Nilu 27 konsept incelemesi
Ünlü spor otomobil tasarımcısı Sasha Selipanov tarafından kurulan hiper otomobil markası Nilu27, ilk aracını sergilemekten heyecan duyuyor: kendi adını taşıyan NILU hiper otomobili. Spor otomobil topluluğunda heyecan yaratan bir dizi sosyal medya tanıtımının ardından, otomobil nihayet tamamıyla ortaya çıkıyor.
NILU hiper otomobili, geleneksel otomotiv endüstrisi trendlerine meydan okuyor. Elektrifikasyondan, dijitalleşmeden ve diğer teknolojik yardımcılardan kaçınarak NILU, ham, filtresiz, sansürsüz bir sürüş deneyimi sunacak.
60'lı yılların F1 ve Le Mans yarışçıları, klasik İtalyan tasarım evleri, Bauhaus'un "form, fonksiyonu takip eder" felsefesi, eski tarz Amerikan kasları, drift arabaları, matematik ve avangart metal müzik gibi kaynaklardan ilham alan NILU'nun sade tasarımı, özgün olduğu kadar eklektiktir.
Sasha'nın hedefi "kaçınılmaz" bir tasarıma sahip bir araba yaratmaktı: taze ve yine de bir şekilde tanıdık. Ortaya çıkan NILU dış cephesi, sıkı kesitleri ve kıvrımlı eğrileriyle işlevsel, yalın ve aerodinamiktir. Maksimum kontrast için, temiz heykelsi yüzeyleri mekanik, açıkta ve karmaşık bir şekilde ayrıntılı motor bölmesiyle yan yana getirir. Bauhaus felsefesine sadık kalan NILU, temel işlevsel güzelliği kutlamak için gereksiz stil özelliklerinden kaçınır.
NILU şasisi, hafif alüminyum alaşımlı boru şeklindeki alt şasilerle özel yapım karbon fiber monokok içerir. "Moda" kompozit alt şasilerin aksine, tasarımcı, güç aktarma organı bileşenlerine erişimi iyileştirmek için kasıtlı olarak boru şeklindeki bir yaklaşımı seçerken, ısıyı zahmetsizce çıkarmayı kolaylaştırır ve mekanik estetiği kutlar.
NILU kabini, ideal ergonomi ve güvenlikle mükemmel görüş açıları sağlamak üzere tasarlanmıştır. Tasarımcı, konfordan ödün vermeden inanılmaz derecede alçak bir tavan çizgisi ve kompakt kabin boyutları elde etmeyi başarmıştır. NILU, iki yetişkini, önemli martı kanadı kapılar, alçak eşik yükseklikleri ve yan destekleriyle kapı açıklıklarını engellemeyen sabit, çökük koltuklar sayesinde sınıfının en iyisi giriş ve çıkışla geleneksel yan yana düzende oturtur.
NILU insan/makine arayüzü tamamen manuel, analog kontroller, girişler ve geri bildirimlerle ilgilidir. Tek ekran, ortadan motorlu spor arabaların geleneksel zayıflığı olan arka görüş eksikliğini gideren arka görüş kamerası/aynasıdır.
Direksiyonun kompakt boyutu ve mükemmel yuvarlak şekli inanılmaz derecede ayrıntılı direksiyon hissi ve giriş hassasiyeti sağlar. Direksiyonda anahtarlar, düğmeler ve geçişler yoktur; bu, performans sürüşünün sıfır dikkat dağıtıcı unsurla tam konsantrasyon gerektirdiğine dair inancın bir kanıtıdır. Sürüş modları, ayarlar ve seçenekler gitti: NILU kontrolleri hem birincil hem de sezgiseldir.
Bu nedenle, açık kapılı, yedi vitesli manuel şanzıman, geri vites kilitleme özelliğiyle bir güvenlik unsuru eklerken ham, analog sürüşü kutluyor. Direksiyon simidi, pedal kutusu, koltuk başlığı, kapı aynaları ve diğer ayarlar kasıtlı olarak manueldir ve tatmin edici manuel kollar ve anahtarlarla erişilir. Soğuk dokunuşlu, işlenmiş kütük kontrollerinden gelen dokunsal, dokunsal geri bildirim, hem daha ilgi çekici hem de en önemlisi, ekran menülerinde gezinmekten daha güvenli olarak değerlendirildi.
ÜRETME
NILU hiper otomobili, Sasha'nın vizyonunun en saf hali; 2006'dan beri mükemmelleştirdiği bir vizyon. Başlangıçta son derece sınırlı sayıda üretilecek ve üretim 15 adetle sınırlandırılacak.
"Sektördeki yolum hiçbir zaman kurallara uymak ve normlara bağlı kalmakla ilgili olmadı," diye açıkladı Sasha. "Sezgilerimi takip etmekten veya hayallerimin peşinden gitmekten asla korkmadım. Gelenekleri yıkmak sadece bir yan üründür. Aynısı NILU için de geçerlidir - güncel trendleri ve gelenekleri bir kenara atarak daha üst düzey bir otomotiv deneyimi peşinde koşan bir hiper otomobil. NILU'yu dünyaya tanıtmak gerçekleşen bir rüya; kelimelerle ifade edilmesi zor, o kadar derin bir an. Vizyon, onlarca yıllık bir arayışın, uykusuz gecelerin, yıllarca aşırı düşünmenin ve aşırı analiz etmenin sonucuydu. Sektörün en iyilerinden öğrenme ve onlara katkıda bulunma şansına sahip oldum; şimdi ekibim ve ben tüm bu vizyonu ve bilgiyi eyleme dökmekten heyecan duyuyoruz."
V12 MOTOR
Nilu27, dünyanın en güçlü ve görsel olarak en çarpıcı doğal emişli motorlarından birini üretmek için Yeni Zelanda'daki Hartley Engines ile ortaklık kurdu. NILU motor bölmesi tamamen açıkta olup, güzel 6,5 litrelik, 80 derecelik V12'yi sergiliyor.
NILU, elektriklendirmeye güvenmeyeceği için dünyanın en güçlü, doğal emişli hiper otomobili olmayı hedefliyor. Bunu başarmak için V12, 1000 beygir gücünden fazlasını sağlayacak. Geniş çapı ve kısa stroğu onu bir elektrik motoru gibi devirlendirecek olsa da, eşit ateşlemeli motor sürücüye mükemmel miktarda dokunsal titreşim sağlayacak.
Hartley V12, rafine bir yanma alanına, yüksek akışlı portlara ve performans tarzı valf geometrisine sahiptir: OEM'lerin kompakt platformlarında genellikle barındıramadığı bir şey. Motor ayrıca anında gaz tepkisi için 12 büyük, ayrı gaz kelebeği gövdesine sahiptir.
NILU V12 için bir diğer önemli farklılaştırıcı, benzersiz "Hot V"sidir. Bu konfigürasyonda, geleneksel egzoz ve emme konumları yer değiştirir. Kurulum, paketleme, ısı çıkarma ve estetik söz konusu olduğunda önemli avantajlar sunar. Ayrıca, çarpıcı "yılan çukuru" 12'si 1 arada egzoz başlıklarının dış tasarımın benzersiz bir vurgusu olarak hizmet etmesine olanak sağlamıştır.
Egzoz sisteminin tamamı Inconel'den 3 boyutlu olarak basılmış ve bu sayede karmaşık tasarımın gerçekleştirilebilmesine olanak sağlanmış; boyutları düşünüldüğünde bir başka benzersiz özellik daha ortaya çıkıyor.
Yedi ileri CIMA manuel şanzımanla donatılan ve seramik kaplamalı alüminyum alaşımlı alt şasiye yerleştirilen NILU V12, işlevsel güzelliğin en üst noktasını temsil ediyor.
Hartley Engines'ın kurucusu ve CEO'su Nelson Hartley, "Son birkaç yıldır kendi motorumuzun tasarımı ve düzeni üzerinde sessizce çalışıyoruz ve 80'lerin sonu ve 90'ların başındaki Formula 1 arabalarından ilham alıyoruz. Ham, sevimli, duygusal ve bazen biraz çılgın bir mühendislik için çabaladık. Sasha'nın NILU için dilek listesiyle, sonunda zamanımızı adamak için mükemmel projeyi bulduk ve gelişimimizi onun Hot V konfigürasyonuna uyarlayabildik, motoru onun şasi düzeni etrafında tasarladık. Yanılmayın; bu, Hot V'ye dönüştürülmüş başka bir üreticinin OEM motoru değil; bu, özel yapım, büyük çaplı, kısa stroklu bir canavar. Agresif kamları, agresif port akışı, hafif bileşenleri ve egzotik malzemeleri var. V12 her çalıştığında ve devirlendiğinde soğuk terler dökmek istiyoruz. Çok heyecanlıyız, söylemek doğru olur!" dedi.
DİNAMİKLER
NILU hiper otomobil, arkadan bakıldığında son derece uzun salıncak kollarına sahip, çift salıncaklı, itme çubuğu süspansiyona sahip; bu uzunluk, aracın olağanüstü hassas ve uyumlu yol tutuş özelliklerine katkıda bulunuyor.
Michelin Pilot Sport Cup 2 R lastikleri, önde 265/35 R20 ve arkada 325/30 R21 olarak belirtilen bir set olarak takıldı. Bunlar, yaylanmamış ağırlığı azaltmak için karmaşık hafif detaylarla şirket içinde tasarlanmış 10x20" ve 13x21" Nilu27 merkez kilitli jantlara monte edildi. Jantlar İtalya'da AppTech tarafından üretiliyor.
Karbon-seramik fren ekipmanı Brembo'dan temin edildi. İtalyan şirketinin GT | BM kaliperleri ön ve arkaya özel beyaz kaplamayla takılmıştır. Arabada ayrıca Brembo'nun olağanüstü performans ve solmaya karşı direnç sağlayan en yüksek performanslı CCM-R Plus rotorları bulunur.
GELECEK
İlk NILU prototip araçları ve ilk parti müşteri araçları, Aria Group tarafından Kaliforniya, Irvine'de monte edilecek ve bu da Nilu27'nin yurtdışındaki kendi tesislerini büyütmesine olanak tanıyacak.
Nilu27 aynı anda sokak homologasyonlu bir versiyon geliştiriyor. Bu varyant 54 üniteyle sınırlı olacak ve bunlardan dördü benzersiz, tek seferlik tasarımlar olacak.
Şirketin Kurucu Ortağı ve COO'su Inna Selipanov, "Sadece sosyal medya tanıtımlarımıza gelen güçlü tepkilerden bile etkilendik," dedi. "Dünya elektrifikasyona doğru ilerlerken ve bunun çok iyi bir nedeni varken, bu arabaların zamansızlığının onları yalnızca alakalı tutmakla kalmayacağına, aynı zamanda tutkulu araba tutkunlarının koleksiyonlarında yer bulmaya devam edeceğine inanıyoruz."
Nilu27, Aerotak, AppTech, Aria Group, Brembo, CIMA, Hartley Engines, Michelin ve Schroth gibi sektör liderlerinin desteğine sahip olmaktan gurur duyuyor.