Singer DLS Turbo inceleme

Singer-DLS_Turbo-incele
Spread the love

Singer DLS Turbo inceleme

Eskiye özleminiz var ise Singer DLS Turbo tam size göre bir araba diyebiliriz. Nostaljik tasarımının yanı sıra çak güçlü motor ve iç aksamı çak sağlam olarak yapılan bu araba nostalji tutkunlarının vaz geçilmezidir. DLS Turbo aerodinamik  olarak dizayn edildi yol tutuşu ve sürüş keyfi en üst düzeye çıkarıldı. DLS ününü Katıldığı yarışlarda şampiyon olarak kazandı.

Singer DLS Turbo inceleme
Singer DLS Turbo inceleme

Singer, hava soğutmalı Porsche 911'leri sahipleriyle işbirliği içinde restore eden Kaliforniya merkezli bir lüks uzmanıdır. Müşterilerden gelen taleplere yanıt olarak Singer, Turboşarjı (DLS Turbo) dahil etmek için Dinamik ve Hafiflik Çalışmasını (DLS) geliştirdi. Bu en yeni restorasyon ve modifikasyon hizmetleri, Porsche 911'in Singer - DLS Turbo tarafından yeniden tasarlanmasıyla sonuçlandı.

 

Turboşarjlı dayanıklılık yarışçılarının kutlaması

DLS Turbo restorasyon hizmetleri, 1970'lerin muzaffer 934/5 dayanıklılık yarışçılarını kutlamak için her sahiple birlikte hayal edilmiştir. Singer'ın, Porsche'nin en yeni turboşarjlı dayanıklılık yarış arabası Type 963 ile yarışmaya başladığı yılda, yarış DNA'sının geçmişle günümüz arasındaki bağ ile tasarım yenilendi.

Porsche 911, atmosferik bir otomobil olarak başladı ve yol ve pist performansını optimize etmek için yıllar içinde dikkatli bir şekilde geliştirildi. 1970'lerin ortalarından itibaren turbo şarjlı 911 ortaya çıktı ve benzer bir evrim geçirdi. 1977'de bu, 911'in Type 934/5 olarak bilinen bir yarış versiyonunun ortaya çıkmasına yol açtı; SCCA Trans Amerikan serisine hakim oldu ve 8 yarıştan 6'sını ve şampiyonluğu kazandı.

Singer Group, Inc. İcra Kurulu Başkanı ve Kurucusu Rob Dickinson şöyle açıklıyor: "Babamın arkadaşı bize 1977 Watkins Glen 6 Hours'un Super 8 filmini gösterdiğinde 12 yaşındaydım. Bir Porsche 911'in tanıdık yüzü inanılmaz derecede tanıdık bir arabaya  dönüşürken , geniş hava girişleri ve dev çift planlı arka kanat, yaşadığım şoku ve bunun 911'in diğer hayatı olan yarış arabası olduğunun farkına vardığımı hâlâ hatırlayabiliyorum. Singer başladığından beri, o ana geri dönmek istiyordum. Müşterilerimizle işbirliği yapın ve o arabayı, yani 934/5'i kutlayın."

Singer DLS Turbo inceleme
Singer DLS Turbo inceleme

Restorasyon Süreci

Süreç, Type 964 Porsche 911'in sahibinin kişiselleştirilmiş bir restorasyon yapılması talebiyle arabasını Singer'a göndermesiyle başlıyor. İlk olarak 1989 ile 1994 yılları arasında Porsche tarafından üretilen bu spor otomobiller, otuz yıldır keyifle kullanılıyor. Gerçekten keyif aldım.

Sahibinin arabası dikkatlice sökülür. Çelik monokok (şasi) ortaya çıkana kadar iç kısım, dış kaporta ve tüm mekanik bileşenler gibi çıkarılır. Şasi, restorasyonun sonraki aşamaları için en uygun durumda olması için titizlikle değerlendirilir, temizlenir, güçlendirilir ve hazırlanır.

 restorasyon

Ağırlığı azaltmak ve sertliği artırmak için modifiye edilmiş karbon fiber kaporta kullanıldı.

Aerodinamik

Karbon fiber kaportanın şekli, aerodinamik performansı optimize etmek için hesaplamalı akışkanlar dinamiği (CFD) analizinden etkilenir. Merkezi bir ön hava girişi ve kaput havalandırması soğutma performansını optimize ederken, arka çamurluk girişleri ve NACA kanalları fren ve turboşarjın soğutulmasına yardımcı olur.

Bazı sahipler restorasyonlarının yol odaklı olmasını tercih ederken, diğerleri yol odaklı bir restorasyonu tercih ediyor.

Parça odaklı sahip

Blood Orange rengindeki araç, sahibi tarafından pist performansını vurgulamak üzere özel olarak tasarlandı; ayarlanabilir üst elemana sahip yüksek yere basma kuvvetine sahip bir arka kanat ve daha büyük ayırıcıya sahip, pist odaklı bir ön fasyaya sahip.

Yol odaklı sahibi

Moet Blanc'taki otomobil, sahibi tarafından, aerodinamik açıdan optimize edilmiş arka spoyler ve sürtünmeyi azaltan yol odaklı ön fasya dahil olmak üzere, yol odaklı olarak belirlendi.

Sahipler, Tip 964'lerinin her iki aero konfigürasyonu da kabul edecek şekilde değiştirilmesini talep edebilir. Ön şerit ve arka bagaj kapağı düzeneği çıkarılıp değiştirilebilir, bu da her sahibine en üst düzeyde kişiselleştirme ve seçim özgürlüğü sağlar.

Motor Geliştirme

Singer'in tüm restorasyon ve modifikasyon hizmetlerinde olduğu gibi, sahibinin Type 964 Porsche 911'inin motoru başlangıç ​​noktasıdır. Motor, performansı optimize etmek için yüksek performanslı bileşenler ve modifikasyonlar kullanılarak onarılmadan önce motor bloğuna kadar sökülür.

Benzersiz, 3,8 L, silindir başına 4 valfli düz altı, elektrikli atık kapaklı, havadan suya ara soğutmalı ve yatay olarak monte edilmiş, elektrikle çalışan bir fana sahip ikiz turboşarjlar kullanır. DLS restorasyonları için geliştirilen motorun bu evrimi, 9000 rpm'nin üzerinde 700 HP'nin üzerinde güç çıkışı sağlar.

Kişiye Özel Sürüş Deneyimi

Singer, otomobil sahibinin talimatı doğrultusunda her restorasyonun karakterini ayrı ayrı şekillendiriyor.

6 ileri manuel şanzıman, gücü arka tekerleklere aktarıyor. Pist odaklı süspansiyon ve uzaktan ayarlanabilen özel amortisörler de dikkate alınabilecek detaylar arasında yer alıyor.

Hem yol hem de pist kullanımına yönelik güçlü karbon seramik diskler ve hafif, monoblok kaliperler takılıdır. Michelin Pilot Sport Cup 2 veya Cup 2R lastikleri, hafif 19" (ön) ve 20" (arka) dövme magnezyum, merkezi kilitli tekerlekler üzerine monte edilmiştir.

Restorasyon ve modifikasyon hizmetleri, sahiplerin araçlarının dış ve iç sunumunu kişisel tercihlerine göre özel boya, deri ve malzeme kaplamaları yoluyla kişiselleştirmelerine olanak tanıyor.

Facebook Comments Box

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Aradığın Aracı Buldun sitesinden daha fazla şey keşfedin

Okumaya devam etmek ve tüm arşive erişim kazanmak için hemen abone olun.

Okumaya Devam Edin