Noble M600 inceleme
650 Beygirlik motoruyla bir yol canavarı olan Noble kaliteden ödün veremeyen, profesyonellik ile sürüş için üretilmiş mühendislik harikası bir araba. Noble Müthiş hızına rağmen yol tutuştaki hakimiyet ile beğeni toplamakta.
Noble M600’ün ruhu, sürüş tutkunu küçük bir ekipten geliştirildi. Bu, çoğu büyük ölçüde bilgisayar desteğine dayalı olan mevcut ‘süper arabalar’ üzerine yaptığımız araştırmadan ortaya çıktı. Modaya uygun ancak genellikle verimsiz vites değiştirme, aşırı destekli frenler ve uygun olmayan çekiş kontrolünün kullanılması, günümüzün süper otomobilinin standart özellikleri haline geldi.
Biz Noble Automotive olarak kalıpları kırmanın zamanının geldiğini düşündük ve artık her yerde bulunan bu ‘dijital’ sürücü desteğinin sürücü deneyimini ve ödülünü devre dışı bıraktığını ve boşa çıkardığını hissettik. Bu cihazları kapatırken, bilgisayar tarafından oluşturulan desteğin genellikle kalitesiz şasi ve kullanım özelliklerini kozmetik olarak maskeleyebildiğini ve düzleştirebildiğini deneyimledik. Noble M600’ün piyasaya sürülmesiyle birlikte, şasiden yukarıya kadar saf mühendislik bütünlüğü ilkesinden yararlanarak sürücüyü tekrar yerine oturtarak tasarımın daha ‘analog’ niteliklerine odaklanmanın, ‘temellere dönmenin’ zamanının geldiğine karar verdik. kontrol.

Bu radikal ve yenileyici önermenin ardındaki felsefe en iyi şekilde Noble Automotive Limited’in sahibi Peter Dyson tarafından özetlenmiştir: ‘Noble, hiçbir taviz verilmeyen ve mücadele edilen zorluklarla dolu bir sevgi emeğidir. Araç kendi adına konuşuyor ve Takım ile benim gerçek bir sürücü aracının nasıl olması gerektiğini tam olarak yansıtıyor. Günümüz dünyasında benzersiz bir şekilde “senkronize olmayan” bir durum söz konusu değil; ödül veren bir araba mı yoksa hataları elektronik olarak ‘örterek’ içi boş övgü veren bir araba mı olmak istediklerine karar veremeyen arabalarla dolup taşıyor. ‘
Sürücü becerisini ödüllendiren bir saflıkla tasarlanan ve üretilen Noble M600, gereksiz bilgisayar yardımı tarafından ne yönlendirilir ne de engellenir. Sizi tekrar sürücü koltuğuna oturtuyor.
Basitçe söylemek gerekirse Noble M600, araba kullanmayı sevenler içindir…
GELİŞİM
Orada sıkı bir rekabetin olduğunu duyduk ve Noble Automotive düşük hacimli bir motor üreticisi olmasına rağmen bireyselliğimiz, detaylara verdiğimiz önem ve mühendislik mükemmelliğimizle gurur duyuyoruz.
Noble M600’ün geliştirilmesi inanılmaz derecede yoğun ve ödüllendirici bir yolculuk oldu; kelimenin tam anlamıyla bir yolculuktu; geliştirme prototipini ABD’ye gönderdik.
Kıtayı Doğu’dan Batı’ya geçerken, Noble M600’ün etkinliğini ve mühendisliğini kanıtlamak ve test etmek için en dramatik ve zorlu iklim ve arazi koşullarını deneyimledik. Karşılaştırma amacıyla bir Porsche Carrera GT ve yolculuğun bir kısmında bir Ferrari Enzo eşlik ediyor . Chicago’dan batıya doğru yola çıktık; yolculuk, Kaliforniya’daki inanılmaz derecede sıcak Ölüm Vadisi’nden Utah’ın dağlarına ve karlarına, kötü şöhretli Pikes Zirvesi’nden Bonneville Tuz Düzlükleri’ne ve son olarak Phoenix Arizona’daki sıcak ve tozlu bir yarış pistine kadar her türlü ortamı içeriyordu. Noble M600, dünyadaki en hızlı ve en saygın süper otomobillerden bazılarına karşı test edildi ve değerlendirildi.
Eve daha yakın olan Birleşik Krallık’ta tam bir rüzgar tüneli aero programını tamamladık. İklimsel rüzgar tüneli testi ve dayanıklılık programı. Akustik gürültü, titreşim ve sertlik testi. Amortisör ve süspansiyon ayarı için dört direkli teçhizat ve hem yol hem de pist testleri için binlerce kilometre.

TASARIM
Tasarım elbette özneldir, güzellik kesinlikle bakanın gözündedir. Bununla birlikte, özellikle bu kadar büyük bir güce ve performansa sahip bir süper otomobil yaratırken, tam aerodinamik ve soğutma verimliliğine sahip olmak için belirli tasarım kriterlerinin karşılanması gerektiğini dikte eden belirli tasarım mutlakları vardır.
Formun her zaman fonksiyonu takip etmesi gerektiğine olan inancımız, ‘doğru görünüyorsa muhtemelen doğrudur’ felsefesinde çok şey var.
Kapsamlı rüzgar tüneli testlerinden yararlanarak, en üst düzey aerodinamik ve soğutma verimliliğini sağlarken, formu olabildiğince minimalist tutmaya çalıştık. Hiçbir şey kozmetik değildir; Şeklin ve tasarımın her unsuru performansın etkililiğine içkindir.
Tasarımın bu ‘saflığının’ Noble M600’e kalabalığın içinde öne çıkan, abartısız amaca yönelik bir ağırlık kazandırdığını düşünüyoruz.
ALTINDA NELER VAR
Noble Automotive, performans arabalarımızın mükemmel sürüşü ve yol tutuşu konusundaki itibarımızla büyük gurur duymaktadır. Şasinin herhangi bir performans otomobilinin temel temeli olduğuna kesinlikle inanıyoruz. Bu özellikle çok fazla bilgisayar teknolojisine sahip olmayan otomobiller için geçerlidir. Bilgisayar yardımı çoğu zaman şasi tasarımındaki eksiklikleri maskeleyebilir ve kusurlar ancak bu elektronik sürücü yardımları kapatılana kadar ortaya çıkarılabilir.
Hassas ve etkili kullanımın konfor ve sürüş kalitesine zarar vermesini gerektiren bir mühendislik mantığı yoktur. Etkili bir şekilde tasarlanmış ve tasarlanmış bir şasinin hem yüksek hız kapasitesini hem de sürücü konforunu birleştirebilmesi gerektiğine inanıyoruz. ‘Temellere dönüş’ anlayışını temel alan mühendisliğimiz, kasanın mümkün olduğu kadar verimli ve etkili olmasını sağlamak için büyük miktarda zaman ve kaynak ayırıyor. Bu, Noble M600 tarafından ustalıkla kanıtlanmıştır; yüksek hızda yol tutuşu mükemmeldir ve sürüşü hem konforlu hem de yumuşaktır.
Hem güvenlik hem de verimlilik için elle üretilen şasi:
- Entegre güvenlik hücreli paslanmaz çelik ve alüminyum küvet yapısı.
- Yan darbe koruması için yüksek ‘H’ noktalı eşik bölümleri.
- Arka çarpışma yapısı.
- Ön bagajda karbon kompozit çarpışma yapısı.
EMNİYET
Noble M600’de 650 bg gibi devasa bir güç mevcuttur; bu miktardaki güç veya güç dağıtımı her zaman uygun veya gerekli değildir, ancak Uyarlanabilir Performans Kontrolü işleviyle güç çıkışını hem konumu hem de uygun sürüş koşullarını yansıtacak şekilde seçebilirsiniz. .
Noble M600’de üç APC ayarı bulunur; seçilen ayar hem APC kadranında hem de ön panel ekranında görüntülenir. APC yalnızca güç çıkışını ayarlamakla kalmaz, aynı zamanda seçilen moda göre güçlendirme eğrisini, çekişi ve gaz tepkisini de uyarlar.
YOL: Bu ‘konfor’ ayarıdır ve yaklaşık 450 bg’yi temsil eder, bu aynı zamanda tam çekiş kontrolünü ve yavaşça ilerleyen güçlendirme eğrisini ve gaz tepkisini destekler.
TRACK: Bu yaklaşık 550 bg civarındaki orta seviye güç ayarıdır, bu ayar biraz daha az müdahaleci çekiş, daha dik bir güçlendirme eğrisi ve gaza daha fazla ilk tepki sunar.
YARIŞ: Bu, yaklaşık 650bhp’lik tam güç ayarıdır; bu, daha fazla tekerlek kaymasına, agresif bir yükseltme eğrisine ve etkili ve duyarlı topuk ve ayak parmağı çalışmasına izin vermek için yükseltilmiş bir reaktif gaz kelebeğinin ‘içe doğru eğilmesine’ olanak tanır.
Not: Üç güç ayarının başlığı yalnızca sağlanan gücü belirtmek ve belirtmek amacıyla verilmiştir; Yol, Pist ve Yarış edebi terimleri hiçbir şekilde önerilen kullanımı veya konumu yansıtmaz.
TC: ÇEKİŞ KONTROLÜ
Seçim özgürlüğüne inanıyoruz ancak güvenliği tehlikeye atmıyoruz. Çekiş tamamen devre dışı bırakılabilir, bu fonksiyonun yanlışlıkla kullanılmaması için ’emin misiniz?’ arıza korumalı anahtar koruması. Bu özellik, savaş uçaklarında yanlışlıkla füze atılmasını önlemek amacıyla kullanıldığı gibi, sürecin iki aşamalı bir eylem gerektirmesini sağlıyor. Anahtar korumasını kaldırın…düğmeye basın, çekiş kapatılır. Motor kapatıldıktan sonra çekiş otomatik olarak ‘açık’ konuma sıfırlanır.
FRENLER
Değerlerimize uygun olarak mümkün olan en saf ve en ödüllendirici sürüşü sunmaya kararlıydık.
Diğer performans markalarıyla yaptığımız araştırmada, frenlere sıklıkla aşırı destek verildiğini, bunun da ‘his’ eksikliğine ve yüksek hızda daha az modülasyon kapasitesine yol açtığını fark ettik.
Noble M600 için Alcon ortaklığıyla geliştirilen frenler, dökme alüminyum alaşımlı monoblok kaliperlere sahip yarı yüzer ön diske sahiptir. Monoblok altı pistonlu ön ve dört pistonlu arka kaliper tasarımları, düşük ağırlıkla birlikte yüksek dayanıklılık sağlar ve tüm sürüş koşullarında sağlam bir fren pedalı sağlar. Kaliper delik boyutları eşit ped aşınması sağlamak için kademeli olarak düzenlenmiştir ve pime monteli pedler düşük eşik basıncı ve düşük gürültü sağlar. Kaliperler, her ikisi de hafif alüminyum çanlara monte edilmiş 380 mm ön ve 350 mm arka havalandırmalı diskleri kelepçeler. Sürtünme, Pagid performans pedleri sayesinde sağlanır.
Speedline tarafından İtalya’da üretilen jantlar, Noble M600 için özel olarak tasarlandı ve önleri 9Jx19, arkaları ise 12Jx20 dövme alüminyum alaşımına sahip. Lastikler önlerde Michelin Pilot Sport 255/30-19 ve arkalarda 335/30-20’dir.
KONFOR
Noble M600 öncelikle hız ve kullanım için tasarlanmıştır ancak bu, konfor veya pratiklikten ödün vermez.
Kabin, tercihinize göre deri veya Alcantara seçenekleriyle geleneksel İngiliz el yapımı kaplamaya sahiptir. Doğal cilalı cilalı karbon kapı kartları ve orta konsol, elle döndürülmüş düğmeler ve çerçeveler ve kenarları deriyle kaplanmış kaliteli yün halılar.
Noble M600 için özel olarak tasarlanıp üretilen koltuklar, bireysel gereksinimlere göre özel olarak döşenebilen hafif karbon fiber kompozit yapıdan oluşuyor. Koltuklarda ayrıca isteğe bağlı beş noktalı emniyet kemeri için karbon fiber eklentiler bulunur.
330 mm’lik düz tabanlı direksiyon simidi de elle dikilmiştir ve süet veya deri ile kaplanabilir.
Ön tarafta yer alan bagaj alanı tamamen halı kaplı ve deri kaplıdır ve hem geniş hem de pratiktir. Ayrıca bagaj alanına özel olarak hazırlanmış dana derisinden güzel bir seyahat seti seçeneği de sunuyoruz.
ISMARLAMA
Her Noble M600’ün, sahibinin hem kişiliğini hem de bireyselliğini yansıtması gerektiğine inanıyoruz.
Noble M600, İngiltere’de elle üretilmiştir ve müşterilerin tam kozmetik gereksinimlerine göre tamamlanmıştır. Her M600’ün gösterge panosunda benzersiz yapı numarasını içeren bir kimlik plakası bulunacaktır.
İnşaat sırasında müşteri, inşaatın ilerleyişini görmeye ve inşaatta yer alan mühendisler ve personelle tanışmaya davet edilecektir.
Müşteri ile üretici arasındaki kişisel ilişkinin, düşük hacimli el yapımı motor imalatının en büyük faydalarından biri olduğuna inanıyoruz.
ÖZELLİKLER
- Azami Hız: 225mph (tahmini)
- 0-190 mil/saat: 8,9 saniye
- Motor: Yamaha V8 4439cc Çift Turbo
- Güç: 650 bg @ 6800 rpm
- Tork: 604 lb⋅ft @ 3800 rpm
- Güç/Ağırlık: ton başına 520 bg
- Şanzıman: Graziano 6 ileri manuel
- Kurulum: Orta, uzunlamasına, arkadan çekişli
- Şasi: Boru şeklindeki uzay çerçeveli paslanmaz çelik sac küvet
- Gövde: Karbon Fiber Kompozit
- Direksiyon: Güç destekli kremayer ve pinyon
- Süspansiyon: Multimatic amortisörler üzerinde bobinli bağımsız çift süspansiyon kolu, ön ve arka takla çubukları
- Frenler
- Ön: Altı piston kaliperli Alcon 380 mm yarı yüzer diskler
- Arka: Dört pistonlu kaliperli Alcon 350mm diskler
- Tekerlekler: Speedline dövme alüminyum alaşımı
- Ön: 9Jx19
- Arka: 12Jx20
- Lastikler: Michelin Pilot Sport
- Ön: 255/30-19
- Arka: 335/30-20
- Yakıt Kapasitesi: 73 litre
- Dingil mesafesi: 2540 mm
- Ağırlık: 1250 kg
- Parça: 1578 mm
- Uzunluk: 4360 mm