Chevrolet Corvette ZR1 ( 2025 ) inceleme
Chevrolet Corvette ZR1
Chevrolet, Corvette ZR1'de düşünülemez olanı serbest bıraktı. Tepedeki Kral, bir otomobil üreticisinin Amerika'da ürettiği en güçlü V8, akıl almaz özellikler ve ikonik tasarımla geri dönüyor ve hem coupe hem de üstü açılır versiyonlarda dünyanın en iyi süper otomobillerine meydan okuyor.
- Corvette ZR1, LT7 adı verilen 5.5L, çift turbolu DOHC düz kranklı V8 motora sahiptir.
- LT7 motoru, SAE yönergelerine göre 7.000 d/d'de 1.064 beygir gücü ve 6.000 d/d'de 828 lb-ft tork üretiyor. Bu, bir Corvette fabrikasının bugüne kadar ürettiği en yüksek güç ve bir otomobil üreticisinin Amerika'da ürettiği en güçlü V8.
- Corvette ZR1, yarış pistinde GM'nin tahminine göre 215 mil/saatin üzerinde bir azami hıza sahip ve çeyrek mili GM'nin tahminine göre 10 saniyenin altında bir sürede tamamlıyor.
- Amaçlı karbon fiber aero paketi, en yüksek hızda 1.200 pound'dan fazla yere basma kuvveti yaratıyor.
- ZR1, Corvette tarihinin en ikonik tasarımlarından biri olan bölünmüş arka camı yeniden canlandırıyor.
"Ortadan motorlu bir mimariyle Corvette'i devrim niteliğinde değiştiren ekip başka bir zorluğun üstesinden geldi: ZR1'i bir üst seviyeye taşımak," dedi Chevrolet başkan yardımcısı Scott Bell. "Corvette ZR1, ham güç ve son teknoloji yeniliklerle sınırları zorlamakla ilgilidir. Stingray'den Z06'ya, E-Ray'e ve şimdi de ZR1'e kadar Corvette ailesi her yeni yinelemeyle yükselmeye devam ediyor ve dünyanın en iyilerine meydan okuyor."
Motor Geliştirmenin sınırlarını zorlamak
ZR1'in 5.5L LT7 çift turbolu DOHC V8 motoru, şimdiye kadarki en güçlü doğal emişli seri üretim V8 motoru olan Z06'nın LT6'sıyla aynı mimariden başlıyor ve çift turboşarjlarla bir sonraki seviyeye taşınıyor; bu, bir fabrika Corvette'i için ilk kez oluyor.
"Gemini V8" mimarisi olarak adlandırılan LT6 programı, mühendislerin doğal emişli ve turboşarjlı düz düzlem krank mili çift motorlarından muazzam güç, kapasite ve karakter yaratmak gibi bir hedefi çift yoldan gerçekleştirmesiyle sadece bir başlangıçtı. Bu hedefleri akıllarında tutan mühendisler, turboşarjlı bir LT6 yaratmadılar, bunun yerine güçlendirilmiş bir uygulama için hemen hemen her sistemi değiştirdiler ve optimize ettiler.
Chevrolet Corvette ZR1'in 5.5L, çift turbolu DOHC düz düzlem kranklı LT7 motoru, mühendislik becerisinin ve motor mimarisinin neler yapabileceğinin sınırlarını zorlamanın sonucudur. Düşünceli planlama, 5.5L düz düzlem motor mimarisiyle birleşen zorlamalı indüksiyondan en iyi performansı üretti.
5.5L LT7 çift turbolu V8'e özgü:
- Benzersiz portlara ve daha büyük yanma odasına sahip kafa dökümleri
- Zorlamalı indüksiyon için optimize edilmiş valf treni zamanlaması ve kaldırma profili, daha yüksek egzoz sıcaklığıyla egzoz valflerinin çalışmasını sağlar
- Çift turboşarjlar için ayarlanmış tamamen yeni emme sistemi
- LT7'ye özel CNC işlenmiş yanma odası, egzoz ve emme portları
- Egzoz manifolduna entegre edilmiş çift, portlu muhafaza, bilyalı rulman, mono-scroll (76 mm) turboşarjlar, elektronik atık kapılarıyla hızlı tepki için egzoz valfinden türbin çarkına olan mesafeyi ve hacmi azaltır
- ZR1'e özel, sürüş stiline uyum sağlayan ve tepki veren akıllı anti-lag motor kalibrasyon teknikleri
LT7 motoru da bu motor mimarisini şu şekilde geliştiriyor:
- Turbo soğutma ve yağlamayı desteklemek için blok ve kafa işleme eklendi
- Krank takımı için benzersiz bir piston ve benzersiz bir bağlantı çubuğu hesaba katılarak karşı ağırlık değişiklikleri
- Motorun muazzam çıkışını desteklemek için gereken ek yakıtı sağlamak üzere eklenen ikincil bir port yakıt enjeksiyon sistemi
LT7 motorundan gelen çarpıcı güç artışını desteklemek için mühendisler, Corvette ZR1'in sekiz ileri çift kavramalı şanzımanında çok sayıda değişiklik yaptı; bunlar arasında şunlar yer alıyor:
- İç ve dış giriş mili yükseltmeleri
- Tüm dişliler için bilyalı püskürtme ile artırılmış mukavemet ile artırılmış dişli kapasitesi
- Son sürüş iyileştirmeleri
- Aracın uzunlamasına ve yanlamasına kabiliyetini artırmak için yağ yönetimi
- LT7 için gereken daha yüksek debriyaj kelepçesi yükünü karşılamak için artırılmış kontrol valfleri
LT7 motoru, bileşenlerde hiçbir taviz vermeden dört haneli beygir gücü görevini yerine getirmek için özel olarak üretilmiştir ve Gemini V8 motor ailesinin kalbi olan devir-mutlu karakterini korur. Kentucky'deki Bowling Green Montaj Tesisi'nin bir parçası olan Performans Yapım Merkezi'ndeki usta motor üreticileri tarafından elle monte edilecektir.
Hızı kolaylıkla etkinleştirin
Amaçlı aerodinamik, Corvette'in en yüksek hızda 1.200 pound'un üzerinde bir kuvvetle şimdiye kadar ürettiği en yüksek yere basma kuvvetini sağlıyor.
Corvette ZR1, daha önce hiçbir Corvette'in sunmadığı bir hız sunuyor. Magnetic Ride amortisörleriyle tamamlanan iki belirgin kurulum bunu başarıyor. Standart Corvette ZR1 şasisi, daha düşük sürtünmeye sahip daha şık bir gövde ve müşteri tarafından ayarlanabilir kısa ve uzun fitilli küçük bir spoyler ile geliyor. Ayrıca standart bir karbon fiber ön ayırıcı, rocker kalıpları, entegre fren soğutmalı yan giriş ve stall gurney deflektörlü ön alt kanat içeriyor. Michelin Pilot Sport 4S lastikler, 20 inçlik ön ve 21 inçlik arka tekerlekleri sarıyor. Standart şasi, bu kurulumla en iyi yol konforunu ve pist kabiliyetini bir araya getiriyor.
Corvette ZR1, yalnızca 5.5L LT7 motorun gücüyle değil, aynı zamanda araçta bulunan ek, belirli aerodinamik ve soğutma değişiklikleri sayesinde dünyanın en zorlu parkurlarını kolaylıkla aşıyor. Bunlar şunları içerir:
- Akışlı kaput: Hava ön ızgaraya girer, ara soğutucu ısı değiştiricisinden geçer ve kaputtan çıkarak ön bastırma kuvvetini artırır ve yüklü hava sıcaklıklarını düşürür.
- Karbon fiber yan profil hava kanalları: Temiz, soğuk hava, kabin kapılarının arkasındaki imzalı salıncaklı çerçeveye temiz bir şekilde entegre edilmiş kanallar aracılığıyla yönlendirilir ve arka tekerlek hareketini etkilemeyen karmaşık bir şekilde tasarlanmış bir sistem aracılığıyla arka frenleri soğutur
- Benzersiz temiz hava giriş kanalları: Coupe arka kapağının üst kısmında bulunan karbon fiber girişler, turbo kompresör giriş hava sıcaklıklarını soğutmak için havayı emer
Chevrolet Corvette ZR1'in isteğe bağlı ZTK performans paketi gerçek bir pist silahını ortaya çıkarıyor. Özellikle, ZTK paketi agresif, yüksek yere basma kuvvetine sahip bir arka kanat, ön dalış düzlemleri ve uzun bir kaput Gurney dudağı ekliyor - hepsi dokunmuş karbon fiberden yapılmış. Altta, gövde altı şeritleri ön yere basma kuvvetini artırmak için standart ön kanat altı sabitleyici Gurney'in yerini alıyor. ZTK paketinde bulunan süspansiyon ayarı daha sert yaylar içeriyor ve Michelin Pilot Sport Cup 2 R lastikleri ekliyor. Test ve geliştirme sırasında ZR1, Nürburgring, Road Atlanta ve Virginia International Raceway gibi dünyanın en zorlu yarış pistlerinden bazılarıyla mücadele etti.
ZTK paketindeki tüm aerodinamik donanımları barındıran Carbon Aero, standart ZR1 şasesinde de mevcut.
"ZR1 programına yüksek hedeflerle girdik, ancak pistteki ilk geliştirme testlerimiz bile ekiplerin bunları çoktan aştığını gösterdi," dedi Corvette'in baş mühendisi Tadge Juechter. "Bu arabayı geliştirmek için çalışırken beklentilerin ötesine geçmeye devam ettik ve elimizde özel bir Corvette olduğunu biliyorduk."
ZR1'in yüksek performansını kontrol eden yeni bir fren sistemidir. Fren paketi, artırılmış dayanıklılık ve azaltılmış fren bileşeni sıcaklıkları sağlamak için devrim niteliğinde bir karbon seramik rotor üretim teknolojisi kullanır. Ön rotorlar 15,7 inç (400 mm) çapında ve arka rotorlar 15,4 inç (390 mm) çapındadır - ön rotorlar Corvette'te şimdiye kadar donatılmış en büyük rotorlardır. Corvette ZR1, sadece 24,5 saniyede 80-200 mil/saat hıza ulaşıp tekrar 80 mil/saat hıza çıkıyor - C7 Corvette ZR1'den %22 ve C6 Corvette ZR1'den %53 daha hızlı.
Bölünmüş pencerenin geri dönüşü için tasarlandı
ZR1 için, işlev ve form hızla benimsendi ve anında bir ikon yaratıldı - tarihi bölünmüş pencerenin geri dönüşüne layık bir ikon.
Chevrolet'in yönetici tasarım direktörü Phil Zak, "Bu karara hafife alarak yaklaşmadık, bunun Corvette'in geçmişinden sevilen bir unsur olduğunu biliyoruz," dedi. "Bu unsur yalnızca işlev sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda tutkulu tasarımı forma entegre edebildik ve bunu Corvette'in geçmişine saygı duruşunda bulunacak şekilde yaptık. ZR1, bölünmüş camı geri getirmek için doğru zaman gibi geldi."
En son C2 nesli Corvette'te görülen ve Corvette Z06 GT3.R yarış arabasında sessizce önizlenen bölünmüş pencere stili, Corvette ZR1'in tasarım ifadesinden yararlanıyor. İki arka pencere arasındaki bu karbon fiber "omurga", bir ifade parçası olarak hizmet ederken, açık dokuma veya gövde renginde mevcuttur, motor bölmesinden artan ısı atımı sağlar ve ZR1'deki diğer birçok soğutma elemanıyla paralel olarak çalışır.
Ekipler, sekizinci nesil Corvette Stingray ile ilk kez ortaya çıkan çarpıcı tasarımı yükseltmek ve aracın hareket hissini çağrıştıran çizgileri vurgulamak için çalıştılar - ancak tasarımın işlevi aynı zamanda performans göstermesine de yardımcı oluyor. Ekipler, soğutma ve aerodinamiğin akılda kalmasını sağlamak için Corvette ZR1'in her bileşenine baktılar ve herhangi bir değişiklik aracın misyonunu, yani performansı gerçekleştirdi.
Ek değişiklikler şunları içerir:
- Hem coupe hem de üstü açılır araçlarda kütleyi azaltmak ve ağırlık merkezini düşürmek için karbon fiber tavan
- ZR1'in imza renk ipucu olan Edge Blue'yu da içeren dört farklı kaplamada sunulan benzersiz alüminyum jant tasarımı
- ZR1'e özel, kütleyi daha da azaltmak için isteğe bağlı yeni karbon fiber jant tasarımı
- Edge Blue renginde tamamlanan LT7 motor girişi - performansı kadar görünümü de iyi olan bir motor sunuyor
- ZR1'e özel, yaylanmamış kütleyi 42,8 pound azaltan isteğe bağlı yeni karbon fiber jant tasarımı
Corvette ZR1'in kokpiti, özellikle iç plakada, eşik plakalarında ve direksiyon simidinde bulunan benzersiz ZR1 amblemiyle detaylara gösterilen ilgiyi artırıyor. ZR1'e özgü kapılar için yeni bir bitirme dikiş deseni, 3LZ donanımında mevcuttur. Ayrıca, isim plakasının tarihindeki ilk fabrika turbolu Corvette'i belirten bir güç göstergesi de mevcuttur.
Müşterilere daha fazla seçenek sunan Corvette ZR1, dış ve iç renkler arasında bir kişiselleştirme listesi sunacak. 2025 Corvette serisiyle paylaşılan, Competition Yellow, Hysteria Purple ve Sebring Orange gibi yeni renkler güncellemelerin başında geliyor. İkincisi, önceki C7 nesli Corvette ZR1'den hayranların favorisi olan bir tonu hatırlatıyor.
İçeride, yeni bir Habanero iç mekanı ve Blue Stitch seçeneği mevcuttur. Çeşitli tam boy yarış şeritleri, kaliperler için özel bir mavi de dahil olmak üzere fren kaliperi renkleri, emniyet kemeri renkleri ve daha fazlası da mevcut olacaktır.
Tepenin Kralı 2025'te geliyor
Corvette ZR1, 2025'te üretime girecek ve General Motors'un Kentucky'deki Bowling Green Montaj Fabrikası'nda üretilecek. Corvette ailesini yükseltmeye devam etmek için Corvette Stingray, Corvette Z06 ve Corvette E-Ray'e katılıyor.