler için bir platform olacak şekilde tasarlandı. Araç, sürücünün kalp atış hızındaki artışı algılayacak ve sürücüyü sakinleştirecek şekilde araç ayarlarını otomatik olarak ayarlayacak şekilde tasarlandı. Örneğin Zen Modu etkinleştirildiğinde kabin ışıklarını kısar, sakinleştirici aromaterapi kokularını yayar ve masajlı koltukları etkinleştirir.
Konsept hakkındaki her şey tasarımda, teknolojide ve EV mobilitesinin dönüştürücü deneyiminde neyin mümkün olduğunu aktarmayı amaçlıyor.
Gauci, "Gerçek değişimin eşiğindeyiz ve bu konsept, bunun somut bir vizyonudur" dedi. "Tamamen elektrikli geleceğimize önemli bir geçiş yaparken, Buick'in tasarım mirasında bir sonraki bölümün açılışını yapıyoruz."
Wildcat: Bir Konsept Mirası
Yaklaşık 70 yıldır Wildcat adı, tasarım ve teknolojinin sınırlarını zorlayan yenilikçi, ilerici Buick konsept araçlarına ayrıldı. Yeni Wildcat EV konsepti gibi, 1953'te tanıtılan ilk Wildcat, yeni nesil Buick tasarımının ön izlemesini yapan bir gösteri aracıydı. Bunu sırasıyla 1954 ve 1955'te Wildcat II ve III konseptleri izledi ve hepsinin tasarımları efsanevi baş tasarımcı Harley Earl tarafından denetlendi. 1985'te başka bir Wildcat konsepti piyasaya sürüldü. Yeni motor teknolojilerini sergilemek için geliştirilmiş, fütüristik tarzda tasarlanmış, ortadan motorlu ve AWD bir süper otomobildi.