Rimac Nevera inceleme
Rimac Nevera
Hiper otomobil üreticisi ve elektrik teknolojisi uzmanı Rimac Automobili, artık Nevera adını taşıyan, 1914 beygir gücünde, 258 mil hıza sahip, 2 milyon avroluk, tamamen elektrikli hiper otomobil C_Two'nun üretim versiyonunu tanıttı. Bu hiper otomobil, benzeri görülmemiş bir performans seviyesi sunmak üzere tasarlanıp geliştirildi.
Rimac Nevera, 2018'de Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtılan Rimac C_Two konsept otomobilinin üretime hazır yinelemesidir. O zamandan beri, Rimac mühendisleri, nihai elektrikli hiper otomobil sürüş deneyiminin peşinde, kapsamlı bir geliştirme programı sırasında yeni amiral gemilerini her seviyede rafine ettiler. Nevera'nın temel bileşenlerinin çoğu, Rimac'ın Hırvatistan'daki merkezinde şirket içinde geliştirildiğinden, 2018'deki projenin başlangıcında belirlenen iddialı performans hedeflerine ulaşmak için tüm sistemler ilk prototiplerden bu yana iyileştirildi ve geliştirildi.
"İşte bu. On yıl önce 'imkansız' yolculuğa çıktığımda aklımda olan araba buydu. Tüm sıkı çalışmalarımız, rekor kıran hiper otomobilimiz Nevera ile sonuçlandı. Bu otomobil, performans sınırlarını zorlamak ve çıtayı yükseltmek, performans otomobilleri için normu yeniden tanımlamak için doğdu. Ve sadece performans olarak değil, aynı zamanda her yönüyle bir paket olarak. C_Two'yu ilk tanıttığımızda hedeflerimizi son derece yükseğe koyduk. Otomobilin son teknoloji elektrikli güç aktarma organı ve aşırı performansına yaklaşabilecek başka hiçbir şey yoktu. Ancak bizim için bu yalnızca başlangıç noktasıydı," diye açıklıyor Rimac Automobili'nin Kurucusu ve CEO'su Mate Rimac. "Rimac'taki herkes merak ve her şeyi mutlak sınıra kadar zorlama arzusuyla hareket ediyor. Günlük kullanım ve 1914hp performansının birleşimiyle Nevera, teknoloji, geliştirme veya hırs konusunda hiçbir kısıtlama olmadığında neyin mümkün olduğunu kanıtlıyor. Artık hiper otomobil pazarını daha üst bir seviyeye taşıyan bir otomobili tanıttık, elektrikli güç aktarma organının tüm potansiyelini bugün kullandık ve her zaman söylediğimiz şeyi kanıtladık - elektrikli hiper otomobil, Nevera formunda, heyecan verici olmanın ötesinde ve bu, pistte olduğu kadar kıtaları geçerken de heyecan verici. Nevera'dan sadece 150 örnek üreteceğiz, her bir ünite Hırvatistan'da otomobillere duyulan tutku ve hayranlıktan üretildi."
Mate Rimac, projeye olan bağlılığını vurgulayarak, Nevera'ların her birini, şirketin Hırvatistan'ın Zagreb kentindeki mevcut üretim tesisinden müşterilere teslim edilmeden önce bizzat test edecek ve onaylayacak.
Bir Hırvat başarı öyküsü
Hırvat mühendis ve fütürist Nikola Tesla'nın dehasından ilham alan Mate Rimac, ilk elektrikli projesine 2008 yılında 20 yaşındayken 1984 BMW 3 Serisi E30'unu garajında akü gücüne dönüştürdüğünde başladı. 2009 yılında Rimac Automobili'yi kurdu ve sadece 11 yıl sonra şirket 1000. çalışanını işe almanın mutluluğunu yaşadı.
Miras ve çok katmanlı prosedürler ve protokollerle kısıtlanmamış olan Rimac'ın çevik yaklaşımı inanılmaz derecede kısa bir sürede etkileyici bir ilerleme sağladı. Şirket bugün dünyanın en büyük otomotiv üreticilerinin çoğu için yüksek performanslı elektrikli aktarma organları ve pil sistemleri geliştiriyor. Müşterileri arasında Aston Martin, Porsche, Pininfarina, Hyundai, Kia, Koenigsegg, Renault, Cupra ve daha fazlası yer alıyor. Şirket, sürekli büyümesine paralel olarak yakın zamanda yeni, son teknoloji bir yuva - 200 milyon avro, 200.000 m2'lik Rimac Kampüsü - için planlarını duyurdu. Bu kampüs, Zagreb'in dış mahallelerinde 2.500 çalışana ev sahipliği yapacak ve hiper otomobillerinin üretimi ile öncü elektrik teknolojisi projelerinin araştırma ve geliştirmesini sağlayacak.
Bir doğa kuvvetinin adını taşıyor
Uygun bir şekilde, Rimac Nevera gururlu bir Hırvat ismi taşıyor ve bu isim aracın göz açıp kapayıncaya kadar ortaya çıkarabileceği olağanüstü performansı gerçekten yansıtıyor. Yerel halk tarafından Hırvatistan açıklarında hızla esen, beklenmedik ve güçlü bir Akdeniz fırtınasına verilen isim olan Nevera, son derece güçlüdür ve yıldırımlarla doludur.
Olağanüstü hız ve güçle ortaya çıkan Rimac'ın yeni nesil hiper otomobili, Nevera'nın adını taşıyor ve küresel hiper otomobil pazarında benzer şekilde yıkıcı bir etki bırakmaya hazır görünüyor. Ve adını aldığı doğa gücü gibi, karakterini anında dönüştürmede de aynı derecede usta - güvenli ve konforlu bir grand tourer'dan ultra odaklı bir performans makinesine.
Form işlevi takip eder
Rimac her aşamada yalın ve etkili mühendisliği tercih eder ve bu felsefe, Rimac Nevera'nın zamansız, zarif tasarımının form-fonksiyon takip eder doğasında örneklenmiştir. Rimac'ın imzası olan ve yanlarına dahil edilen 'kravat' özelliği de dahil olmak üzere her bir ayrıntıya uygulanır.
"17. yüzyıldan bu yana kravat, Hırvat gücünün ve kimliğinin bir sembolü olmuştur ve biz buna ilk kez 2011'de Concept_One hiper otomobilimizde saygı duruşunda bulunduk," diyor Rimac Tasarım Direktörü Adriano Mudri. "Ve otomobilin tasarımının her bir öğesi gibi, Nevera'nın performansının temel bir işlevini yerine getirmek, arka soğutma sistemleri için bir hava girişi görevi görmek için orada."
Rimac Nevera'nın gövde, hava difüzörleri ve girişlerinde yapılan kapsamlı değişiklikler, erken prototiplere kıyasla aerodinamik verimlilikte %34'lük bir iyileştirme sağladı. Kaputun profili, sütunların şekli ve difüzörlerin, ayırıcıların ve radyatörlerin tasarımı, hava akışını ve yere basma kuvvetini iyileştirmek için yoğun bir şekilde analiz edildi ve geliştirildi. Girişler ve soğutma kanalları, hem fren hem de güç aktarma sistemlerinin soğutma verimliliğini artırmak için özenle geliştirildi ve düşük hızlarda %30'luk ve yüksek hızlarda %7'lik bir iyileştirme sağlandı.
Rimac ayrıca Nevera'nın soğutma, performans, denge ve verimlilik yeteneklerini yükseltmek için çok sayıda yeni yenilikçi aktif aerodinamik eleman yarattı. Ön kaput profili, gövde altı kapağı, arka difüzör ve arka kanat, her sürüş durumu için optimum aerodinamik yapılandırmayı sağlayan karmaşık algoritmalar tarafından yönlendirilerek bağımsız olarak hareket edebilir. 'Yüksek yere basma kuvveti' modundan 'düşük sürtünme' moduna geçmek, aerodinamik sürtünmeyi %17,5 oranında azaltarak 0,3 sürtünme katsayısı yaratır. 'Yüksek yere basma kuvveti' moduna geri dönmek, yere basma kuvvetini %326 oranında artırır.
Çok sayıda aktif aerodinamik öğe ve Sürücü Koçu özelliğini etkinleştiren birçok kamera ve sensör içermesine rağmen, Nevera'nın gövde tasarımı tutarlı bir grafik olarak kalmaya devam ediyor. Bir hiper otomobilin hem dramını hem de güzelliğini bir araya getiriyor ve aynı anda hem hava tarafından şekillendirilmiş hem de teknolojiyle dövülmüş gibi görünüyor. Çarpıcı kelebek kapılar, açılırken otomobilin geniş eşiğinden zarif bir şekilde uzaklaşarak giriş ve çıkış kolaylığı için cömert bir alan yaratıyor.
Hafif dövme alaşım jantlar, soğutma havasını Brembo karbon-seramik fren sistemine yönlendiren ve aracın yanlarından aşağı doğru düzgün hava akışı sağlayan benzersiz bir aerodinamik tasarıma sahiptir.
Dünyanın en gelişmiş monokok yapısı
Rimac Nevera'nın eski C_Two Baş Mühendisi Daniele Giachi tarafından geliştirilen çığır açan monokok yapısı, bağlanmış karbon tavan, entegre yapısal akü takımı ve arka karbon alt şasi içerir ve tüm otomotiv endüstrisindeki en büyük tek karbon fiber parçasını oluşturur. 200 kg'dan daha az ağırlığa sahip olan ve 2200 karbon fiber katman ve 222 alüminyum ek parça kullanan monokok yapı, aracın aküsünü sararak 70.000 Nm/derece burulma sertliğine sahip kompakt ancak inanılmaz derecede güçlü bir yapı oluşturur. Bunun sağladığı eşsiz güç ve güvenlik seviyesi, Nevera'nın katı küresel homologasyon standartlarını karşılamasına ve şimdiye kadar yapılmış herhangi bir aracın en sert yapısını sunmasına katkıda bulunmuştur.
Geleceği yönlendirmek
Nevera'nın olağanüstü performansının anahtarı Rimac'ın öncü elektrikli güç aktarma organlarıdır. Nevera'nın elektrikli güç aktarma organının her bileşeni, daha fazla tork, daha yüksek performans ve gelişmiş verimlilik sağlamak için başlangıcından bu yana kapsamlı bir şekilde yeniden işlendi.
Benzersiz H şeklinde, sıvı soğutmalı, 120 kWh, 6960 hücreli pil, Rimac tarafından sıfırdan tasarlandı ve Rimac Nevera'nın tam kalbinde yer alıyor. 1,4 MW güç üretebilen Lityum/Manganez/Nikel pil, aynı zamanda aracın çekirdeğinin ayrılmaz bir parçası olarak karbon fiber monokoka %37 yapısal sertlik katıyor. Pilin aracın tabanında düşük ve merkezi bir konumda optimum konumlandırılması, ultra düşük bir ağırlık merkezine katkıda bulunuyor. Bu, mükemmel bir 48/52 ön/arka ağırlık dağılımı ve mümkün olan en iyi yol tutuş dengesi oluşturmaya yardımcı oluyor.
Gelişmiş akü soğutma sisteminin geliştirilmesi, C_Two'nun piyasaya sürülmesinden bu yana daha da verimli hale getirilerek daha uzun süreler boyunca daha fazla güç sağlanmasına olanak tanıdı. Dört adet özel yüzeye monte kalıcı mıknatıslı motor, Nevera'nın dört tekerleğini ayrı ayrı çalıştırır. Birlikte, 1914 bg ve 2360 Nm tork sağlarlar; bu da 'geleneksel motorlu' bir süper otomobilin üç katıdır. Ön ve arka tekerleklerin her biri bir çift tek vitesli şanzımana bağlıdır.
İlk andan itibaren maksimum torku anında elde edebilen Nevera'nın elektrik motorları, en etkili içten yanmalı motorların yüzde 40'ına kıyasla yüzde 97 verimliliğe sahip ve çalışma ömürleri boyunca tamamen bakım gerektirmiyor.
Dünya dışı hızlanma - iddialı hedefleri aşmak
1,85 saniyede 60 mil hıza ulaşma ve 412 km/sa (258 mil/sa) azami hıza kadar hızlanma yeteneğiyle Nevera, hiper otomobil performansında yeni bir boyut açıyor. Durağan halden 161 km/sa (100 mil/sa) hıza ulaşması sadece 4,3 saniye sürüyor ve tam gaz döngüsü boyunca göz kamaştırıcı hızlanmasını koruyarak, durağan halden 186 mil/sa (300 km/sa) hıza 9,3 saniyede ulaşıyor ve ilk hedeflerden tam 2,5 saniye eksiltiyor. Son olarak, çeyrek mil süresini 8,6 saniye gibi rekor bir sürede tamamlıyor.
Mükemmel güç dağıtımı, kusursuz durdurma gücü
Rimac'ın Tüm Tekerlek Tork Vektörleme 2 (R-AWTV 2) sistemi, tutuşu ve çekişi daha da güçlendirmek için geleneksel Elektronik Denge Programı ve Çekiş Kontrol sistemlerinin yerini alır. Bu arada, Rimac Nevera'nın R-AWTV 2 sistemi, her tekerleğe verilen tork miktarını kalibre ederek yol ve pist koşullarına sonsuz değişken dinamik tepkiler sağlar. R-AWTV 2, nihai denge ve olağanüstü çeviklik için her tekerleğe yönlendirilecek tork seviyesini hassas bir şekilde hesaplar. Hem öngörülü hem de duyarlı olan R-AWTV, yolu okur ve istenen sürüş stilini elde etmek için tork seviyesini ayarlamak üzere saniyede 100'den fazla hesaplama yapar.
"Tork vektörlememiz yeni bir seviyede aktarma organı kalibrasyonu sağlıyor," diye açıklıyor Rimac Test ve Geliştirme Sürücüsü Miroslav Zrnevi ve seçilen sürüş moduna bağlı olarak, R-AWTV 2 teknolojisi Nevera'nın yanlamasına savrulmasını veya yol ve hava koşulları ne kadar zorlu olursa olsun optimum seviyede dört tekerlekten çekiş tutuşu, çekiş ve güvenlik sağlamasını mümkün kılıyor. Dört ayrı motorlu aktarma organı sayesinde sürücü tork dağılımını da değiştirebilir ve tamamen özel bir sürüş için performans sunumunu daha da kişiselleştirebilir - önden çekişten arkadan çekişe doğru değişen bir araba.
Nevera ayrıca son teknoloji frenleme teknolojisiyle donatılmıştır. Fren pedalı hissi simülatörlü karmaşık bir elektro-hidrolik fren güçlendirici, frenleme kuvvetini aküye, güç aktarma organına ve fren durumuna bağlı olarak sürtünme frenleri ve elektrikli güç aktarma organları arasında dağıtır. Örneğin - akü termal sınırlarına yakınsa sürtünme frenleri aracılığıyla kinetik enerjiyi dağıtır veya sürtünme frenleri sıcaksa daha fazla rejeneratif frenlemeyi etkinleştirir. Tüm bu geçişler arka planda kalmalı ve sürücü tarafından fark edilmemelidir. Bu, Nevera'nın şu anda piyasadaki diğer tüm otomobillerin rejeneratif frenlemeden en yüksek şekilde yararlanmasını sağlar. Elektrik motorları tarafından sağlanan 300 kW'lık maksimum menzil artırıcı rejeneratif frenlemeye ek olarak, 390 mm Brembo CCMR karbon-seramik fren diskleri ve altı pistonlu kaliperlerden önemli bir durdurma gücü gelir. Bir araya geldiklerinde, araç pistte aşırı kuvvetlere maruz kalsa bile tutarlı, solmayan ve olağanüstü güçlü frenleme sağlarlar.
Pist atak hassasiyetine sahip rahat büyük tur aracı
Elektronik kontrollü amortisörler ve aktif sürüş yüksekliği ayarına sahip çift salıncaklı süspansiyon, yumuşak ve konforlu sürüş, örnek gövde kontrolü ve ultra çevik yol tutuşunun birleşimini sunuyor.
Rimac'ın teknoloji odaklı yaklaşımını daha da vurgulayan Nevera, sürüş moduna bağlı olarak uyarlanabilir sürücü geri bildirimi sağlayan, direksiyon-tel işlevine sahip en son elektrikli direksiyon sistemini kullanır. Ayrıca, Sürücü Koçu modundayken sürücüye optimum yarış çizgileri ve araç kontrolü göstermek için bir sürüş-tel sistemi olarak çalışır.
Rimac'ın çok yönlü ve tepkili R-AWTV 2 sistemi, Nevera'da yedi farklı sürüş modu aracılığıyla her türlü sürüş stilini kolaylaştırmak için aktarma organlarının kalibrasyonunu mümkün kılıyor.
Yolda gerçekten ilgi çekici bir sürüş için SPORT modu gaz kelebeği, frenler, süspansiyon ve direksiyonun tepkisini keskinleştirirken, DRIFT modu arka tekerleklere daha fazla tork sağlayarak aşırı savrulmayı vurgular ve aracın pistte kontrollü bir güç kaymasında kalmasına yardımcı olur. COMFORT modu rahatlatıcı bir sürüş, verimlilik ve sürüş keyfi arasında mükemmel bir denge kurarken, RANGE modu Nevera'nın her pil şarjından maksimum kilometre elde etmesini sağlar. Uzman ellerde, TRACK modu Nevera'yı sürücülerin aracın tüm potansiyelinden faydalanmasına yardımcı olmak için tam, kısıtlanmamış bir yapılandırmaya ayarlar. Son olarak, iki CUSTOM modu sürücülerin kişisel, önceden seçilmiş performans özelliklerine erişmesini sağlar.
Dünyanın ilk AI Sürüş Koçu
Tüm yeteneklere sahip sürücülerin Rimac Nevera'dan maksimum performansı elde etmelerini ve pist sürüş becerilerini daha da geliştirmelerine yardımcı olmak için Rimac, dünyanın ilk AI (Yapay Zeka) Sürücü Koçu'nu geliştirdi. Sürüş deneyimine yeni ve sürükleyici bir boyut ekleyen Nevera'nın Sürücü Koçu, performansı değerlendirir ve sürücünün pistteki performansını optimize etmek ve geliştirmek için rehberlik sağlar.
12 ultrasonik sensöre, 13 kameraya, 6 radara ve en son NVIDIA Pegasus işletim sistemine erişerek, Rimac Sürüş Koçu direksiyon başında ek, sürükleyici bir deneyim sunuyor. Sistem, gerçek zamanlı olarak seçili yarış pistlerini kapsıyor, sürücülerin yarış çizgilerini, fren ve hızlanma noktalarını ve direksiyon girişlerini mükemmelleştirmelerini sağlamak için net ve hassas sesli ve görsel rehberlik sunuyor.
Sürücü Koçu özelliği 2022 yılında kullanıma sunulacak ve donanımı bu benzersiz özelliğe hazır olan halihazırda teslim edilmiş Nevera araçlarına kablosuz güncellemeler yoluyla sunulacak.
Minimalist tasarımlı kabin, maksimum konfor ve kontrol
Yarış kıyafetleri ve bagajlarıyla iki yolcu için alan sunan Nevera, bir performans hiper otomobili olduğu kadar yetenekli bir grand tourer'dır. Dijital ekranlar gereksiz geçişleri ve anahtarları emer, yalnızca temel dokunsal kontrolleri bırakır ve Rimac Nevera'nın özenle tasarlanmış iç mekanının keyfini çıkarmak için daha fazla alan sağlar.
Kokpitte, kullanıcının ihtiyaç duyduğu kadar çok veya az bilgi sunan üç adet yüksek çözünürlüklü TFT ekran bulunur. Hem pist sürüşü hem de konfor için yapılandırılan kokpitin düzeni iki bölgeye ayrılmıştır. Üst segmentin odağı tamamen sürüş keyfi ve performans üzerineyken, alt kısım bilgi-eğlence sistemini, konfor kontrollerini ve sürüş verilerini barındırır.
Dokunsal kütük alüminyum döner kontroller ve anahtarlar - döner kontrole sahip üç ekran dahil - sürücünün en son dijital teknolojiyi daha da ilgi çekici bir şekilde kullanmasını sağlamak için tasarlanmış kararlı bir analog his sağlar. Sürücü, kokpitten aracın performansının her yönünü gerçek zamanlı telemetri ile izleyebilir - daha sonra incelemek üzere bir dizüstü bilgisayara veya akıllı telefona indirilebilir.
Bağlantı ve Mobil Uygulama
Rimac M2M sistemi üreticiye ve sahibine gerçek zamanlı veri zenginliği sunar. Kullanıcı sezgisel mobil uygulamamız aracılığıyla araca bağlıyken, üretici anonimleştirilmiş performans verileri alır.
Rimac'ın kendi bünyesinde geliştirdiği sezgisel mobil uygulamaları kullanan Nevera sahipleri, GPS konumu, şarj hızı ve pil durumu gibi canlı verileri takip edebilirken, aynı zamanda Android ve iOS'ta sürüş performansını, ölçümleri ve harita önizlemelerini analiz etmek için de kullanabilirler.
Neredeyse sınırsız kişiselleştirme programı
Müşterilerin kapsamlı bir özel döşeme ve malzeme seçenekleri yelpazesinden seçim yapabilmeleri sayesinde, hiçbir iki Nevera Rimac fabrikasından aynı görünümde veya aynı teknik özelliklere sahip olarak çıkmayacak. Şirketin birinci sınıf kişisel kişiselleştirme programına ek olarak, Rimac amiral gemisini çeşitli sürümlerde sunacak: GT, Signature, Timeless veya müşteriler Bespoke'u seçebilir.
En üst düzey müşteri deneyimi
Müşteri yolculuğunun bir parçası olarak, her Rimac Nevera sahibi, otomobilini kendi titiz gereksinimlerine göre tasarlamak üzere Hırvatistan'a davet edilecek. Nevera'nın kendisi, yalnızca Rimac'ın Avrupa, Kuzey Amerika, Latin Amerika, Avrupa, Orta Doğu ve Asya'daki 19 siteyi ve dünyanın birçok büyük şehrini kapsayan küresel bayi ortakları ağı aracılığıyla satışa sunulacak.